اقتصاد

ثروت آسایشی جهت آرامش

شاید بارها با این سؤال مواجه شدید که علم بهتر است یا ثروت؟ تقریباً همه ما در دوران دانش‌آموزی با این موضوع انشا نوشته‌ایم، به‌راستی کدام بهتر است؟ با بالا رفتن سن هر انسانی دیدگاه او نسبت به این موضوع فرق می‌کند البته شاید بافکر کردن به این نتیجه برسیم که علم و ثروت مکمل یکدیگر هستند، ولی بدون داشتن ثروت رسیدن به خیلی از مسائل حتی علم هم غیرممکن می‌شود، انسان‌های بسیاری هستند که رسیدن به ثروت‌های بزرگ برای آن‌ها آرزو است ولی در عمل کاری برای رسیدن به آن انجام نمی‌دهند.

اولین راه برای رسیدن به این آرزو آشنا شدن با مفهوم ثروت است تعریفی که از این واژه در ذهن شما وجود دارد تأثیر مثبت و مستقیمی در ثروتمند شدن شما دارد، مثلاً اگر در ذهن شما ثروت با پولداری متفاوت است شما هیچ‌وقت به معنای واقعی پولدار نخواهید شد اگر مفهوم آن در نظر شما به معنای خوشبختی و حال خوب است باید تعادل را در زندگی جستجو کنید.

ثروتمند بودن در تقابل با واژه فقر می‌آید و ویژگی‌های مثبت زیادی دارد اولین ویژگی آن این است که اگر انسان ثروت اندوخته نداشته باشد نمی‌تواند مسائل خود را اداره کند و بعد از مدتی روبه‌زوال قرار می‌گیرد.

و حتی در مکاتب ما نیز داشتن دارایی یک ارزش محسوب می‌شود و برکات زیادی در آن پنهان است انباشت کردن ثروت کار پسندیده‌ای نیست و به‌جای آن می‌توان از آن در کارهای تولیدی استفاده کرد تا نوعی انفاق درراه خدا هم صورت گیرد.

9 1 - ثروت آسایشی جهت آرامش

ثروت و جایگاه اجتماعی

همچنین ثروتمند بودن ملاکی برای تعیین کردن رتبه‌ی اقتصادی انسان‌ها به شمار می‌رود، معمولاً کسانی که کارمند هستند و به حقوق کارمندی خود اکتفا می‌کنند نمی‌توانند انسان‌های ثروتمندی شوند چون همیشه به حقوق کارمندی خود قانع هستند، ولی کسانی که صاحبان کارخانه و شرکت‌ها هستند اکثراً درآمد بالایی دارند درواقع این افراد باهوش کارمندان و کارگران را استخدام می‌کنند تا باکار کردن برایشان ثروت بسازند.

اگر از افراد موفق و ثروتمند جهان دلیل موفقیت آن‌ها را بپرسید در جواب همه آن‌ها یک نقطه مشترک پیدا می‌شود و آن این است که آن‌ها هیچ زمان فرصت‌های زندگی را از دست نمی‌دهند و از آن حداکثر استفاده را می‌برند از شکست خسته نمی‌شوند و بارها و بارها زمین می‌خورند تا راه رفتن را یاد بگیرند.

کسانی که به ثروت‌های زیادی می‌رسند و موفق می‌شوند دائماً با خود تکرار می‌کنند که پول و ثروت به‌طرف من جذب می‌شود، من حتماً موفق می‌شوم و لیاقت آن رادارم پول فراوانی به من برسد و هیچ‌چیز باعث نمی‌شود من به موفقیت نرسم و کنترل همه‌چیز را به دست دارم.

اگر شما کاری را بدون عشق و علاقه انجام می‌دهید و از طریق حقوق و پول آن کار می‌خواهید به قله برسید احتمال این قضیه خیلی کم است زیرا یکی از راه‌های جذب موارد مثبت و ثروتمند شدن علاقه است و بعدازآن باید با قوانین ثروت مند شدن آشنا شوید.

ترمزهایی که مانع ثروتمند شدن و پولدار شدن خودتان می‌شود را شناسایی کنید و بعدازآن اصلاح کنید شک نکنید خیلی زود به سمت آن می‌روید. انسان‌های موفق درزمینهٔ مالی هیچ زمانی از راه‌های یادگیری درزمینهٔ پول و ثروت‌اندوزی دست نمی‌کشند و در تمام همایش‌ها و برنامه‌هایی که در این مورد برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

پس مهم‌ترین مسئله که ثروت را در زندگی شما زیادمی کند تمرکز روی بیشتر شدن و فراوانی برای ثروتمند شدن است.

بیشتر بخوانید: پول جایگزین مبادله کالا

بیشتر بخوانید: کار ،سرمایه جاودان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی