عمومیمقالات

بازاریابی تحلیلی SWOT: راهنمای آزادسازی کسب و کار شما پتانسیل

بازاریابی تحلیلی SWOT: راهنمای آزادسازی کسب و کار شما
پتانسیل

چه یک کارآفرین کسب و کار کوچک باشید و چه مدیر اجرایی یک شرکت بزرگ، موفقیت شما به استراتژی بازاریابی موثر. اما به دست آوردن سهم بازار فراتر از داشتن یک محصول یا خدمات عالی است. تعالی استراتژیک مستلزم درک جامعی از ضریب نفوذ فعلی شما در بازار، فرصت‌های ناپیدا برای رشد، قدردانی از آخرین حرکت‌های رقبا و موارد دیگر است. شعبده بازی همزمان با این عناصر پویا می تواند چالش برانگیز باشد، اما دستور شما همچنان مبارزه و برنده شدن بالاتر از کلاس وزنی شماست. یک رویکرد بازاریابی رسمی تجزیه و تحلیل SWOT شما را به آنجا می رساند.

تحلیل SWOT بازاریابی چیست. ?

تحلیل SWOT در بازاریابی به توسعه تجزیه و تحلیل SWOT با در نظر گرفتن ساختارهای تبلیغاتی، تبلیغاتی، رسانه های اجتماعی و سایر ساختارهای بازاریابی شما اشاره دارد.

برخلاف تجزیه و تحلیل کسب و کار، SWOT بازاریابی بر روی تمرکز دارد. عوامل داخلی و خارجی مؤثر بر استراتژی برند و اهداف کلی بازاریابی. مانند هر تجزیه و تحلیل SWOT، این تجزیه و تحلیل شامل بررسی دقیق یک کارآفرین یا تیم و کشف موارد زیر است:

  • نقاط قوت
  • نقاط ضعف
  • فرصت ها
  • <.تهدیدها 

یک ماتریس رسمی SWOT، همانطور که در بهترین الگوهای SWOT< /a>، به کسب‌وکارهای کوچک و تیم‌های بازاریابی به‌عنوان گام اولیه در تهیه یک استراتژی بازاریابی واضح و قانع‌کننده به طور یکسان کمک می‌کند.

چرا تجزیه و تحلیل SWOT برای بازاریابی مهم است؟

تیم های بازاریابی با چالش های منحصر به فردی روبرو هستند. در حالی که تجزیه و تحلیل SWOT کسب و کار به بسیاری از عوامل مؤثر بر سود نگاه می کند، SWOT بازاریابی تقریباً به طور انحصاری به نام تجاری، سهم بازار تبلیغات و الزامات مربوطه نگاه می کند.

توسط شناسایی و درک مزیت های رقابتی و خطرات، متخصصان بازاریابی می توانند استراتژی هایی ایجاد کنند که از نقاط قوت آنها استفاده کند، نقاط ضعف آنها را برطرف کند، از فرصت ها استفاده کنید و تهدیدها را کاهش دهید. به این ترتیب، SWOT بازاریابی دیدگاهی جامع از شرایط داخلی و خارجی که بر فروش تأثیر می‌گذارد، ارائه می‌کند. نقشه ای که از این پرس و جو آشکار می شود به مدیران بازاریابی و تیم های آنها اجازه می دهد تا وضعیت خود را بهتر درک کنند، به توافق برسند و یک برنامه عملی ارائه دهند که با اهداف شرکت همسو باشد.

نکاتی برای تجزیه و تحلیل SWOT بازاریابی خوب

انجام تجزیه و تحلیل SWOT به شجاعت نیاز دارد. چه یک کارآفرین انفرادی یا مدیر بازاریابی یک موسسه بزرگ باشید، تجزیه و تحلیل SWOT بازاریابی مستلزم تمایل به مدیریت احساسات، کنار گذاشتن تفاوت ها و نزدیک شدن به آن با حقایق و وضوح است. در اینجا چند نکته تحلیل SWOT بازاریابی برای شروع شما آورده شده است.

  1. هدف خود را بشناسید. آیا در تلاش برای به دست آوردن سهم بازار از یک پیشنهاد موجود، تلاش برای تغییر نام تجاری یا راه اندازی هستید. خط تولید جدید؟ در هر صورت، اهدافی خاص و واقعی تعیین کنید.
  2. آماده وارد شوید. جلسات تجزیه و تحلیل SWOT دارای یک عنصر طوفان فکری هستند، اما اساساً عینی و مبتنی بر داده هستند. با جمع آوری اطلاعات آماری واضح در مورد رقبای خود و شما آماده شوید.
  3. بازخورد صادقانه را تشویق کنید. جلسه تجزیه و تحلیل SWOT بازاریابی باید فضای امنی برای جریان ایده ها باشد. شرکت کنندگان باید بتوانند بدون ترس از تلافی در مورد نقاط ضعف داخلی و تهدیدات خارجی بحث کنند.
  4. به صورت رقابتی فکر کنید.تحلیل SWOT مستلزم توانایی قرار دادن خود در ذهنیت رقیبتان است. رقبای شما چه مزیت ها و فرصت هایی را می بینند؟ اینها تهدیدهای شما هستند.
  5. محدودیت ها را درک کنید. بزرگ اندیشیدن و رویاهای بزرگ برای خلاقیت و رشد سازمان شما حیاتی است. اما برای یک SWOT بازاریابی موفق، همه اعضای تیم باید با محدودیت‌های فعلی مانند بودجه، کارکنان و سایر محدودیت‌ها آشنا باشند.
  6. تیم متنوعی را درگیر کنید. در نظر بگیرید که نمایندگان منتخب را نیز در نظر بگیرید. سایر بخش ها، مانند IT یا حسابداری، در جلسه بازاریابی SWOT شما. آنها ممکن است در برخی موارد اصلاح دوره و در موارد دیگر فرصت های ناشناخته را ارائه دهند.
  7. آماده اقدام باشید. مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که هدف تجزیه و تحلیل SWOT بازاریابی شما زودهنگام است. گامی در جهت توسعه استراتژی قابل استقرار تحلیل خود را با هدف تبدیل ایده ها به عمل هدایت کنید.

نمونه هایی از بازاریابی تحلیل SWOT چیست؟

تحلیل SWOT برای بازاریابی با تحلیل SWOT برای برنامه ریزی تجاری به دلیل دامنه محدودتر متفاوت است. در حالی که SWOT تجاری شامل عواملی مانند روابط سرمایه گذار و زنجیره تامین مواد است، SWOT بازاریابی بیشتر بر نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای متمایز از دستورالعمل های بازاریابی متمرکز است. برای راهنمایی بهتر ارزیابی خود، این مثال‌ها را برای هر بعد از بازاریابی تحلیل SWOT در نظر بگیرید.

نقاط قوت

به نقاط قوت مراجعه کنید. به ویژگی های داخلی موجود که برند شما را در بازار مزیت می بخشد.

مثال:

  • شناسایی قوی برند: >نام تجاری شما به طور گسترده در عموم شناخته شده است و/یا میل و وفاداری بالایی را در بین مشتریان، مانند اپل یا استارباکس نشان می دهد.
  • کانال های توزیع انحصاری: شرکت شما قراردادهای انحصاری با خرده فروشان دارد. یا مکان‌های دیگر مانند قراردادهای مجوز با یک کانال آنلاین یا خروجی تلویزیون کابلی .
  • قابلیت های تولید داخلی: بخش بازاریابی شما دارای مدیران وب، طراحان گرافیک، کپی رایترها یا پیمانکاران قابل اعتماد کافی و همچنین سخت افزار لازم مانند چاپگرها یا فضای سرور برای اجرا است. اکثر نیازهای بازاریابی داخلی در مقیاس لازم.

نقاط ضعف

نقاط ضعف در SWOT بازاریابی شما تجزیه و تحلیل عمدتاً شامل جنبه های داخلی شرکت یا بخش شما می شود که اجرای مؤثر کمپین بازاریابی یا دسترسی محصول شما را محدود می کند.

مثال:

  • حضور آنلاین محدود: تیم شما فاقد پرسنل با استعداد یا روابط بازاریابی تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی برای به دست آوردن دسترسی ویروسی و هجوم محصول است.
  • محدوده محدود محصول: در حالی که نام تجاری شما وجود دارد. عرضه طاقچه موفق به رشد سریع اولیه شد، عدم عرضه اضافی منجر به رکود رشد شده است و فرصت های کمی برای ابتکارات جدید باقی می گذارد.
  • وابستگی به اجرای شخص ثالث: از شرکت های چاپ برای یک فهرست به کمپین های آنلاین، اتکا به فروشندگان ثالث گران قیمت اجرای شما را کند کرده است.

فرصت ها

فرصت‌ها شامل هر تغییری در خارج از شرکت شما می‌شوند که ممکن است برای کسب مزیت بازاریابی از آنها استفاده کنید.

مثال‌ها:

  • تغییرات در فضای رقابتی: یک رقیب به دلیل تغییر ساختار یا بسته شدن از فضای بازار شما خارج شده است، و این فرصت را برای شما فراهم می کند که شجاعانه از فرصت استفاده کنید.
  • تغییرات در رفتار مصرف کننده: < /strong>تقاضای بیشتر برای کالاهای تولید شده پایدار، پیشنهادات از سوی مالکان کم نمایندگی و سایر تغییرات در رفتار مصرف‌کننده ممکن است فرصتی برای ارزیابی مجدد ویژگی‌های شرکتی که بیشتر بر آن تاکید دارید، فراهم کند.
  • پیشرفت‌های فناوری: فن‌آوری‌های اخیر با هزینه کمتر ممکن است فرصتی را فراهم کنند تا به روش‌های جدیدی به بازاریابی خود نزدیک شوید، مانند شرکت‌های املاکی که تورهای واقعیت مجازی از املاک خود را ارائه می‌دهند.

تهدیدها

تهدیدها در تحلیل SWOT بازاریابی شما شامل هر عامل خارجی است که بر سهم بازار یا توانایی شما برای موفقیت در استراتژی بازاریابی فعلی یا آینده شما تأثیر منفی می گذارد.

< قوی>مثال:

  • نوسانات اقتصادی: هم رونق اقتصادی و هم رکود اقتصادی می توانند بر سهم بازار شما تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، رکود می تواند تقاضا برای خودروهای با قیمت متوسط ​​را کاهش دهد، در حالی که رونق ممکن است تأثیر منفی بر ارائه تخفیف داشته باشد.
  • کاهش هزینه های تولید و مواد: از قضا، قیمت های پایین تر برای مواد می تواند باعث ایجاد مشکل شود. تهدید با ظهور رقبا برای استفاده از حاشیه سود بالاتر در صنعت شما.
  • موفقیت های برندسازی رقیب: اغلب، ممکن است یک رقیب با دستیابی به یک معامله با یک معامله محبوب بر تیم شما مانور داده باشد. چهره ورزشی یا تأثیرگذار رسانه های اجتماعی با برند شخصی قوی همانطور که در شرکت هایی مانند آدیداس و نایک دیده می شود.

عکس توسط Andrey_Popov/Shutterstock .com

Bryan Lindenberger 150x150 - بازاریابی تحلیلی SWOT: راهنمای آزادسازی کسب و کار شما
پتانسیل < /div>

برایان از فضای دیجیتالی که هنر و فناوری در آن تلاقی می کنند لذت می برد. او به عنوان یک نویسنده در زمینه آموزش، بهداشت و سلامت و تولید کار کرده است. او همچنین به مشاغل کوچکتر در توسعه وب از جمله دسترسی و توسعه محتوا کمک می کند. او در اوقات فراغت خود مسیرهای پیاده روی در مرکز فلوریدا را طی می کند.

منبع : www.success.com
حتما بخوانید : قیف فروش چیست؟
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی