عمومی

آیا نیاز به یک تصمیم مهم دارید؟ علم می گوید اول بگیر نگاهی به ساعت

آیا نیاز به یک تصمیم مهم دارید؟ علم می گوید اول بگیر
نگاهی به ساعت

چرا برخی افراد تمایل دارند بهتر از دیگران تصمیم بگیرند؟ شاید فرآیندی داشته باشند. مانند جف بزوس، که زمان زیادی را صرف وزن کردن مزایا و معایب تصمیم‌هایی که به راحتی قابل برگشت نیستند، نمی‌گذارد. یا مانند اپرا وینفری، که بر روی تصمیم گیری از پل ها برای عبور و سوختن تمرکز می کند. یا مانند استیو جابز، که گفت تصمیم گیری در مورد اینکه چه زمانی به خود اعتماد کنید می تواند تغییرات زیادی در زندگی شما ایجاد کند.

یا شاید می دانند چه زمانی تصمیمات مهمی را اتخاذ کنند.

ابتدا، کمی پس زمینه. به طور کلی، قشر پیشانی شما مسئول رفتارهای شناختی پیچیده ای مانند بیان شخصیت، تعدیل رفتار اجتماعی، و سنجش موقعیت ها برای تصمیم گیری است. هرچه تصمیم پیچیده‌تر باشد، قشر جلوی مغز شما بیشتر درگیر می‌شود. (لازم نیست تصمیم بگیرید از دست یک زنبور فرار کنید.)

باز هم به طور کلی ، تحقیقات منتشر شده در Cognition نشان داد که شما احتمالاً به به موقعیتی فکر کنید و صبح تصمیم خوبی بگیرید، قبل از اینکه هر دو از نظر جسمی خسته شوید و ممکن است طعمه خستگی تصمیم گیری شده باشید. (به اندازه کافی عجیب، تصمیمات سریع — مانند فرار از زنبور — بهتر است بعد از ظهر گرفته شود.)

به عنوان محققان می‌نویسند:

ما ریتم‌های قابل‌اعتماد روزانه را در فعالیت‌ها و سیاست‌های تصمیم‌گیری پیدا کردیم.

در طول صبح، بازیکنان یک خط مشی تمرکز پیشگیری را اتخاذ می‌کنند (تصمیمات آهسته‌تر و دقیق‌تر) که بعداً به تمرکز ارتقاء (تصمیمات سریع‌تر اما کمتر دقیق)، بدون تغییرات روزانه در عملکرد تغییر می‌کند.

یا به عبارت غیر دکترا، تصمیمات بزرگ خود را برای صبح ذخیره کنید.

اما اگر جغد شب باشید چه؟ سؤال خوبی بود.

در حالی که ممکن است فکر کنید تبدیل شدن به یک پرنده اولیه یک موضوع ساده از اراده و پشتکار است، تحقیقات نشان می‌دهد که چه زود بیدار باشید چه جغد شب، عمدتاً بیولوژیکی است و نزدیک به نیمی از ساعت درونی بدن شما ژنتیکی است. (پس اگر اهل صبح نیستید، از تلاش کردن دست بردارید.)

اگر واقعاً یک جغد شب هستید ، تصمیمات مهمی را در طول نسخه خود از “صبح” بگیرید. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ که در Chronobiology International منتشر شد نشان داد که نواحی مغز که مسئول شناخت هستند در ساعات صبح در اوج خود هستند و با نزدیک شدن به شب به تدریج فرو می‌روند.

برعکس در مورد جغدهای شب صادق است. شب زمانی است که قشر جلوی مغز شما به باسن شناختی لگد می زند.

به خاطر داشته باشید که این چارچوب برای همه انواع تصمیمات اعمال می شود. کسب و کار را شروع کنید: افراد صبح احتمال بیشتری برای تصمیم گیری منطقی در مورد گزاره های پرخطر دارند در صبح، حدس زدید. جغدهای شب بسیار بیشتر احتمال دارد که ریچارد برانسون درونی خود را هدایت کنند و در صبح بگویند: “بیا این کار را بکنیم.”

احتمال بیشتری دارد که تصمیمات ناگهانی خرید در عصر بگیرند. یا در شب. (باز هم، می‌تواند تا حدودی به دلیل خستگی تصمیم‌گیری باشد؛ همه ما آن لحظاتی را تجربه کرده‌ایم که فکر کردن مانند تلاش بیش از حد به نظر می‌رسد.) جغدهای شب برعکس هستند.

یا حتی تصمیم بگیرید که چه زمانی برای الهام بخشیدن به افرادی که با آنها کار می کنید، تصمیم بگیرید. بر اساس تحقیقات منتشر شده در The Leadership Quarterly، افراد وقتی در یک نقطه نسبتاً پایین ریتم شبانه روزی خود قرار دارند، تمایل دارند خیلی کمتر کاریزماتیک باشند و وقتی در نقطه نسبتاً بالایی قرار دارند بسیار جذاب‌تر هستند.

بله: صبح‌ها صبح‌ها کاریزماتیک‌تر هستند و جغدهای شب در اواخر روز کاریزماتیک‌تر هستند.

این بدان معناست که تصمیم گیری زمانی یک جلسه مهم می تواند به همان اندازه مهم باشد که درباره آنچه می گویید فکر کنید. .

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com عبارتند از متعلق به خودشان، نه Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی