خبر

تولید ماهانه ۷.۵ میلیون قوطی شیرخشک در کشور

تولید ماهانه ۷.۵ میلیون قوطی شیرخشک در کشور

به گزارش بازار، سجاد اسماعیلی افزود: در بحران کمبود شیرخشک معمولی (رگولار) حدود یک میلیون قوطی شیرخشک وارد کشور شد و اکنون با توجه به افزایش حجم تولید داخلی این محصول، دیگر مجوز جدید واردات صادر نمی کنیم.

وی اظهار داشت: در آذرماه ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قوطی شیرخشک در داروخانه های کشور توزیع شد و اکنون وضعیت مطلوبی از لحاظ تولید و ذخیره این محصول داریم و دیگر کمبود احساس نخواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه با پیگیرهای فراوان سازمان غذا و دارو و با دستور معاون اول رئیس جمهور، از ۲۴ تیرماه امسال بانک مرکزی ارز را برای شیرخشک تخصیص داد در حالی که ثبت سفارش شیرخشک چهارماه به تعویق افتاده بود، تصریح کرد: از آنجایی که بحث کمبود شیر خشک از اواخر شهریورماه بوجود آمد، سازمان غذا و دارو به صورت دوفوریتی واردات شیرخشک را در دستور کار قرار داد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: اکنون با توجه به افزایش ظرفیت تولید شیرخشک در کشور و انجام واردات آن، شیرخشک با ثبت کد ملی در سامانه تیتک توزیع می‌شود و بازرسی‌های سازمان غذا و دارو برای اعمال آن در سامانه از سوی داروخانه ها وجود دارد.

به گفته اسماعیلی، مصرف کننده از طریق ثبت کدملی و استعلام از سامانه بیمه سلامت مجاز است ۱۲ قوطی شیرخشک برای کودک زیر ۲ سال از داروخانه بدون هیچ افزایش قیمت دریافت کند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی