خبر

پیش بینی بورس امروز سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

518895 763 - پیش بینی بورس امروز سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
اقتصاد۲۴- برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه ۲۴ مرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس ۹ هزار و ۱۲۸ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۹۹۷ هزار و ۴۵ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۴ هزار و ۵۴۱ واحد بالا آمد و در رقم ۶۹۶ هزار و ۳۲۴ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۱۱۱ واحد رشد کرد و به رقم ۲۵ هزار و ۸۶۳ واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش هزار و ۷۴ واحدی داشت و به سطح ۱۲۶ هزار و ۷۹۷ واحد رسید.

در پایان معاملات روز دو‌شنبه، ۶۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دو‌شنبه در بورس شرکت لیزینگ ایرانیان (وایران)، شرکت لیزینگ خودرو غدیر (ولغدر) و شرکت سرمایه گذاری رنا (ورنا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت ریل سیر کوثر (حسیر)، شرکت سوژمیران (فسوژ) و شرکت سپیدار سیستم آسیا (آسیا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های وصنا (شرکت صنایع بهشهر ایران)، ثشرق (شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق) و دتماد (شرکت تولید مواد اولیه دارو پخش) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت پگاه گلپایگان (غگلپا) و شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


بیشتر بخوانید:  بررسی سناریوهای سودآوری پتروشیمی‌ها در بورس


عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، ۶۰ نماد صف خرید داشتند و ۶۵ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۰۵ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۷ درصدی به ۲۸۳ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار پس از ۴ روز رشد کردند. شاخص کل بورس ۰.۴۶ درصد رشد کرد و شاخص هم وزن ۰.۶۶ درصد صعود کرد.

اما دیروز ارزش معاملات خرد با افت ۱۱ درصدی به ۳ هزار و ۸۹۸ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که کمترین رقم در ۶ ماه اخیر است.

شاخص با جلوداری فملی، شپنا، شبندر، خودرو، تاپیکو و شتران رشد کرد. تعداد نماد‌های سبز بازار نیز بیشتر بود و ۶۷ درصد کل بازار را تشکیل داد.

بدین ترتیب شاخص تا نزدیکی مرز ۲ میلیونی رشد کرد و در یک قدمی صعود به کانال بالاتر ایستاد. شاخص در هفته‌های اخیر در حوال مرز ۲ میلیونی در نوسان بوده و بازار با رکود معاملاتی مواجه بوده است. دیروز میزان عرضه بیشتر از تقاضا بود و مجموع ارزش صف‌های فروش بیشتر از صف‌های خرید بود. اگر میل به عرضه در معاملات امروز نیز زیاد باشد می‌تواند مانع از صعود شاخص به بالای مرز ۲ میلیونی شود.

 

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی