عمومی

از فروش مدفوع کرم تا اصلاح بازیافت در اطراف جهان

از فروش مدفوع کرم تا اصلاح بازیافت در اطراف
جهان

آشغال: این یک تجارت ناپسند است. تام زاکی، بنیانگذار و مدیر عامل TerraCycle، می داند که این نظر عمومی است. او سالانه از دانشجویان بازرگانی در دانشگاه نیویورک می‌پرسد که چه تعداد از آنها دوست دارند وارد مدیریت زباله شوند. بیش از یک دهه است که حتی یک نفر دست بلند نکرده است.

Szaky مقاومت را درک می کند. بخش انتخابی او نه تنها به دلیل کثیف بودن، بلکه به دلیل داشتن اقتصاد وارونه، بازیگران بزرگ ریشه دار و هزینه های عملیاتی بالا که منجر به سختی صنعت می شود، شناخته شده است. اما هیچ یک از این چالش‌ها مانع از نوآوری در این زمینه یا حفظ سود نشده است – به همین دلیل است که او را ایلان ماسک زباله.

در طول دو دهه گذشته، ساکی، ۴۰ ساله، تراسایکل از یک تجارت ضایعات کود در بسته‌بندی بازیافتی در New خود رشد کرده است. اتاق خوابگاه جرسی با ۵۵۰ کارمند، شرکت مدیریت زباله و بازیافت ۲۰ کشور، تأمین‌کننده محتوای بازیافتی، و بنیادی برای تأمین مالی پاکسازی آبراه. اکنون او در حال ساخت بزرگترین نوآوری خود است: یک زنجیره تامین بین‌المللی و دایره‌ای برای کمک به شرکت‌های بزرگ برای فروش محصولات در بسته‌بندی‌های قابل استفاده مجدد طولانی‌مدت.

جالب ترین کوچولو قرار گرفت. استارت آپ در آمریکا.”

Szaky چشم اندازهای بزرگتری داشت. او شکاف بزرگی را در عرضه و تقاضای بازیافت دید. در حالی که شرکت‌ها می‌خواهند مواد بازیافتی را برای بسته‌بندی خود خریداری کنند، تنها اقلامی که مطلوب هستند، بطری‌های بکر هستند – برای مثال بطری‌های پلاستیکی نوشابه کاملاً تمیز و شفاف – که در سطل‌ها قرار می‌گیرند و خدمات شهری یا پولی واقعاً برای بازیافت انتخاب می‌شوند. سزاکی تخمین می‌زند که تقاضا برای پلاستیک قابل بازیافت ۱۰ برابر بیشتر از مقداری است که عرضه می‌شود.

او نمی‌توانست فکر نکند: ۹۹ درصد از وسایل ما که در نهایت زباله های دفن زباله یا پلاستیک، شیشه و فلز غیرقابل بازیافت هستند؟ آیا او می تواند ته سیگار را بازیافت کند؟ آدامس؟ او سعی می کند. اما این استراتژی تقریباً شرکت را غرق کرد، Szaky می‌گوید: “تقریباً از طریق آن اخراج شدم. ما نیمی از تیم خود را از دست دادیم. لحظه بزرگی بود که گفتیم، “ما باید کاری را که انجام می‌دهیم مجدداً تنظیم کنیم و قهرمان را از بین ببریم.”

TerraCycle به جای آن بر روی ۳۰ درصد موادی متمرکز شد که در سطل‌های بازیافت کنار پیاده‌روی فرود می‌آیند که برای فرآیندهای بازیافت استاندارد مطلوب نیست. . بیش از یک دهه، این شرکت بخش‌هایی ایجاد کرد که بازیافت تسهیلات را مدیریت می‌کردند – فکر کنید، همه زباله‌های اتاق استراحت، چنگال‌های پلاستیکی، غلاف‌های قهوه – و همچنین برنامه‌های بازیافت پستی برای بسته‌بندی محصولات برندها. به صورت رایگان. ، مشتریان می‌توانند در کیسه‌های فشار استفاده شده برای غذای کودک (گربر، برای یک)، لوله‌های مستعمل خمیر دندان (کولگیت)، کفش‌ها (Teva)، و اسباب‌بازی‌های پلاستیکی (Hasbro) پست کنند. TerraCycle طی سال‌ها خط سودآور دیگری را توسعه داد. کسب و کار خوب: فروش جعبه‌های بدون زباله به مصرف‌کنندگان برای مواد تقریباً قابل بازیافت آنها مانند فیلم پلاستیکی. در سال ۲۰۲۱، اپرا راه‌اندازی کرد. شرکت‌ها استفاده مجدد و بازیافت بسته‌بندی محصولات سالن‌ها را که به سختی دور ریخته می‌شوند، مدیریت می‌کنند.

TerraCycle، که نیمی از کار خود را انجام می‌دهد. در خارج از کشور و نیمی از داخل کشور، تحت دو نهاد، مجموعاً ۷۰ میلیون دلار درآمد در سال ۲۰۲۱ به دست آوردند. امسال ۸۰ میلیون دلار در راه است. رشد ثابت بوده است: این شرکت شش بار در فهرست ۵۰۰۰ شرکت شرکت‌هایی که سریع‌ترین رشد را در کشور دارند، ظاهر شده است. از سال ۲۰۰۹٫ ادامه سودآوری، علیرغم ناکامی‌های ناشی از همه‌گیری، به شرکت اجازه داد تا در آخرین جهش بزرگ خود سرمایه‌گذاری کند: در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که Loop، یک سیستم جهانی برای بازگرداندن بسته بندی های مصرف کننده در فروشگاه برای استفاده مجدد توسط مارک ها.

اول، TerraCycle باید برخی از بزرگترین برندهای مصرف کننده را متقاعد می کرد که نه تنها بسته بندی خود را بازطراحی کنند، بلکه متعهد شوند که در حالت ایده آل، مجدداً از آن بسته بندی استفاده کنند. ۱۰ بار یا بیشتر. همچنین باید خرده‌فروشان بزرگ را متقاعد می‌کرد تا محصولات را در بسته‌بندی جدید و ناآشنا بفروشند و همچنین جعبه‌های تحویل را میزبانی کنند تا مشتریان بتوانند آن را برگردانند. اوه، و باید مشتریان را وادار کرد که دیدگاه خود را در مورد زباله نیز تغییر دهند. Szaky می گوید: “علت اصلی زباله ها یکبار مصرف است.” “این چیزی است که ما باید به آن حمله کنیم. و راه حل یکبار مصرف، قابلیت استفاده مجدد است.”

TerraCycle قبلاً روابط کاری با مصرف کنندگان عمده داشته است. شرکت‌های تولیدی، که پنج مورد از آنها – PepsiCo، Unilever، Nestle، Mars، و Procter & Gamble- اولین شرکای آن شدند. با این حال، خرده‌فروشان فروش سخت‌تری خواهند داشت: بسیاری نگرانند که نتوانند تعداد قابل توجهی از مشتریان را برای استفاده از حلقه جذب کنند. Szaky می‌گوید در پاسخ، TerraCycle پلت‌فرم‌های یادگیری آنلاین را برای آزمایش اشتهای مصرف‌کنندگان برای پرداخت سپرده‌ها و بازگرداندن بسته‌های گران‌تر ایجاد کرد و به‌گفته Szaky متوجه شد که این مفهوم «به زیبایی در بین مصرف‌کنندگان طنین‌انداز شده است». این شرکت خانه‌های خرده‌فروشی برای سطل‌های برگشت خود را نیز در Carrefour در فرانسه و برخی از مکان‌های Kroger در غرب ایالات متحده پیدا کرد. Loop در سال ۲۰۱۹ در مجمع جهانی اقتصاد راه اندازی شد. اما پس از آن همه گیری شیوع پیدا کرد.

تیم های نوآوری، فروش و بازاریابی TerraCycle در محصول به کار با مارک‌ها ادامه داد، حتی زمانی که بسیاری از عملیات‌های شرکتی و طراحی محصول مجازی بودند. امروزه، ۲۰۰ برند، از جمله Burger King، Pantene، Clorox، Gerber، و Stubb’s Legendary Bar-B-Q، اقلامی دارند که بسته بندی آنها از طریق سیستم Loop در بخش هایی از ایالات متحده، ژاپن و فرانسه انجام می شود. Szaky می‌گوید: «این یک مهتاب بزرگ است، به این معنا که ما هنوز در حال از دست دادن پول در آن هستیم. (TerraCycle از مشاوره با شرکت‌ها در مورد توسعه بسته‌بندی‌های قابل استفاده مجدد و تامین مواد بازیافتی و همچنین از عملیات قراردادی برای تحویل مجدد ظروف به شرکت‌های خانگی آنها برای پر کردن مجدد درآمد کسب می‌کند – که تنها با رشد برنامه کارآمد می‌شود.) “اکنون. تمام تمرکز این است که آن را به مقیاس تبدیل کنیم.”

اگر او بتواند این شاهکار را انجام دهد – و حداقل یک راه اندازی خرده فروشی بزرگ دیگر در سال ۲۰۲۲ در راه است–Szaky امیدوار است برندها را تشویق می‌کند تا نوآوری‌های مهم‌تری در بسته‌بندی ایجاد کرده و بپذیرند. به عنوان مثال، برخی از محصولات می‌توانند حسگرهای رطوبت و دما را در بسته‌بندی‌شان تعبیه کنند که می‌تواند تاریخ انقضای آنی را تولید کند. مثال دیگر: بسته بندی می تواند در واقع برای کمک به افزایش طول عمر محصولات طراحی شود. به عنوان مثال، Haagen-Dazs در حال ایجاد یک ظرف فلزی قابل استفاده مجدد است که می‌تواند بستنی را به مدت طولانی‌تری منجمد و در نتیجه تازه نگه دارد. Szaky خوشبین است که این نوعی نوآوری است که ممکن است در نهایت اقتصاد بازیافت را به سمت راست تغییر دهد.

“چیز واقعا هیجان انگیز است. در مورد استفاده مجدد این است که اگر بسته شما از هزینه به دارایی تبدیل شود، می توانید ارزش بسته را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و کارهای خارق العاده ای انجام دهید.” شاید یک یا دو سال دیگر، دستان برخی از کارآفرینان آینده را بالا ببرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی