عمومی

مصاحبه موفقیت: ماگدالنا یشیل در مورد شمولیت، رهبری زن و یافتن متحدان مرد در محل کار

مصاحبه موفقیت: ماگدالنا یشیل در مورد شمولیت،
رهبری زن و یافتن متحدان مرد در محل کار

مگدالنا یشیل، کارآفرین و سرمایه‌گذار خطرپذیر، به عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره و اولین سرمایه‌گذار Salesforce شناخته می‌شود. او که در استانبول به دنیا آمده و بزرگ شده است، می‌گوید بزرگ شدن به عنوان یک کودک مسیحی در یک کشور مسلمان آموزش عالی برای پیمایش دره سیلیکون به عنوان یک زن بود: “من یاد گرفتم که چگونه خود را با دیگر بودن وفق دهم.” در طول راه، او کورتنی چاکارون، یک کارشناس بازاریابی مشتری محور که اکنون مدیر ارشد بازاریابی هلدینگ جهانی eXp است، ملاقات کرد. یشیل و چاکارون همراه با سردبیر SUCCESS سیسیلیا میس، به اولین شغل‌ها، مربیگری، فراگیر بودن و همه چیزهایی که زنان در محیط کار دارند نگاه می‌کنند.

سسیلیا میس: ماگدالنا، اولین بار چگونه به دره سیلیکون رسیدید ?

Magdalena Yeşil: من برای رفتن به کالج به ایالات متحده آمدم و سال اول خود را در شیکاگو گذراندم. بعد زمستان آمد. من به هوای سردی که از استانبول می آمد عادت نداشتم. بنابراین برای دو مدرسه کالیفرنیا درخواست دادم: استنفورد و برکلی. وقتی پرسیدند چرا می خواهید به دانشگاه محترم ما بیایید؟ مقاله من این بود: “زیرا آنجا گرمتر از جایی است که من هستم.”

MAGDALENA 2 1024x682 - مصاحبه موفقیت: ماگدالنا یشیل در مورد شمولیت،
رهبری زن و یافتن متحدان مرد در محل کار
Magdalena Yeşil

CM: شما به استنفورد رسیدید و چندین بار مسیر را تغییر دادید و در نهایت به مهندسی برق رسیدید.

من: من برای کارشناسی ارشد مهندسی برق درخواست دادم. وارد شدم. وقتی فارغ التحصیل شدم، متوجه شدم، “وای، همه شرکت هایی که می خواهم در آنها کار کنم در واقع آن طرف خیابان هستند.” بنابراین کار من در سیلیکون ولی شروع شد.

CM: و چگونه وارد سرمایه‌داری خطرپذیر شدید؟

من: اولین کار من مهندس طراحی نیمه هادی بود. هر بار که موجی از نوآوری به راه می افتاد، روی آن می پریدم. من یک مهاجر بودم. من چیزی ندارم که از دست بدهم. حاضر بودم ریسک کنم. من خیلی مایل بودم که اگر ممکن است چمدان هایم را ببندم و به استارتاپ بعدی بروم. پس از دهه اول زندگی، کارآفرین شدم. من سه شرکت را پشت سر هم تأسیس کردم، و سومی مفهومی بسیار عجیب و غریب بود که اکنون به عنوان پرداخت به موقع شناخته می شود. VC هایی که علاقه مند به سرمایه گذاری در پرداخت بازار بودند، از من دعوت کردند تا به عنوان یک سرمایه گذار خطرپذیر به آنها بپیوندم. بنابراین اینگونه بود که من در سرمایه گذاری خطرپذیر شروع کردم، و تقریباً بدون استراتژی به آن رسیدم، فقط اساساً وارد آن شدم.

CM: پویایی شما به عنوان یک زن در آن نقش چگونه بود؟

من: من زن انفرادی در رهبری شرکتم بودم، اما زنان زیادی بودند که در نقش‌های فرعی بودند. یکی از چیزهایی که من واقعاً از آن لذت بردم در واقع معاشرت با چیزی بود که در آن زمان «زنان غیرحرفه‌ای» نامیده می‌شد، که برای شرکای من ابرویی ایجاد می‌کرد، اما از بسیاری جهات، من از حمایت بسیاری از زنان همکارم برخوردار شدم، زیرا آنها در واقع دوست داشتم کسی را در آن جلسه شرکا داشته باشم که یکی از آنها باشد. در کارم هرگز زنان را بدون توجه به نقششان متمایز نکردم. من معتقدم که یکی از کارهایی که ما به عنوان یک زن باید انجام دهیم این است که هر بار که قدمی به جلو برداریم، باید بازوی خود را دراز کنیم و کس دیگری را بالا بکشید. و این به من شادی زیادی داده است.

CM: آیا احساس می‌کنید که در آن موقعیت اجرایی یا رهبری منحصر به فرد زن فشار وجود دارد تا الگوی دیگران باشید؟

من: کاملاً حق با شماست. و من فکر می کنم این فقط به جنسیت مربوط نمی شود. فکر می‌کنم اگر تنها ارمنی هستید یا تنها آسیایی آمریکایی هستید، یا اگر تنها دسته دیگری هستید، فشار مضاعفی را احساس می‌کنید زیرا به نوعی نماینده یک گروه هستید. بنابراین فقط شما برنده یا باخت نیستید. شما برای تیم خود برنده هستید اما در عین حال، به شما انگیزه بیشتری می‌دهد، زیرا نمی‌توانید فقط بگویید: “خب، به اندازه کافی غذا خوردم” یا “من با آن مبارزه مبارزه نمی‌کنم.” شما نمی توانید خسته باشید. شما نمی توانید تسلیم شوید. شما باید به جلو بردن ادامه دهید.

CM: وقتی ممکن است ساختار پشتیبانی موجود در دسترس شما نباشد، چگونه از خود مراقبت می کنید؟

من: اگر شما تنها زنی هستید که من چندین بار تجربه حضور در آن را داشته ام، بهترین مراقبت از خود در واقع ایجاد متحدانی که مردان هستند، زیرا نمی‌توانید به دنبال متحدانی باشید که زن هستند. آنها آنجا نیستند. بنابراین، در واقع، یافتن مربیانی که مرد هستند، یافتن متحدانی که مرد هستند، یافتن افرادی که بتوانید به آنها اعتماد کنید، افرادی که واقعاً مراقب شما هستند، داشتن اینها واقعاً برای من متمایزکننده بوده است. در مورد مراقبت از خود، من فکر می کنم که برای من بسیار کم است، آراستگی یا یوگا یا انجام تمام کارهایی که قرار بود انجام دهید. منظورم این است که صادقانه بگویم، من دو بچه و یک شغل داشتم، بنابراین اگر می توانستم دوش بگیرم، این یک پیروزی بود.

CM: کورتنی، شما چیزهای زیادی در مورد وکالت از ماگدالنا یاد گرفتید. جلسه شما تقریباً از دست رفته بود، زیرا سعی داشتید در امضای کتاب او شرکت کنید، Power Up: چگونه زنان باهوش در اقتصاد جدید پیروز می شوندو در نهایت این رویداد را از دست دادند. به دلیل این موضوع، شما او را برای یک جلسه انفرادی دنبال کردید و از او دعوت کردید تا برای به اشتراک گذاشتن پیام خود در مورد توانمندسازی زنان صحبت کند.

کورتنی چاکارون: آن لحظه برای من آها بود. ماگدالنا در اولین مکالمه ما واضح بود: «در اینجا طرفداری است. وقتی با رهبران مناسب درگیر می‌شوید، این کار به این صورت است.» طبق تجربه من، اکثر مردم [به ویژه زنان] احساس انتظارات بیان راحت و یک سوال واضح. ماگدالنا یکی از اولین زنانی بود که من ملاقات کردم که در نیت هایش کاملاً واضح بود و درس های رهبری را که ممکن است غیر متعارف به نظر برسد.

Courtney Chakarun 1024x682 - مصاحبه موفقیت: ماگدالنا یشیل در مورد شمولیت،
رهبری زن و یافتن متحدان مرد در محل کار
کورتنی چاکارون، مدیر ارشد بازاریابی در eXp World Holdings

CM: Magdalena، می‌توانید چند نمونه از این نوع موقعیت‌ها را بیان کنید؟

من: ما فقط نمی‌خواهیم چند زن فقط با هم صحبت کنند. بنابراین تصمیمی که برای خودم گرفتم این بود که من حاضرم به هر جایی پرواز کنم، با هر شرکتی صحبت کنم، اما می‌خواهم رهبری آن شرکت – بالاترین رتبه رهبر در آن مکان – در واقع بیاید و گفتگو را باز کند. اگر بتوانم آن را دریافت کنم، همه افراد حاضر در اتاق، چه مرد و چه زن، پیام را بسیار واضح تر از صحبت من دریافت خواهند کرد. بنابراین این تفکر بود. و کار کرد.

CC: Magdalena قصد را تعیین می کند، درخواست می کند و استانداردهای بالایی دارد. چیزی که منحصر به فرد است این است که او همچنین زمینه ای را در مورد اینکه چرا شروع کردن در سطح رهبری برای جستجوی وکالت مهم است را ارائه می دهد. زمینه یک هدیه است – برای به اشتراک گذاشتن فرآیند فکری و نحوه رسیدن به این آموخته ها و تجربیات به زمان و انرژی نیاز دارد. و ماگدالنا در به اشتراک گذاشتن مسیر خود برای تبدیل شدن به یک کارآفرین و سرمایه گذار سخاوتمندانه عمل کرده است.

CM: من می‌دانم که شما در مورد انسانی کردن اتاق هیئت مدیره برای کار بهتر با افراد از همه اقشار مختلف، از همه شخصیت‌های مختلف، با پیشینه‌های مختلف صحبت می‌کنید. در مورد رهبری چطور؟

من: رهبری لحن را تعیین می کند. و رهبری که مایل به گوش دادن به افرادی است که نظر خود را بیان می کنند، معمولاً یک رهبر بسیار قدرتمند و بسیار امن است. رهبرانی که سعی می کنند پیام ها را ماساژ دهند، آنها را ویرایش کنند، سانسور کنند، معمولاً رهبرانی هستند که احساس می کنند موقعیت آنها چندان امن نیست. بنابراین فوق العاده است که با رهبرانی کار کنید که به اندازه کافی از خود ایمن هستند و می گویند: «افکار خود را به اشتراک بگذارید. بهم بگو به چی فکر می کنی. آن را همانطور که هست به من بده.”

CM: هر دوی شما مشاغل قدرتمندی داشته‌اید. شما مطمئناً سهم خود را در حمایت از خودتان تجربه کرده اید. چه توصیه ای به یک جوان ۲۲ ساله دارید که آماده راه اندازی اولین شغل شغلی بزرگ خود است؟

من: توصیه بزرگ من این است که زمان بیشتری را با رئیس خود بگذرانید. تا جایی که ممکن است با رئیس خود وقت بگذارید، زیرا رئیس در این مرحله بیش از هر کس دیگری در حرفه شما تأثیر دارد. بنابراین اگر احساس می‌کنید ترسیدید، بر آن غلبه کنید—وقتی را با رئیس خود بگذرانید.

CC: ارتباط بسیار مهم است و محتوای آن مهم است. من فکر می‌کنم در عصر امروز، با رسانه‌های اجتماعی و فیلترها و هر چیزی که لوازم آرایشی دارد، اولویت دادن به خرچنگ بر ماده وسوسه انگیز است. اگر به پلتفرم خود و به اشتراک گذاری موفقیت علاقه دارید، نیازی به استفاده از یک ارائه شیک به عنوان عصا یا حواس پرتی به دلیل عدم اطمینان یا دانش حوزه ندارید.

مواد و یکپارچگی دست به دست هم می دهند—این چیزی است که شهرت شما را می سازد و حفظ می کند، نکات اثباتی را ارائه می دهد و گواهی بر ارزشی است که به آن اضافه می کنید.

CM: آخرین سوال: موفقیت را چگونه تعریف می کنید؟

Cecilia Meis 1024x682 - مصاحبه موفقیت: ماگدالنا یشیل در مورد شمولیت،
رهبری زن و یافتن متحدان مرد در محل کار
Cecilia Meis، سردبیر در SUCCESS

من: فکر می کنم موفقیت را تعریف می کنم اگر روز موفق است. من موفقیت را در قسمت‌های کوچک تعریف می‌کنم، و یک روز زمانی موفق است که به رختخواب می‌روم و احساس می‌کنم: «آره، آن روز حس خوبی دارد. نسبت به آنچه به دست آوردم احساس خوبی دارم.» معمولاً فقط ۳٪، ۵٪ از آنچه می خواستم را انجام داده ام، اما در بخش های بزرگ موفق نمی شوم. من موفقیت را در بخش های بسیار زیادی انجام می دهم. این مرا ادامه می دهد.

CC: در ذهن من، موفقیت جایی است که شما برنده‌های جمعی داشته باشید. برخی از ارزشمندترین تجربیات شخصی و حرفه ای غلبه بر موانع و چالش ها با یک تیم بود. موفقیت برای من گرد هم آوردن مردم، به دست آوردن اجماع و اجتماعی کردن یک چشم انداز است. این یک دستور العمل برای پیروزی در سراسر هیئت مدیره است. فراوانی وجود دارد. موفقیت یک بازی با مجموع صفر نیست و وقتی راهی برای برنده شدن چندین نفر پیدا کنم، برای من موفقیت است.

یادداشت سردبیر: این مصاحبه برای طولانی بودن و وضوح ویرایش شده است. مجله SUCCESS یکی از زیرمجموعه های هلدینگ جهانی eXp است. این مقاله در ابتدا در شماره جولای/آگوست ۲۰۲۲ مجله SUCCESS منتشر شد. عکس‌ها توسط Magdalena Yeşil، ©Mike D’Avello و با حسن نیت از کورتنی چاکارون.

8a052eed66f4ee86f53cd6e6d8fb3529?s=100&d=mp&r=g - مصاحبه موفقیت: ماگدالنا یشیل در مورد شمولیت،
رهبری زن و یافتن متحدان مرد در محل کار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی