عمومی

پس از 14 سال، پپسی یک لوگوی جدید دارد و در نهایت 1 را برطرف می کند از بزرگترین مشکلات پیش روی هر شرکت

پس از ۱۴ سال، پپسی یک لوگوی جدید دارد و در نهایت ۱ را برطرف می کند
از بزرگترین مشکلات پیش روی هر شرکت

این هفته، پپسی یک new logo. نه یک طعم جدید، یا یک نسخه جدید از نوشابه معروف آن – فقط یک لوگوی جدید.

به طور کلی، من طراحی مجدد لوگوی شما برای مرتبط ماندن نیست. هنگامی که لوگوی شما مقداری برند ویژه، تعداد بسیار کمی از دلایلی که باید با آن درگیر شوید. اگر قصد دارید بیشترین نمایندگی عمومی برند خود را تغییر دهید، باید به این دلیل باشد که چیزی مهم تغییر کرده است.

اگر، برای مثال، کسب و کار خود را به گونه ای تغییر دهید که می خواهید مردم لوگوی جدید را با محصول جدید شما مرتبط کنند یا دید، پس منطقی است که هویت بصری جدیدی ایجاد کنیم. پپسی پپسی را تغییر نداد، بلکه فقط چیزی را که روی قوطی چاپ می کند تغییر می دهد. معمولاً این یک اشتباه است، اما – در این مورد – این شرکت با طراحی مجدد خود کار درخشانی انجام داد.

ببینید، پپسی ۱۲۵ سال است که وجود دارد، و این اولین بار نیست که تغییری ایجاد می کند. آخرین بار ۱۴ سال پیش بود. با وجود این واقعیت که من فکر می‌کنم شرکت‌ها نباید هر دهه لوگوی خود را تغییر دهند، فقط به این دلیل که می‌خواهند مرتبط بمانند، اکثر شرکت‌ها اهمیتی نمی‌دهند که من چه فکر می‌کنم، و این خوب است.

داستان آن لوگو بسیار افسانه ای است. خلاصه طراحی حاوی صفحه به صفحه برخی از وحشیانه ترین توجیهات طراحی که تا به حال خوانده اید. با توصیف مکان پپسی در جهان، کشش گرانشی زمین شروع می شود و حتی به مونالیزا اشاره می کند.

الهام بخش طراحی جدید بسیار ملموس تر است. به گفته مائورو پورچینی، مدیر ارشد طراحی پپسی، پپسی مرتباً از مردم می خواهد که لوگوی آن را بکشند. وقتی آنها این کار را کردند، مردم تقریباً همیشه اشتباه می کردند.

این شکل موج قرمز و آبی یا فضای سفید نبود که اشتباه کرده بودند. در عوض، آنها سعی می کردند کلمه “پپسی” را در داخل علامت لوگو قرار دهند. مشکل اینجاست که در ۱۴ سال گذشته، علامت کلمه و لوگو از هم جدا بوده اند. اما مردم لوگوی پپسی را اینگونه نمی بینند. بنابراین، این شرکت تصمیم گرفت با آنچه که مردم قبلاً در مورد پپسی فکر می‌کردند استفاده کند.

“ما نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. نوعی بینش،” Mauro Porcini، مدیر ارشد طراحی PepsiCo، به CNN گفت. “به جای رد کردن آن، تصمیم گرفتیم آن را بپذیریم.”

درس ساده است: بین روش شما تفاوت وجود دارد. به برند خود و طرز فکر مشتریانتان در مورد برندتان فکر کنید. برای افراد بازاریابی آسان است که به لوگو یا کمپین تبلیغاتی یک شرکت به‌عنوان نام تجاری فکر کنند، زیرا شرکت‌ها زمان و پول زیادی را صرف می‌کنند تا آن چیزها بازتابی کامل از احساس آنها در مورد محصولشان باشد.

اما هیچکدام از اینها برند شما نیستند. برند شما همان احساسی است که مشتریان شما نسبت به شرکت شما دارند. مشکل این است که اکثر شرکت‌ها آن را از دست می‌دهند و فقط بر آنچه می‌خواهند مردم ببینند تمرکز می‌کنند، نه آنچه که واقعاً می‌بینند.

شما لوگو فقط یک نشانه بصری برای یادآوری آن احساس است. وظیفه لوگوی شما یادآوری تمام تجربیاتی که با محصول شما داشته اند و ایجاد آشنایی است. این بیان بیرونی آن چیزی است که مردم در مورد محصول شما فکر می کنند.

هنوز مطمئن نیستم که هیچ شرکتی نیاز به خرج کردن پول داشته باشد. یک لوگوی جدید مگر اینکه در حال ایجاد تغییر واقعی در کسب و کار خود باشند. اگر لوگوی خود را تغییر می‌دهید یا وب‌سایت خود را به‌روزرسانی می‌کنید زیرا فکر می‌کنید این موضوع باعث مرتبط‌تر شدن شما می‌شود، احتمالاً کار دیگری را اشتباه انجام می‌دهید. در عوض باید آن را اصلاح کنید. با این حال، در این مورد، بازطراحی لوگوی پپسی آنقدر برای تغییر نحوه دید مردم نبود، بلکه هماهنگ کردن آن با آنچه که مردم قبلاً «می‌بینند» بود. محشره.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی