خبر

ترخیص خودروهای توقیفی در گمرک ممنوع شد

ترخیص خودروهای توقیفی در گمرک ممنوع شد

386353 573 - ترخیص خودروهای توقیفی در گمرک ممنوع شد

اقتصاد۲۴-سخنگوی گمرک کشور تاکید کرد: بر اساس مصوبات دولت ترخیص خودروهایی که حجم موتور آن‌ها بالای ۲۵۰۰ سی سی بوده یا خودروهای آمریکایی یا خودروهایی که به سفارش آمریکا ساخته شدند ممنوع است.

سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک درباره خودروهای توقیفی موجود در گمرک اظهار داشت: گمرک ایران با ابلاغ تصمیم دادستانی برای ۱۰۶۲ خودروی موسوم به پرونده ثبت سفارش از گمرکات اجرایی خواست تا فرایند تحویل خودروهای مذکور را به نماینده سازمان اموال تملیکی برای انجام مزایده انجام دهند. خودروهای فوق اتومبیل‌هایی هستند که فاقد ثبت سفارش بودند که باید تعیین تکلیف آن‌ها به زودی مشخص می‌شد.

به گفته وی، بر اساس رای دادگاه و بخشنامه ششم شهریور گمرک باتوجه به دعوت نامه‌ای که دادستانی تهران برای مزایده ۱۰۶۲ دستگاه خودرو پرونده موسوم به ثبت سفارش انجام شده است و قرار شد در گمرکات انزلی، قم، بندر لنگه، گمرک غرب تهران، گمرک تهران (شهریار)، استان فارس، بوشهر، گناوه، شهید باهنر هرمزگان، مازنداران و خرمشهر که این خودروها در این اماکن بندری و گمرکات هستند که باید فرایند تحویل خودروها تا ۲۷ شهریور از این اماکن به نمایندگان سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی حداکثر تکمیل شود.

سخنگوی گمرک کشور تاکید کرد: بر اساس مصوبات دولت ترخیص خودروهایی که حجم موتور آن‌ها بالای ۲۵۰۰ سی سی بوده یا خودروهای آمریکایی یا خودروهایی که به سفارش آمریکا ساخته شدند ممنوع است و ظاهرا سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز برای خودروهای قاچاق یا فاقد مدارک مثبته ورود برای این نوع خودروها، انهدام فنی را دنبال می کند و موتورهای این خودروها نیز جهت استفاده از فناوری‌های موجود در اختیار دانشکده‌های مهندسی و فنی کشور قرار خواهد گرفت تا دانشجویان در حوزه‌هایی همچون مهندسی معکوس از آن‌ها استفاده کنند.

منبع: خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی