خبر

ناظران نرخ اجاره مسکن چه کسانی هستند؟

ناظران نرخ اجاره مسکن چه کسانی هستند؟

361184 544 - ناظران نرخ اجاره مسکن چه کسانی هستند؟

اقتصاد۲۴- با وجود تعیین نرخ افزایش اجاره‌بها برای مستاجران، مشاوران املاک مدعی هستند هیچ نقشی در نرخ‌های اجاره ندارند.

 حسن لطفی عضو اتحادیه مشاوران املاک گفت: بازار اجاره مسکن با مصوبه و دستور برای کنترل قیمت‌ها به سامان نمی‌رسد و تا زمانی که این مصوبه‌ها به مرحله عملیاتی نرسد، امکان کنترل قیمت‌ها وجود ندارد.

به گفته عضو اتحادیه مشاوران املاک کشوری نرخ اجاره‌ای که اعلام شده هر متر مربع اجاره ۸۶ هزار تومان است غیرواقعی است چرا که نرخ اجاره در بسیاری از مناطق تهران بسیار بیش از این نر خ است.


بیشتر بخوانید: قیمت‌ها در بازار اجاره عقب‌نشینی می‌کند؟


تا زمانی که دولت برای ساماندهی مشاوران املاک کشوری اقدامی نکند نباید انتظار داشت که این مصوبه به مرحله اجرایی برسید چراکه مشاوران املاک کشور هیچ مسئولیتی برای اجرای این طرح ندارند و از سوی دیگر هم ضمانت اجرایی برای آن وجود ندارد.

هیچ مسئولیتی در نرخ اجاره نداریم!

عبدالله اوتادی عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: هیچ ابزار نظارتی و اجرایی بر روند نرخ اجاره وجود ندارد چرا که مشاوران املاک کشور تحت پوشش هیچ سامانه‌ای نیستند بنابراین مصوبه اجاره ۲۵ درصدی در این شرایط بی‌معنی است چراکه هیچ نظارتی در این بازار وجود ندارد.

وی مدعی شد؛ مشاوران املاک هیچ مسئولیتی در این حوزه ندارند؛ بنابراین دولت باید در این زمینه تمامی مشاوران املاک را تحت پوشش سامانه قرار دهد و با این اقدام می‌توان به قیمت‌گذاری در این بخش و جلوگیری از تخلفات امیدوار بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی