عمومی

5 راه برای تشخیص خوب و بد سرمایه گذاران

۵ راه برای تشخیص خوب و بد
سرمایه گذاران

کارآفرینی پر از خطر است. یک ریسک بزرگ اشتباه است سرمایه گذاران یک فرصت خوب را به یک کابوس، یک شکست یا هر دو تبدیل می کنند. کارآفرینان باید زمان بگذارند تا نه تنها سرمایه گذاران، بلکه سرمایه گذاران خوب.

منظورم از سرمایه گذاران خوب، بیشتر افرادی است که صادق، در دسترس و حامی هستند. سرمایه‌گذاران بد مداخله می‌کنند، حواس‌تان را با ورودی‌های بی‌پایان پرت می‌کنند، شما را منفجر می‌کنند و نسبت به کار واقعاً دشوار ایجاد چیزی از هیچ احساس همدلی ندارند. سرمایه‌گذاران خوب به تیم سر می‌زنند، مدام تشویق می‌کنند، راهنمایی هدفمند ارائه می‌دهند، ضربه‌ها را تحمل می‌کنند و برای جلب اعتماد تلاش می‌کنند.

وقتی که Getaway را شروع کردم، در مورد سرمایه گذاران بد پارانوئید بودم. من داستان های زیادی در مورد بازی های فریاد زدن و بازیگران بد شنیده بودم و خودم هم چند بار از دست رفته داشتم. این باعث شد که نسبت به اشتراک گذاری اطلاعات، درخواست کمک، یا اعتماد به اینکه حامیانم پشت من هستند، محتاط باشم. پنج دور تامین مالی بعد، من احساس خوشبختی می کنم که گروهی از سرمایه گذاران واقعا خوب دارم. در اینجا چند نکته وجود دارد تا بتوانید همان نکات را پیدا کنید:

۱٫ شفاف باشید.

منظورم شفافیت واقعی است: به دنبال فرصت هایی برای برجسته کردن چیزهایی باشید که ندارید. متوجه نشدم و چه چیزی کار نمی کند. این باعث ایجاد اعتبار می شود، زیرا همه می دانند استارتاپ ها زگیل دارند. این اعتبار به شما کمک می کند تا از آزار سرمایه گذاران برای یافتن داستان واقعی جلوگیری کنید، و از غافلگیری جلوگیری می کند که سرمایه گذاران احتمالی مالک مشترک شما شوند. اگر کسی از باز بودن شما ترسیده است، سرمایه‌گذار بدی است و شما به خوبی او را ترسانده‌اید.

۲٫ تا جایی که می توانید صبر کنید.

دلیل معمول برای به تاخیر انداختن جمع آوری کمک های مالی، به حداقل رساندن آن است. رقیق شدن این ارزش دارد، اما دلیل دیگری برای صبر تا حد امکان وجود دارد: تقویت چشم انداز، مأموریت، ارزش ها و ستون های برند شرکت. درست شدن اینها زمان می برد و قبل از اینکه حتی دوستانه ترین نفوذ بیرونی را روی شانه خود داشته باشید، ایجاد آنها بسیار ساده تر است. اگر بعد از اینکه آن عناصر بنیادی مستحکم شدند، سرمایه‌گذاری را افزایش دهید، سرمایه‌گذار به معنای واقعی کلمه آن‌ها را خرید می‌کند — آنها سنگ بستر می‌شوند. برای تامز یا واربی ​​پارکر سخت‌تر بود که جفت‌های رایگان خود را پس از اینکه سرمایه‌گذاران شروع به سر زدن به وضعیت مالی آنها کردند، معرفی کنند. همانطور که شما نمی خواهید رشته کالج فرزندتان را در دوران کودکی انتخاب کنید، می خواهید قبل از اینکه شرکت خود را به یک مسیر خاص متعهد کنید، زمان رشد دهید. هر بار که پول جمع می کنید، تعهد بزرگتری به یک مسیر خاص می دهید.

۳٫ سوال بپرسید.

اغلب، کارآفرینان فکر می کنند که فقط قرار است به سؤالات سرمایه گذاران پاسخ دهند. ، اما باید هزاران سوال نیز بپرسید. در مورد زمانی بپرسید که سرمایه گذاری به خوبی انجام شده است، و زمانی که سرمایه گذاری انجام نشده است. کار کنید تا بفهمید چرا آنها می خواهند سرمایه گذاری کنند — آیا این فقط برای پول است یا ارتباط عمیق تری وجود دارد؟ چگونه می توانند کمک کنند؟ کجا نمی توانند کمک کنند؟ چگونه و هر چند وقت یک‌بار با شرکت‌های دیگر خود تعامل دارند: آیا یک به‌روزرسانی کتبی سه ماهه کافی است یا انتظار دارند هر هفته تلفنی باشند؟

۴٫ بررسی های مرجع انجام دهید. ​

هنگامی که دیدگاه سرمایه گذار را در مورد نحوه کار کردن با آنها دیدید، پرس و جو کن. از سرمایه گذار بخواهید که شما را با دیگرانی که با آنها کار کرده اند معرفی کند و سعی کنید مراجع در پشتی را پیدا کنید — افرادی که سرمایه گذار با آنها کار کرده است و شما را به آنها معرفی نکرده است. حتماً بپرسید که آن شخص در ابتدای رابطه شما با این سرمایه گذار چه توصیه ای برای شما خواهد داشت و آیا دوباره برای شرکت آینده از سرمایه گذار پول می گیرد.

۵٫ ضربات زیادی روی دروازه بگیرید.

در تجارت، اهرم کلیدی است: ساده ترین راه نه گفتن به سرمایه گذاران بد به معنای داشتن گزینه های جایگزین است. تمام تلاش خود را بکنید تا سرمایه گذاران بالقوه بیشتری نسبت به آنچه نیاز دارید داشته باشید. یک لیست هدف طولانی بسازید و جمع آوری کمک های مالی خود را در یک جدول زمانی فشرده برای ایجاد رقابت و نیاز به حرکت سریع اجرا کنید. این به شما امکان می‌دهد گزینه‌های خود را مقایسه کنید، به کسانی که با آن‌ها احساس ناراحتی می‌کنید نه بگویید، و امیدواریم با گروهی از سرمایه‌گذاران بزرگ کنار بروید.

من بدون استفاده از کلیشه بزرگ تا اینجا پیش رفتم، اما اینجاست: شما با سرمایه گذاران خود ازدواج می کنید. شما می توانید با محدود کردن حقوقی که به سرمایه گذاران می دهید، خطر ازدواج بد را کاهش دهید (نگاه کنید به: اهرم). با این وجود، سرمایه‌گذاران شما برای سال‌ها، احتمالاً تا زمان خروج، روی میز سرمایه شما خواهند بود. من که در طول سال‌ها از چند گوشه حمایت کردم، عمیقاً نیاز مبرم به جمع‌آوری پول را درک می‌کنم. اما با توجه به اینکه در مورد آن صحبت کردم، مطمئن هستم که بدون کشتن شرکت، تقریباً هر کاری ارزش انجام دادن برای جلوگیری از جمع آوری پول از سرمایه گذاران اشتباه را دارد. وقت خود را صرف کنید و تلاش خود را انجام دهید – می دانید که سرمایه گذاران این کار را خواهند کرد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی