عمومی

جیانیس آنتتوکومپو به تازگی یک کلاس کارشناسی ارشد در مورد «آبی» برگزار کرده است قانون دلفین. این یک درس در هوش عاطفی است

جیانیس آنتتوکومپو به تازگی یک کلاس کارشناسی ارشد در مورد «آبی» برگزار کرده است
قانون دلفین. این یک درس در هوش عاطفی است

آنجا نشست جیانیس آنتتوکومپو، صبورانه منتظر اولین سوالاتی است که خبرنگاران مطرح کنند. تیم او، میلواکی باکس، به تازگی در بازی هفتم از یک سری پلی آف سخت و سخت با بوستون سلتیکس شکست خورده بود، که اکنون در تلاش برای رسیدن به فینال NBA امسال، در حالی که آنتتوکومپو و باکس به خانه می روند، پیش می روند.

Antetokounmpo کمی غمگین تر از حد معمول بود، کمی شادتر بود. اما نمی توانی او را دلشکسته توصیف کنی. او مطمئناً افسرده، مضطرب یا حتی ناراضی نبود.

و اگرچه تیمش به تازگی شکست خورده بود، Antetokounmpo .

“در پایان روز، ما ورزش می کردیم و یک برنده وجود دارد. آنتتوکومپو گفت، یک بازنده وجود دارد. “اما در پایان روز، این یک منحنی یادگیری است. هیچ کس قول نداده است که در دور دوم [پلی آف] حضور داشته باشید. افرادی هستند که هرگز در دور دوم حضور نداشته اند، افرادی هستند که هرگز حضور نداشته اند. در فینال‌های NBA. بنابراین، در هفت فصل اولم، آن را به عنوان “باختم” نگاه نمی‌کنم.”

“این یک تجربه یادگیری بود، بنابراین امیدوارم در این لحظه، به جای اینکه فکر کنیم چیزی را از دست دادیم، می توانیم به دست آوریم و یاد بگیریم تا بتوانیم خود را در موقعیتی قرار دهیم که یک قهرمانی دیگر کسب کنیم.”

حکمت های زیادی در این کلمات وجود دارد که سرشار از درس هایی برای کارآفرینان، رهبران کسب و کار و هر کس دیگری است که نسخه موفقیت خود را دنبال می کند. اما فراتر از آن، این مصاحبه یک کلاس کارشناسی ارشد در هوش هیجانی بود – زیرا نشان می دهد که چگونه می توان از اصول روانشناسی برای کنترل افکار و احساسات منفی استفاده کرد، با استفاده از چیزی که من دوست دارم به آن به عنوان قانون دلفین آبی.

قانون دلفین آبی چیست؟ و چگونه می تواند به شما در درک و مدیریت احساساتتان کمک کند و شما را یک قدم به رسیدن به اهدافتان در زندگی نزدیکتر کند؟

(اگر اگر در این مقاله ارزش پیدا کنید، ممکن است به دوره کامل هوش هیجانی من علاقه مند شوید — که شامل ۲۰ قانون دیگر است که به شما کمک می کند هوش هیجانی خود را توسعه دهید. کلاس دوره را در اینجا ببینید.)

چگونه قانون دلفین آبی به شما کمک می کند افکار و احساسات را کنترل کنید

هوش عاطفی (EQ، برای کوتاه) توانایی درک و مدیریت رفتار عاطفی است. این توانایی به شما امکان می دهد افکار، عواطف و احساسات خود را در تعادل نگه دارید، بنابراین به شما کمک می کنند تا با موفقیت به اهداف خود برسید، نه اینکه مانع از دستیابی شما به آنها شوند. به همین دلیل است که من دوست دارم EQ را اینگونه توصیف کنم که باعث می شود احساسات به جای شما بر علیه شما کار کنند.

به عنوان مثال، مصاحبه آنتتوکومپو را در نظر بگیرید. . چگونه یک سوپراستار فوق‌العاده ماهر NBA با شکست نگرفتن قهرمانی کنار می‌آید، و چه چیزی می‌توانید از آن یاد بگیرید؟

چه زمانی شما برای رسیدن به یک هدف خاص سخت کار می کنید، وقتی آن هدف به نتیجه نمی رسد، به راحتی می توانید توسط احساسات منفی غرق شوید. بسته به اینکه شخصیت شما در کجای طیفی قرار می گیرد که در مورد ویژگی هایی مانند برون گرایی و روان رنجوری به میان می آید، ممکن است در صورت وقوع این اتفاق مستعد تمرکز بر افکار انتقادی باشید.

می‌توانیم افکار انتقادی مانند اینها را به عنوان خرس سفید توصیف کنیم.

در روان‌شناسی، مشکل خرس سفید (که از آموزه‌ای به نام تئوری فرآیند طعنه‌آمیز ناشی می‌شود) بیان می‌کند که وقتی سعی می‌کنید افکار خاصی را سرکوب کنید، در واقع فراوانی آنها را افزایش می‌دهید. این مفهوم برگرفته از نقل قولی در مقاله داستایوفسکی مربوط به بیش از یک قرن پیش است، زمانی که نویسنده روسی بیان کرد که اگر سعی می کنید به خرس قطبی فکر نکنید، فقط آن فکر را دعوت می کنید که با قدرت بیشتری بازگردد.

بنابراین، چگونه می‌توانید جلوی خرس‌های سفید انتقاد از خود و شکست عظیم را بگیرید؟

دلفین آبی یک فکر جایگزین است، یک نقطه تمرکز متفاوت. اگر خرس سفید به ذهنتان خطور کرد، می‌توانید فوراً تمرکز خود را روی آن تغییر دهید.

ما شاهد استفاده از Antetokounmpo هستیم. تکنیک دلفین آبی وقتی با سؤالات سخت خبرنگاران مواجه می‌شود:

خبرنگار: در مورد کوتاه‌آمدن در این مجموعه چه چیزی متمایز است؟ آیا به اندازه کافی شوت های سه امتیازی شلیک نکردید؟

Antetokounmpo: بدیهی است که ما به اندازه کافی سه ضرب نکردیم. از سوی دیگر، [من] نمی توانستم بیشتر از این به بچه ها و تلاشی که انجام دادند افتخار کنم.

خبرنگار: شما خوب شروع کرد و با ادامه بازی، شوت های بیشتری را از دست داد. آیا اصلاً پاها احساس سنگینی می کردند؟

Antetokounmpo: پاها سنگین هستند. بدن سنگین. ذهن سنگین همه چیز سنگین بود. نه، من فقط سعی می کردم تهاجمی باشم. در پایان روز، بازی هفتم است، و من ترجیح می‌دهم به بازی ادامه دهم، بیام، تهاجمی باشم تا اینکه به حالت غیرفعال بروم. من می توانم با آن زندگی کنم.

خبرنگار: هی جانیس، پایان فصل را چگونه هضم می کنی؟ آیا فیلم را تماشا می‌کنید، اجازه دهید آن غرق شود؟

Antetokounmpo: نه، تمام شد. تمام شد برای من فیلمی نیست فقط باید برگردم، کمی استراحت کنم و وارد زمین شوم، شروع به بهتر شدن کنم، سعی کنم بخش هایی از بازی ام را بهبود بخشم. امیدوارم بتوانم سالم، در مکانی خوب برگردم، به لذت بردن از بسکتبال ادامه دهم و برای دهمین فصل خود آماده برگردم.

شما هنگامی که با افکار منفی در مورد شکست های خود در تجارت و زندگی مواجه می شوید، می توانید همین کار را انجام دهید:

خرس سفید: شما شغل خود را از دست داد این چیزها همیشه برای شما اتفاق می افتد. تو بدترین شانس دنیا را داری.

دلفین آبی: آن شغل هرگز مرا به جایی نمی برد. اکنون فرصتی برای من است که تلاش کنم و با شرایط خودم پول در بیاورم، کاری را انجام دهم که واقعاً از آن لذت می برم.

خرس سفید: شما خیلی خوب هستید. پشت. شما باید ماه ها از جایی که الان هستید جلوتر باشید. شما هرگز موفق نخواهید شد.

دلفین آبی: به آنچه در شش ماه گذشته انجام داده اید نگاه کنید. تو خیلی جلوتر از جایی که بودی. به کار عالی ادامه دهید؛ چیزهای خوبی رخ خواهد داد.

خرس سفید: جدی؟ یکی دیگر از ایده های تجاری شکست خورده؟ شاید شما به این نوع چیزها علاقه نداشته باشید.

دلفین آبی: حتی موفق ترین افراد تجاری نیز بسیار بیشتر شکست می خورند. از موفقیت آنها من فقط به تلاش ادامه می دهم و از اشتباهاتم درس می گیرم. هر شکست یک گام دیگر به هدف من نزدیکتر است.

دفعه بعد که با شکستی ناخوشایند روبرو شدید، این کوچک روانی را به خاطر بسپارید. ترفند–و فوق ستاره NBA که به شما نشان داد چگونه آن را به کار ببرید.

با هر شکستی، نه به عنوان یک ضرر، بلکه به عنوان یک باخت رفتار کنید. به عنوان یک دستاورد — یک تجربه یادگیری که شما را یک قدم به رسیدن به هدف نزدیکتر می کند.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی