عمومی

آموزش گام به گام خرید nft

آموزش گام به گام خرید nft

براساس بررسی‌های انجام‌شده، برچسب‌های Fortnite، از جمله دارایی‌های دیجیتال غیر قابل تعویضی هستند که در دنیای مجازی یا همان متاورس، ارزش فراوانی دارند، اما در یک سال گذشته چندین دلار صرف خرید آن‌ها شده است. درواقع این بررسی‌ها نشان می‌دهد مفهوم جدید مالکیت دارایی‌های دیجیتال که به‌تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده، توجه زیادی را به‌ویژه در میان نسل جوان به خود جلب کرده است. به نظر می‌رسد NFT ها به‌کمک بلاک ‌چین، تجربه جدیدی از مفهوم مالکیت دیجیتال را در اختیار علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال قرار داده‌اند.

قبل از توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) امنیت مفهوم مالکیت دیجیتال به سرورهای مرکزی شرکت‌ها متکی بود که امکان دست‌کاری آن‌ها وجود داشت. در حال حاضر به نظر می‌رسد تنها روش صحیح برای اثبات مالکیت یک دارایی به‌صورت دیجیتال، ثبت آن در بلاک ‌چین است. در این صورت NFT ها توسط یک نهاد مرکزی کنترل نمی‌شوند و این امکان را برای مالکیت واقعی این دارایی‌ها فراهم می‌کنند.

در ماه مارس، خانه حراج Christie رکورد بیشترین فروش توکن غیر قابل تعویض تا به امروز را به نام خود ثبت کرد؛ بیش از ۶۹ میلیون دلار تراکنش با استفاده از اتریوم. در حال حاضر هنرمندانی مانند Beeple از ان اف تی‌ها برای انتشار آثار هنری دیجیتالی استفاده می‌کنند که اصل‌بودن آن‌ها از طریق بلاک ‌چین بررسی می‌شود.

توکن‌های غیر قابل تعویض تفاوت فراوانی با سایر ارزهای دیجیتال دارند. بسیاری از این توکن‌ها مانند سایر ارزهای دیجیتال ارزش و کاربردی ندارند. با این حال این دارایی‌ها این پتانسیل را دارند که ارزش اقلام فیزیکی را در فضای دیجیتال نشان دهند.

فهرست این مقاله

NFT چیست؟

2 65 - آموزش گام به گام خرید nft

پیش از آنکه روش خرید ان اف تی را به شما آموزش دهیم، بهتر است تعریف مختصر و کوتاهی از این مفهوم در اختیار شما قرار دهیم. شما می‌توانید این توکن‌ها را به‌عنوان یک روش احراز هویت برای دارایی‌های دیجیتال و مالکیت در نظر بگیرید. این توکن‌ها به شما حقوق مالکیت قطعه‌ای را می‌دهد که می‌توانید آن را در بازارهای مختلفی مانند OpenSea و Nifty Gateway بفروشید.

ان اف تی‌ها معمولاً توکن‌های مبتنی بر بلاک ‌چین اتریوم هستند و برای احراز هویت مالکیت دیجیتالی هر دارایی مرتبط به توکن استفاده می‌شوند. بلاک ‌چین اتریوم را می‌توان یک پایگاه داده مشترک جهانی و ماشین مجازی در نظر گرفت. توکن بلاک ‌چین یک قطعه داده قابل شناسایی منحصربه‌فرد است که اطلاعات آن برای همیشه در بلاک ‌چین ثبت می‌شود.

علاوه بر این، هریک از کاربرانی که در فضای ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، یک آدرس منحصربه‌فرد برای کیف پول‌های خود دارند و با استفاده از این آدرس‌ها قابل ردیابی هستند. هرکسی می‌تواند محتویات کیف پول هر شخص دیگری را با استفاده از کاوشگر بلاک ‌چین مانند Etherscan یا The Graph (GRT) مشاهده کند.

توکن‌های غیر قابل تعویض این امکان را برای هنرمندان فراهم می‌کنند تا آثار خود را به‌صورت دیجیتالی و بدون احتمال تقلب و فیک‌بودن منتشر کنند. اگرچه می‌توان این دارایی‌ها را به‌سادگی کپی کرد، به‌طور قطع نسخه کپی این دارایی‌ها هیچ ارزشی ندارد. علاوه بر این، با استفاده از توکن‌های مذکور می‌توان امکان حضور در بسیاری از رویدادهای خاص را داشت.

برای مثال Bored Ape Yacht Club کنسرت‌های خصوصی برای دارندگان توکن‌های غیر قابل تعویض برگزار کرده است که برای حضور در آن به یک توکن خاص نیاز است. مشابه با توکن‌های معمول مانند Uniswap یا Aave، ارزش توکن‌های غیر قابل تعویض هم براساس میزان تقاضای آن‌ها تعیین می‌شود.

آموزش خرید NFT

3 57 - آموزش گام به گام خرید nft

خرید اتریوم

از آنجا که بیشتر ان اف تی‌ها توکن‌های مبتنی بر اتریوم هستند، بیشتر بازارهای این مجموعه‌ها تنها توکن‌های Eth را به‌عنوان روش پرداخت می‌پذیرند. شما می‌توانید از طریق صرافی‌های مختلف، برای خردی اتریوم اقدام کنید و سپس دارایی خود را به کیف پول متامسک انتقال دهید.

اتصال کیف پول متامسک به OpenSea یا دیگر بازارهای NFT

بازارهای زیادی برای خرید و فروش این توکن‌ها وجود دارند. در این میان، شما با توجه به بازاری که انتخاب می‌کنید، می‌توانید انواع مختلفی از آثار هنری یا کلکسیون را خریداری کنید. بسیاری از این وب ‌سایت‌ها دارای بازارهای ثانویه با انواع ان اف تی هستند، اما هر پلتفرم کمی متفاوت عمل می‌کند.

  1. MetaMask یک کیف پول اتریوم است که از طریق افزونه کروم و اپلیکیشن موبایل در دسترس است. برای ورود به OpenSea (و سایر پلتفرم‌های NFT) به کیف پول اتریوم نیاز دارید. برای افزایش امنیت، کیف پول MetaMask خود را به کیف پول سخت‌افزاری Ledger لینک کنید تا خطر هک را کاهش دهید.
  2. Ledger یک کیف پول سخت‌افزاری است که امکان ذخیره انواع مختلف آلت ‌کوین‌های ان اف تی را فراهم کرده است. اگر مقدار قابل‌توجهی پول در ان اف تی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنید، باید سرمایه‌گذاری خود را با یک کیف پول سخت‌افزاری ایمن کنید. کیف پول‌های نرم‌افزاری گزینه‌های امنیتی زیادی ندارند و متأسفانه هک در فضای NFT رایج است.
  3. OpenSea بازاری برای خرید و فروش ان اف تی است که روی بستر اتریوم کار می‌کند. کاربران می‌توانند با شبکه تعامل داشته باشند تا توکن‌های غیر قابل تعویض را با ارزهای دیجیتال مبادله کنند. OpenSea میزبان دسته‌ای از مجموعه‌های دیجیتال، از آیتم‌های بازی ویدئویی گرفته تا آثار هنری دیجیتال است. برای استفاده از این پلتفرم، به یک کیف پول رمزنگاری web3 مانند MetaMask نیاز دارید. آدرس کیف پول اتریوم شما به‌عنوان یک نام کاربری و رمز عبور عمل می‌کند و به شما امکان می‌دهد با پلتفرم‌های خاصی مانند OpenSea تعامل داشته باشید.
  4. هنگامی که کیف پول خود را به OpenSea وصل کردید، آماده شروع به گشت و گذار در بازار و ارائه پیشنهاد برای قیمت‌گذاری باشید!

معرفی برخی از محبوب‌ترین بازارهای NFT

  1. SuperRare یک شبکه اجتماعی برای ان اف تی‌هاست. هر قطعه در این پلتفرم منحصربه‌فرد است و کاربران می‌توانند این قطعات اصلی را از طریق وب سایت خریداری کنند و بفروشند. این پلتفرم با شبکه اتریوم کار می‌کند؛ بنابراین برای خرید باید حساب خود را با توکن‌های Eth شارژ کنید.
  2. Nifty Gateway یک بازار NFT است که متعلق به صرافی محبوب ارزهای دیجیتال Gemini است. این پلتفرم با هنرمندان محبوبی مانند Steve Aoki، Grimes، ۳LAU و بسیاری دیگر کار می‌کند تا آثار هنری را در بازار اولیه عرضه کند. همچنین این شرکت یک بازار ثانویه دارد که امکان فروش مجدد آثار هنری را به کلکسیونرها می‌دهد. برای شارژ حساب Nifty می‌توانید از اتریوم یا کارت‌های اعتباری استفاده کنید.

خرید NFT

بعد از شارژ حساب خود، تنها کاری که باید انجام دهید، اقدام برای خرید ان اف تی است. بیشتر بازارها در قالب حراج فعالیت می‌کنند؛ بنابراین باید برای خرید توکن‌های موردنظر خود قیمت پیشنهاد بدهید. برخی بازارها بیشتر شبیه یک صرافی عمل کرده و از رویکرد بالاترین قیمت پیشنهادی و کمترین درخواست برای NFT هایی استفاده می‌کنند که چندین نسخه دارند.

برخی ان اف تی‌هایی که تقاضای بالایی دارند، بلافاصله پس از عرضه، ۵ تا ۱۰ برابر قیمت اولیه خود به فروش می‌رسند. مزیت خرید NFT از بازار اولیه، ارزش فروش مجدد بالقوه آن مستقیم پس از عرضه محصول است. با این حال نقطه ضعف خرید این توکن در بازار اولیه این است که برآورد میزان تقاضا برای یک آثار هنری دشوار است.

خرید NFT های متاورس

دو متاورس شناخته‌شده‌ای که می‌توانید در آن‌ها زمین بخرید، Decentraland و The Sandbox هستند، اما برای خرید هرکدام باید بیش از ۱۰۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاری کنید. با توجه به اینکه تعداد زمین‌ها در این دو بازی بسیار محدود است، افزایش قیمت این دارایی‌های دیجیتال روز به روز افزایش می‌یابد.

شما می‌توانید به‌عنوان یک گزینه جایگزین، Upland را برای خرید ان اف تی‌های متاورس انتخاب کنید. از آنجا که املاک و مستغلات بسیار زیادی در آپلند وجود دارد، می‌توانید یک قطعه زمین را با قیمت کمتری خریداری کنید. توکن بومی Upland، توکن UPX، به‌عنوان ارز درون بازی استفاده می‌شود که می‌توان از آن برای خرید و فروش زمین استفاده کرد.

نتیجه‌گیری

در حال حاضر بیشتر NFT ها برای فروش آثار هنری دیجیتال و کلکسیونی استفاده می‌شوند. در آینده این توکن‌ها می‌توانند برای توکنیزه‌کردن هر دارایی در دنیای واقعی استفاده شوند و مالکیت دارایی‌ها را به‌شکلی شفاف و تغییرناپذیر مشخص کنند. درحالی‌که آینده ان اف تی‌ها نامشخص است، واضح است این فناوری پتانسیل تغییر کل چشم‌انداز اینترنت را دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد خرید NFT به‌عنوان یک روش سرمایه‌گذاری، اقدامی عاقلانه باشد!

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

۵/۵ (۱ امتیاز)

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” آموزش NFT “به شما پیشنهاد می‌کنیم:
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی