عمومی

فیلم هوایی جردن بن افلک، نابغه را می شکند استراتژی کسب و کار که نایک را میلیاردها دلار به ارمغان آورد

فیلم هوایی جردن بن افلک، نابغه را می شکند
استراتژی کسب و کار که نایک را میلیاردها دلار به ارمغان آورد

چه زمانی یک کفش فقط یک کفش نیست؟ وقتی مایکل جردن وارد آن می‌شود.

در Air، کمدی-درام بازگو می‌شود Nike< /a> با راه اندازی کفش ورزشی بسکتبال نمادین Air Jordan، بن افلک، کارگردان، تهیه کننده و ستاره، جان تازه ای به داستان معروف اکنون پشت یکی از موفق ترین محصولات تمام دوران می دهد. بخشی از چیزی که فیلم را بسیار جذاب می‌کند، هیجین‌های شرکتی است که تماشاگر را با وجود اینکه از قبل می‌دانستند پایان را روی صندلی خود نگه می‌دارند. یکی از درس‌هایی که از این فیلم برای صاحبان کسب‌وکار به دست می‌آید این است که چگونه یک فرد می‌تواند قوانین کل یک صنعت را بازنویسی کند. این فیلم در ماه مارس در جشنواره فیلم South by Southwest اکران شد و در تاریخ ۵ آوریل اکران شد.

مصوب در سال ۱۹۸۴، Air روی استعدادیاب نایک، سانی واکارو (مت دیمون) و فیل نایت (افلک) یکی از بنیانگذاران، متمرکز است که استراتژی شرکت دولتی برای یک قرارداد تأیید کفش بسکتبال را رهبری می‌کند. اگرچه نایک در آن زمان بر بازار کفش‌های دوومیدانی تسلط داشت، اما بخش بسکتبال با تنها ۱۷ درصد سهم بازار و هیئت مدیره‌ای داشت که هنوز از ضرر سالیانه که باعث اخراج ۲۵ درصد از کارکنانش می‌شد، در امان بود. با پیروی از برخی از ۱۰ اصل اساسی نایک ایجاد شده توسط معاون بازاریابی راب استراسر (جیسون بیتمن) در سال ۱۹۷۷، Vaccaro یکی از دگرگون‌کننده‌ترین قراردادهای تأیید را در تاریخ ورزش امضا کرد.

در اینجا سه ​​اصل نایک  که منجر به ایجاد کفش Air Jordan شد، آورده شده است.

<.

“کسب و کار ما تغییر است.”

در حالی که استراتژی معمول نایک این بود که ۲۵۰,۰۰۰ دلار در سه قرارداد تأیید با سه تازه کار جداگانه NBA خرج کند، Vaccaro اصرار داشت که ۲۵۰,۰۰۰ دلار کامل را به اردن او همچنین به این فکر افتاد که به جای استفاده از جردن برای تقویت برند نایک، یک خط کفش جدید در اطراف اردن بسازد. چرا؟ واکارو پتانسیل بازار استعدادهای نسلی مانند جردن را دید که در NBA محبوبیت فزاینده ای بازی می کند. واکارو می گوید: «بسکتبال آینده است. من حاضرم روی مایکل جردن شرط بندی کنم.

“نتایج بی‌نقص به حساب می‌آیند — یک فرآیند کامل نیست. قوانین را زیر پا بگذارید: با قانون مبارزه کنید.”

دعوت کردن بازیکنان برای امضای قراردادهای تأیید از طریق تماس مستقیم با آنها به جای اینکه از طریق نمایندگان آنها انجام شود، آنقدر ممنوع بود که نماینده جردن، دیوید فالک (کریس مسینا) به واکارو قول داد که خودش با جردن تماس نگیرد. این باعث شد Vaccaro تصمیم خطرناکی بگیرد که در خانه والدین جردن در کارولینای شمالی حاضر شود و شخصاً با مادرش دلوریس جردن (ویولا دیویس) صحبت کند – حرکتی غیرمتعارف و غیرحرفه‌ای اما در نهایت جوردن‌ها را متقاعد کرد که یک جلسه برگزار کنند. با نایک واکارو می گوید: «من به پسرت ایمان دارم. “من معتقدم که او متفاوت است، و من معتقدم که شما ممکن است تنها کسی روی زمین باشید که آن را می‌داند.” اتوماتیک.”

برای نایک، امضای قرارداد مایکل جردن مستلزم موافقت با شرایط معامله بود که در مشارکت بین برندها و ورزشکاران حرفه‌ای بی‌سابقه بود. علاوه بر ۲۵۰۰۰۰ دلار، مهم‌ترین پیشنهادی که بخش بسکتبال نایک تا به حال به هر ورزشکاری داده بود، این شرکت همچنین موافقت کرد که درصدی از درآمد حاصل از فروش هر کفش Air Jordan را به جردن بدهد. علیرغم اینکه یک درخواست منطقی بود – نام جردن روی هر کفشی دیده می شد – برای شرکتی مانند نایک غیرقابل شنیده بود که به یک ورزشکار سهم درآمدی مستقیم ارائه دهد. در واقع، نایت می‌توانست توسط هیئت مدیره نایک صرفاً به دلیل تأیید قرارداد حذف شود.

“ما باید این کار را انجام دهیم.” واکارو “در این صورت، با کسی که فکر می کنید این بچه قرار است باشد، این بهترین اتفاقی خواهد بود که تا به حال برای این شرکت رخ داده است و ارزش هر پنی را خواهد داشت.” در سال اول، نایک ۱۶۲ میلیون دلار از خط ایر جردن به دست آورد که امروزه سالانه ۴ میلیارد دلار درآمد دارد و ۴۰۰ میلیون دلار درآمد غیرفعال سالانه برای اردن ایجاد می کند.

اولین فیلم تولید شده توسط کمپانی جدید افلک و دیمون، Artists Equity، Air از لحاظ موضوعی با آنچه که بنیانگذاران تلاش می کنند در تجارت مستقل فیلم انجام دهند مشابه است. فیلم در ماه مارس Artists Equity متعهد شده است که درآمدهای حاصل از فیلم‌های خود را به شیوه‌ای عادلانه‌تر تقسیم کند، و درصدی از سود را بین اعضای بازیگران و خدمه‌ای که از لحاظ تاریخی در فیلم‌های موفق مالی سهیم نبوده‌اند، تقسیم کند.

<. div class="standardText lastItem" readability="39">

“ما در تلاش هستیم تا کمی چیزها را تغییر دهیم، که بسیار دشوار است، زیرا ما مدلی داریم که از نظر وضعیت فیلم ها به ارث برده ایم. افلک گفت، و افزود که قرارداد نایک با اردن گامی در جهت درست برای ایجاد رابطه عادلانه بین ورزشکاران و برندها بود. “ما سعی می کنیم گام مشابهی برداریم، واقعاً زیرا فکر می کنم اینگونه بهترین کار را می گیرید.”

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی