خبر

اختلاف نظر سازمان بورس و وزارت صمت بر سر میزان عرضه خودرو

اختلاف نظر سازمان بورس و وزارت صمت بر سر میزان عرضه
خودرو

372422 788 - اختلاف نظر سازمان بورس و وزارت صمت بر سر میزان عرضه
خودرو

اقتصاد۲۴– ۲۱ تیرماه گذشته بود که طرح عرضه خودرو در بورس کالا در شورای عالی بورس با حضور وزرای اقتصاد و صمت به تصویب رسید و اعلام شد علاوه بر عرضه فیزیکی خودرو، تامین مالی خودروسازان از مسیر اوراق گواهی سپرده کالایی و سلف موازی استاندارد نیز در بورس کالا عملیاتی می‌شود.

ورود خودرو به جاده بورس کالا در مراحل آخر قرار دارد و آن، توافق سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت صمت در خصوص میزان عرضه است.

«مجید عشقی» به آخرین جزییات عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرد و افزود: طی چند وقت گذشته مذاکراتی را با مسوولان حاضر در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام دادیم و به توافقاتی در زمینه عرضه خودرو در بورس کالا دست پیدا کردیم.

وی به مشکلات حاضر بر سر راه اجرایی شدن این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون در زمینه نحوه عرضه خودرو در بورس کالا در حال رایزنی هستیم.

عشقی تاکید کرد: وزارت صمت شرایطی را برای عرضه خودرو در بورس در نظر دارد که با مطرح شدن آن مخالفت‌هایی از سوی سازمان بورس نسبت به آن صورت گرفت و اکنون در حال مذاکره برای رفع آن اختلاف نظر‌ها هستیم.


بیشتر بخوانید: خودرو پس از عرضه در بورس ارزان می‌شود؟


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در این راستا وزارت صمت میزانی را برای عرضه خودرو در بورس کالا در نظر گرفت که نسبت به آن معترض بودیم و اعلام کردیم میزان عرضه باید بیش از رقم در نظر گرفته شده از سوی وزارت صمت باشد.

وی اعلام کرد که اکنون در این زمینه در حال رایزنی‌ها هستیم و به محض رفع مشکل عرضه خودرو در بورس کالا از سر گرفته خواهد شد.

عشقی به نوع خودرو‌هایی که قرار است در بورس کالا عرضه شوند اشاره کرد و گفت: عرضه در بورس کالا را از خودرو‌هایی که قبلا مشمول قیمت گذاری نبودند، آغاز می‌کنیم و به مرور تلاش خواهیم کرد تا همه خودرو‌ها را وارد این بازار کنیم.

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی