خبر

صنایع ایرانی دنبال سهم مناسب از بازارهای بین المللی باشند

صنایع ایرانی دنبال سهم مناسب از بازارهای بین المللی
باشند

به گزارش بازار، عباس علی آبادی امروز در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع افزود: اگر صنعتی داریم که در کشور ماشین تولید می‌کند و به دست مردم می‌دهد و یا کشوری شبیه به همین جا، این قابل قبول نیست.

وزیر صمت گفت: ما باید در بین بهترین‌های دنیا قرار بگیریم، چون لیاقت آن را داریم مانند ساخت توربین گاز که جز بهترین‌ها هستیم و ثابت کردیم که می‌توانیم.

علی آبادی با اشاره به تحولات سریع برای پیشرفت صنایع در جهان گفت: ما همچنان با بهره‌وری بسیار پایین در کشور درگیر مشکلات هستیم و در حالیکه دنیا در حال ایده پردازی برای انقلاب صنعتی ششم است ما هنوز در انقلاب صنعتی اول به سر می‌بریم.

وزیر صنعت با اشاره به اینکه در کشور بهره وری وجود ندارد و این یک نقص بزرگ است، افزود: ما باید نیروی کار ایرانی را ارزش بدهیم و حق و حقوق آن را به طور کامل پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: دولت به جای تصدی گری باید به سمت حکمرانی برود و مشکلات موجود به دلیل رقابت دولت با بخش خصوصی بوده است.

وزیر صمت با تاکید بر حرکت بسوی دانش بنیان‌ها برای کنترل انرژی گفت: صادر کردن مس و آلومینیوم به صورت خام، صادرات ثروت کشور است که ارزشمند نیست.
علی آبادی افزود: ما باید به سمت برقی شدن حرکت کنیم و این خطای راهبردی است اگر ما الان در گیربکس اتوماتیک سرمایه‌گذاری کنیم، زیرا دنیا این را کنار گذاشته و به سمت برقی شدن حرکت کرده است.
وی تاکید کرد: توسعه پایدار زمانی اتفاق می‌افتد که به سمت محصولات صادرات محور حرکت کنیم و صنایع باید بتوانند ارز خود را تامین کنند و این جز با رویکرد صادرات محور بودن محقق نخواهد شد آن هم صادرات بر اساس مزیت‌های کشور نه صادراتی که انرژی بر هستند.
وزیر صمت گفت: ما با واردات مخالف نیستیم، اما واردات باید برای تنظیم گری باشد آن هم کالاهایی که در کشور مزیت آن را نداریم.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی