خبر

گندله سنگ‌آهن صدرنشین تولید فولادی‌ها شد

گندله سنگ‌آهن صدرنشین تولید فولادی‌ها شد

به گزارش بازار، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه تولید گندله سنگ آهن و پس از آن، آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را نسبت به ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته داشته است؛ طی این مدت ۴۴ میلیون و ۸۴۳ هزار تن گندله سنگ‌آهن تولید شده که نسبت به ۴۰ میلیون و ۸۳۸ هزار تن تولیدی تا پایان پاییز ۱۴۰۱، حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

آهن اسفنجی نیز پس از گندله سنگ‌آهن، رشد ۶.۵ درصدی را تجربه کرده و از ۲۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تن تولیدی در مدت ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۲۸ میلیون و ۸۸ هزار تن رسیده است.

در مجموع سه فصل ابتدایی سال جاری ۲۴ میلیون و ۴۹۲ هزار تن شمش فولاد (فولاد میانی) در کشور تولید شده که سه درصد بیشتر از میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته است. از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان پاییز آن، میزان تولید ۲۳ میلیون و ۷۸۶ هزار تن برای شمش فولاد ثبت شده است.

طی مدت مذکور سال جاری، شش میلیون و ۹۵۵ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که ۱.۵ درصد بیشتر از میزان تولید آن (شش میلیون و ۸۵۰ هزار تن) در مدت مشابه سال گذشته است.

میزان تولید محصولات فولادی در سه فصل ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تغییر چندانی نداشته و تنها ۴۰ هزار تن بیش از میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته است.

از ابتدای پارسال تا پایان آذر ماه، ۱۶ میلیون و ۵۸۶ هزار تن محصولات فولادی در کشور تولید شده بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری ۱۶ میلیون و ۶۲۶ هزار تن ثبت شده است.

در مقابل، طبق آمار در ۹ ماهه نخست امسال تولید مقاطع طویل فولادی نسبت به مدت مشابه سال ۰.۷ درصد کمتر شده و درحالیکه در ۹ ماهه سال گذشته، ۹ میلیون و ۷۶ هزار تن از این مقاطع تولید شده بود، میزان تولید آن در مدت مشابه سال جاری ۹ میلیون و ۶۷۱ هزار تن است و حدود ۶۵ هزار تن کمتر بوده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی