عمومی

این گران‌ترین کلمه در تجارت شما است – چگونه آن را از واژگان خود حذف کنید

این گران‌ترین کلمه در تجارت شما است – چگونه
آن را از واژگان خود حذف کنید

من نیز مانند اکثر مدیران عامل، سعی می کنم وقتم را روی تصمیمات سطح بالا در کسب و کار من. تیم من پر از افراد توانا و آگاه است که به آنها اعتماد دارم تا در نقش خود تصمیمات درستی بگیرند. من خوشحالم که تصمیمات آنها را بررسی می کنم، اما ترجیح می دهم درگیر این موضوع نشوم.

مشکل این است که مردم معمولاً احساس می‌کنند که نیاز دارند توضیح دهند که چرا تصمیم‌ها یا انتخاب‌های خاصی گرفته‌اند به مدیرانشان. این کاملاً طبیعی است، اما آیا واقعاً ضروری است؟

این چیزی است که هر مدیر اجرایی باید از خود بپرسد. آیا بیشتر به خود تصمیم یا استدلال پشت تصمیم؟ و مهمتر از آن، آیا تیم شما در یک صفحه است؟

گران ترین کلمه “زیرا” است.

اکنون، نمی‌توانم بگویم که هیچ آماری برای پشتیبان‌گیری از این موضوع دارم – که بسیار متفاوت از من است – اما حاضرم شرط ببندم که درصد قابل توجهی از زمان صرف شده در جلسات می‌تواند به کلمه «زیرا» برمی گردد.

همین روز پیش، در جلسه ای بودم که شخصی به من می گفت که چرا سایه خاصی از آبی را برای صفحه وب جدیدی که در حال طراحی هستیم

اکنون، من یک طراح یا متخصص برند نیستم. صادقانه بگویم، من واقعاً به رنگ‌های وب‌سایتمان اهمیت نمی‌دهم (مخصوصاً که کوررنگ هستم). با این حال، می‌خواهم بدانم که آنها تصمیمی در این مورد گرفته‌اند و این صفحه جدید همانطور که پیش‌بینی شده است (یا نیست) پیش می‌رود. می‌خواهم بدانم آیا چیزی آنها را مسدود می‌کند، آیا آنها به چیزی از من نیاز دارند یا سؤالات سطح بالایی وجود دارد که بتوانم ارزشی را ارائه دهم.

این چیزی است که من فکر می کنم بسیاری از مدیران عامل و مدیران، چه متوجه باشند چه ندانند، آن را تجربه می کنند. و مشکل این است که بسیاری از مدیران (از جمله خود من) به طور غریزی از تیم خود می پرسند که چرا آنها کارهای خاصی را انجام داده اند بدون اینکه در نظر بگیرند که آیا واقعاً اهمیت دارد یا خیر.

متاسفانه، اگر “چون” مهم نباشد، وقت همه را در جلسه تلف می کند. و این زمان می تواند گران باشد.

اگر یک نفر ۱۰ دقیقه را در یک جلسه شش نفره تلف کند، این واقعاً یک ساعت تلف کردن است. زمان به صورت جمعی وقتی میانگین نرخ ساعتی کارمندان خود را در نظر بگیرید و این واقعیت را در نظر بگیرید که ممکن است هر روز در ده ها جلسه اتفاق بیفتد، اعداد بزرگتر می شوند. خیلی بزرگتر.

اما این فقط پول نیست. جلسات ناکارآمد یکی از دلایلی است که بسیاری از مردم احساس می کنند در کار غرق شده اند. اگر همه در جلسات پشت سر هم حضور داشته باشند، زمانی برای تمرکز روی کار خود ندارند و مجبورند ساعت های طولانی برای انجام همه کارها کار کنند. این یک چرخه معیوب است.

واقعاً می‌خواهید چه چیزی بشنوید؟

اینطور نیست که کلمه «زیرا» را از هر جلسه ای که شرکت می کنم ممنوع کرده باشم. می‌دانم موقعیت‌هایی وجود دارد که منطقی است کسی استدلال خود را توضیح دهد تا بتوانم در مورد اینکه آیا این حرکت درست است یا نه، فکر کنم.

این چیزی است که من شروع به انجام آن کرده ام.

ابتدا، به تیمم یادآوری می کنم که به قضاوت آنها اعتماد دارم. من آنها را به دلیلی استخدام کردم و آنها اغلب بیشتر از من در مورد این تصمیمات می دانند. در بیشتر موارد، من فقط فرض می‌کنم که آنها حرکت درستی را انجام می‌دهند و احتمالاً نیازی به شنیدن دلیل پشت آن ندارم، مگر اینکه تصمیمی برای تغییر کسب‌وکار باشد. اگر آنها با آن خوب هستند، من با آن خوب هستم – اجازه دهید از جزئیات غافل نشویم.

دوم ، سعی می کنم استفاده از کلمه “چرا” را محدود کنم. گاهی اوقات من بدترین دشمن خودم هستم. مغز ADD من در پرسیدن سوالاتی مانند اینکه چرا ما به جای هر هفته به بازدیدهای وب سایت منحصر به فرد در ماه نگاه می کنیم، گرفتار می شود و تیم من را مجبور می کند تا خودشان را توضیح دهند. (با عرض پوزش برای هر یک از شما که مطالعه می کنید.)

و سوم، اگر بخواهم یک توضیح، از آنها می خواهم جزئیات را در یک پیام اسلک یا کار آسانا برای من ارسال کنند. به این ترتیب، می‌توانم آن را در زمانی که برایم راحت است مرور کنم و وقت دیگران را در جلسه با توضیحات طولانی که ممکن است به آنها مرتبط نباشد تلف نمی‌کنیم.

اکنون که این را به شما گفتم، فقط منتظر بمانید – شما همیشه کلمه “زیرا” را خواهید شنید. بنابراین دفعه بعد که در یک جلسه هستید، تعداد دفعات استفاده از «زیرا» و تعداد آنها تضمین شده را پیگیری کنید. ممکن است شما را شگفت زده کند.

نظرات بیان شده در اینجا توسط Inc. ستون نویسان .com متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی