عمومی

آیا شما یک شرکت اینرسی یا مومنتوم هستید؟

آیا شما یک شرکت اینرسی یا مومنتوم هستید؟

بنابراین کسب و کار شما در حال رشد است. عالیه درسته؟ معلوم شد، این بستگی دارد.

چند سال پیش، شریکم بارت و من با هارون ملاقات کردیم راس، نویسنده پرفروش . ما رشد کسب و کار خود را مورد بحث قرار دادیم. راس یک متخصص بزرگ در زمینه رشد کسب و کار است. او از ما پرسید که آیا از طریق اینرسی یا تحرکرشد می کنیم > صورت هر دوی ما خالی بود.

“تفاوت بین رشد و حرکت چیست؟” ما پرسیدیم. آرون آن را برای ما باز کرد و بسیار منطقی بود. من در سال‌های گذشته به آن گفتگو فکر کرده‌ام و در اینجا بهترین راه برای توضیح آن است.

بیایید دو شرکت خیالی را مثال بزنید: NewCo و DiffCo. NewCo و DiffCo هر دو مشاغلی با محصولات/خدمات کاملاً جدید هستند که به مشکلات مصرف کنندگان خود رسیدگی می کنند. از آنجایی که هر دوی آنها نیازهای مصرف کنندگان خود را برآورده می کنند، هر دو شروع به کار بسیار خوبی انجام می دهند.

سال‌هاست که NewCo و DiffCo نتایج خوبی دارند. آنها مورد حسادت بسیاری از مشاغل هستند. همه می خواهند برای آنها کار کنند. سپس اتفاقی می افتد. سرنوشت هر دو شرکت متفاوت است.

NewCo خیلی دیر متوجه شد که از طریق اینرسی در حال رشد است. آنها همان روش ها را حفظ کردند، محصول یا خدمات خود را بهبود بخشیدند، یا به بازارهای جدید گسترش پیدا نکردند. به زودی آنها توسط رقبا تحت الشعاع قرار گرفتند.

از سوی دیگر، DiffCo به رشد خود ادامه داد. آنها محصولات جدیدی ارائه کردند، راه حل ها و خدمات جدیدی ارائه کردند و ما همیشه در جستجوی مشتریان جدید هستیم. پس از یک دهه، DiffCo آنقدر متفاوت بود که دیگر برای محصولی که با آن مشهور شد شناخته نشد. مدل حرکت آنها باعث رشد آن شد.

آیا می توانید بگویید اینها در زندگی واقعی کدام شرکت ها هستند؟ شرط می بندم می توانید به مثال های زیادی فکر کنید. در تجارت، شما می توانید از طریق اینرسی یا حرکت رشد کنید. با این حال، تنها یک روش شرکت شما را برای طولانی مدت نگه می دارد.

رشد با اینرسی

شرکت‌های اینرسی با انجام همین کار رشد می‌کنند. آنها متعلق به مدل “اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکن” هستند. این شرکت ها ممکن است در ابتدا یک راه حل عالی به مصرف کنندگان ارائه کرده باشند. سپس سال‌ها بعد، محصول بهتری از آن‌ها خارج شد یا توسط رقبای جدید کمتر فروخته شد.

یک نمونه بارز از یک شرکت اینرسی، Blockbuster است. از طریق اینرسی رشد کرد تا اینکه در هر شهر فروشگاهی داشت. بلاک باستر به پادشاه بلامنازع اجاره فیلم تبدیل شد. بعد اینترنت آمد و گفتند ما شرکتی هستیم که از فروشگاه های آجری فیلم اجاره می کنیم.

به زودی  مارک راندولف ایده نتفلیکس را مطرح کرد. او به نوآوری دی وی دی ها از طریق پست کمک کرد. پس از خروج، رید هستینگز به نوآوری در پخش ویدیوها ادامه داد، سپس شروع به ایجاد سرگرمی‌های خود کرد. خداحافظ فیلم پرفروش.

در حال رشد با سرعت

آیا شما یک کسب و کار در حال رشد هستید؟ شرکت‌های مومنتوم با همیشه به دنبال کسب‌وکار جدید رشد می‌کنند. وقتی یک محصول یا راه حل جدید پیدا می کنند متوقف نمی شوند. آنها مدام راه های بهتری برای کمک و خدمت به پایگاه مشتریان خود ارائه می کنند.

یک مثال بارز از یک شرکت مومنتوم آمازون است. جف بزوس آمازون را به عنوان یک کتابفروشی آنلاین، سپس شروع به فروش هر چیزی به صورت آنلاین کرد، به اشخاص ثالث اجازه داد که بفروشند، به سمت ایجاد محصولات خود حرکت کرد و سپس سرگرمی تولید کرد. آمازون با آسان کردن همه چیز برای خرید یک مرحله ای برای مشتری، شتاب را حفظ کرد. حالا دیگر هیچکس آمازون را به عنوان یک کتابفروشی آنلاین نمی‌داند. آنها آن را به عنوان یک فروشگاه یک مرحله ای در نظر می گیرند.

چگونه یک شرکت مومنتوم باشیم

براساس جیم کالینز، که شرکت های بزرگ را در خوب به عالی بررسی کرد، باید مدل حرکت خود را ارائه دهید، که او در کتاب همراه خود Turning توضیح داده است. فلایویل.

کالینز پیشنهاد می کند که سازمان شما باید سیستم شما را برای رشد کسب و کار ایجاد کند (یا تشخیص دهد) و به انجام آن سیستم ادامه دهد. . رشد کسب و کار به معنای ارائه یک ایده عالی نیست. در عوض، رشد ایجاد سیستمی است که در آن شما همیشه در حال ایجاد، پالایش، بررسی، ارزیابی و اجرای ایده های خود هستید.

کالینز عملکرد چرخ فلایویل آمازون را اینگونه توضیح داد. آمازون درآمدهای خود را به ازای هزینه‌های ثابت افزایش می‌دهد، که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا قیمت‌ها را در پیشنهادات بیشتر کاهش دهند، که منجر به افزایش بازدید مشتری می‌شود، که فروشندگان شخص ثالث را جذب می‌کند تا بتوانند فروشگاه و توزیع خود را گسترش دهند. این یک دایره با فضیلت است که امکان رشد مداوم را فراهم می کند.

برای شرکت من، ما نیز با شتاب رشد می کنیم. ما این کار را با ارائه گزیده‌ای از سخنرانان اصلی عالی انجام می‌دهیم، که بازدیدهای بیشتری از وب‌سایت را جذب می‌کند، به ما سرنخ‌های بیشتری می‌دهد، خدمات عالی به ما ارائه می‌دهیم، کسب‌وکار بازدهی بیشتری را برای ما به ارمغان می‌آورد، که سخنرانان اصلی بهتری را جذب می‌کند، و غیره. به این ترتیب، شرکت من توانسته است حرکت خود را حتی در طول همه گیری همه گیر حفظ کند.

بنابراین شما رشد کسب و کار ممکن است در حال حاضر عالی باشد. با این حال، ممکن است ناشی از اینرسی باشد، نه تکانه. اگر می خواهید در یک دهه دیگر حضور داشته باشید، به سیستم های خود نگاه کنید و بفهمید که چرا و چگونه در حال رشد هستید. بعدا از من تشکر کن. بهتر است، چند گزینه یا حکم را برای من ارسال کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی