عمومی

اپل با 1 جمله به همه یادآوری کرد که چرا بیشتر است شرکت ارزشمند روی زمین

اپل با ۱ جمله به همه یادآوری کرد که چرا بیشتر است
شرکت ارزشمند روی زمین

روز پنجشنبه، اپل جدیدترین نتایج فصلی خود را اعلام کرد. . در مقایسه با بقیه صنعت فناوری، اعداد بسیار خوب بودند. سود اپل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشت، اما این شرکت برآوردها را شکست داد و همچنان موفق شد یک رکورد برای درآمد سه ماهه سوم ثبت کرد.

با توجه به چالش های پیش روی کل اقتصاد، این اعداد بسیار قابل توجه هستند. صنعت فناوری به‌ویژه در چند ماه گذشته به دلیل مواردی مانند کمبود پردازنده‌های رایانه، تورم، و کاهش تقاضا ضربه شدیدی خورده است.

Apple از هیچ یک از این مشکلات مصون نیست، اما موفق شد به مراتب بهتر از همتایان خود با آنها مقابله کند. دلیل آن در واقع بسیار ساده است، اما آن چیزی نیست که شما فکر می کنید.

شاید فکر کنید به موفقیت محصولاتش. اپل به خاطر تولید محصولات جالبی که به بخشی از فرهنگ پاپ تبدیل شده است، شهرت دارد. آیفون یک مثال عالی است. مک نیز با طراحی‌های کاملاً جدید برای محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی این شرکت که توسط اپل سیلیکون طراحی شده‌اند، بازگشته است.

اما، این محصولات جالب نیستند که اپل را به با ارزش ترین شرکت روی زمین تبدیل کرده اند. در واقع، این چیزی بسیار کسل کننده تر است.

“نتایج سه ماهه ژوئن ما همچنان توانایی ما را برای مدیریت موثر تجارتمان علیرغم لوکا ماستری، مدیر مالی اپل، در رابطه با تماس با درآمد سه ماهه سوم.

اول از همه، در CFO-speak، این به همان اندازه وحشیانه است که هر شرکت فناوری دیگری را حذف می کنید. شنیدن. اساساً Maestri می‌گوید “ما با چالش‌های مشابهی روبرو هستیم، ما فقط در مدیریت کسب و کار خود بهتر هستیم.”

این منطقی است. اپل می تواند بزرگترین محصولات دنیا را طراحی کند، اما اگر نتواند قطعات مناسب را تهیه کند، آنها را به آیفون تبدیل کند، آنها را در فروشگاه ها بفروشد و به مشتریان ارسال کند، هیچ کدام از اینها واقعا مهم نیست.

اما، به نظر می رسد، اپل واقعاً در این کارها خوب است. حتی در یک ربع که چندین مورد از آن قطعات چالش برانگیز بودند – مانند دریافت قطعات کافی برای پاسخگویی به تقاضای مشتری، اپل بهتر از رقبای خود عمل کرد.

طبق گفته تیم کوک، مدیر عامل، مک و آیپد “آنقدر از نظر عرضه محصور شده بودند که محصول کافی برای آزمایش تقاضا نداشتیم.” تعداد افرادی که مایل به خرید آن محصولات بودند بیشتر از آن چیزی بود که اپل می توانست بسازد. اگر در چند ماه گذشته سعی کرده اید یک مک بوک ایر یا یک آی پد جدید سفارش دهید، این احتمال وجود دارد که همچنان منتظر بمانید.

با این حال، اپل همچنان بهترین سه ماهه سوم خود را ثبت کرده است. به نظر می رسد، اپل نه تنها برخی از نمادین ترین محصولات جهان را طراحی می کند، بلکه در مدیریت کسب و کار خود نیز تقریباً از هر شرکت دیگری بهتر است.

این تعجب آور نیست. تیم کوک مدت هاست که به عنوان یک گورو عملیات در نظر گرفته می شود و نه یک محصول. این بدان معنا نیست که اپل افراد واقعاً با استعداد زیادی برای طراحی محصولات واقعاً خوب ندارد، اما به این معنی است که مردی که در بالا قرار دارد وقت خود را صرف اطمینان از ساخت و ارائه آن محصولات تا حد امکان می‌کند.

نتیجه نهایی این است که، حتی با چالش‌برانگیزتر شدن چشم‌انداز اقتصادی، اپل همچنان بر قدرت خود تمرکز می‌کند – مدیریت کسب و کار – و کار می کند. اگر بخواهیم آن را در چشم انداز قرار دهیم، اپل امروز از مجموع مایکروسافت و متا (فیس بوک) ارزشمندتر است. با ارزش بازار بیش از ۲٫۶ تریلیون دلار، ارزش آن از مجموع آمازون و تسلا نیز بیشتر است.

داشتن محصولات عالی یک شرکت را جالب می کند. توانایی ساخت و ارائه آنها چیزی است که اپل را به با ارزش ترین شرکت روی زمین تبدیل می کند.

این فقط برای شرکت های جهان صادق نیست. اتفاقا بزرگترین شرکت این برای هر کسب و کاری صادق است – حتی مشاغل کوچک. این فقط داشتن ایده های عالی نیست. موفقیت در مورد مدیریت کسب و کارتان به گونه ای است که بتوانید آن ایده ها را ارائه دهید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی