عمومی

چگونه بر ترس خود از طرد شدن غلبه کنید

چگونه بر ترس خود از طرد شدن غلبه کنید

به ندرت هفته ای وجود دارد که ما را به نحوی طرد نکنند، چه ما در حال سرنگون شدن توسط یک ترول اینترنتی خارج از کنترل یا دریافت یک “نه” شرکتی در حالی که ما انتظار یک بله قاطع را داشتیم. هیچ یک از ما از این ترس بی بهره نیستیم، و همچنین از توانایی مدیریت و درک آن در هسته آن.

ضمیر ناخودآگاه ما ما را به عنوان مکانیزمی برای بقا برنامه ریزی کرده است تا بخشی از قبیله باشیم. در زمان های اولیه، اگر از قبیله رانده می شدی، به معنای انزوا و در نهایت مرگ بود. امروزه، این به تهدید نگاه کثیف از سوی یک همکار، از دست دادن آن شغل، دریافت نظر مخالف یا داشتن یک زمین به سمت جنوب تبدیل می شود. طرد شدن در ذهن ناخودآگاه ما به معنای ترس از مرگ. وقتی آنچه را که واقعاً اتفاق می‌افتد جدا می‌کنیم و به زیر سطح می‌نگریم، متوجه می‌شویم که واکنش‌هایمان ماقبل تاریخ هستند – دقیقاً همان جایی که باید رها شوند. ما باید خود را با منابع روانی به ما رهایی بخشد تا از رنج روانی خودساخته رهایی پیدا کنیم. انتظارات خودمان از زندگی به چه صورت است، ما را از حرکت رو به جلو فلج می کند، و ما را از لحظه ای که در آن باید کاملاً حضور داشته باشیم بیرون می کشد برای شاد بودن.

فریمبوردر

مشکل؟ ما تا یک نقطه از زمان یک روایت نوشته ایم. اما اینجاست که داستان به پایان می رسد و نقطه دقیق ترس ما شروع می شود. ما ناخودآگاه به ضمیر ناخودآگاه خود گفته‌ایم که زندگی در این لحظه متوقف می‌شود، که باعث درگیری درونی می‌شود. ما این رویداد را به گونه‌ای می‌سازیم که تنها و تنها رویداد مهمی در تمام طول زندگی‌مان باشد که ارزش تجربه کردن را داشته باشد، بدون اینکه بدانیم که برای همیشه یکی از چندین رویداد خواهد بود. اهمیتی که به آن داده ایم کاملاً نامتعادل است.

وقتی آنچه را که واقعاً اتفاق می‌افتد جدا می‌کنیم و به زیر سطح می‌نگریم، متوجه می‌شویم که واکنش‌هایمان ماقبل تاریخ هستند – دقیقاً همان جایی که باید رها شوند.

برای تسکین فوری ترس رد شدن ، ما باید داستانی بنویسیم که فراتر از این لحظه و به خوبی به لحظه بعدی نگاه کند. این را می توان با بستن چشمان خود و تجسم همه چیزهایی که پیش از رویداد در حال آشکار شدن است – خود رویداد، سپس روز، هفته، ماه و سال پس از پایان آن، در عرض چند ثانیه انجام داد. همه این کارها را به‌سرعت انجام دهید، ببینید چگونه می‌خواهید باز شود، و آن را در چشم ذهن خود به عقب برگردانید – سریع به جلو، عقب، سریع به جلو.

این تجسم سریع و آسان ضمیر ناخودآگاه شما را فریب می دهد تا فکر کند قبلاً آنجا بوده اید و قبلاً این کار را انجام داده اید، به این معنی که چیزی برای نگرانی وجود ندارد، صرف نظر از اینکه چه اتفاقی می افتد، زیرا یک داستان همیشه ادامه دارد.

این مقاله در ژانویه ۲۰۱۸ منتشر شده و به روز شده است. عکس از @Olesyaklyots/Twenty20

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی