خبر

چرا مستاجران از شمال تهران فرار می‌کنند؟

چرا مستاجران از شمال تهران فرار می‌کنند؟

368021 649 - چرا مستاجران از شمال تهران فرار می‌کنند؟

اقتصاد۲۴– با مرور دوباره رقم حقوق کارگری و میزان وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱، این عدد و رقم‌های بازار اجاره برای مستاجرانی که قصد اجاره‌نشینی در شمال پایتخت را دارند، ترسناک‌تر می‌شوند. تسهیلات ودیعه مسکن یا همان وام مستاجران امسال در تهران ۱۰۰ میلیون تومان است و برای اینکه ارزش وام ودیعه مسکن مستاجران تهرانی را بهتر درک کنید، بد نیست بدانید اجاره آپارتمان ۶۷ متری در آجودانیه تهران ۱۰۰ میلیون تومان پول پیش می‌خواهد و مالک آن ماهی ۲۱ میلیون تومان کرایه می‌گیرد.

وضعیت اجاره‌بها آپارتمان ۱۰۰ متری در شمال تهران

 اجاره آپارتمان ۱۰۰ متری در شمال تهران گاهی یک میلیارد تومان پول پیش می‌خواهد. مثل واحدی در نیاوران که علاوه بر این رقم، باید ماهانه ۱۰ میلیون تومان برای اجاره آن کنار گذاشت. این واحد هشت سال پیش ساخته شده و با آسانسور و پارکینگ اجاره داده می‌شود. همان حوالی یکی از کمترین رقم‌هایی که صاحبخانه‌ها به‌عنوان ودیعه به مستاجر‌ها پیشنهاد می‌دهند، حدود ۱۰۰ میلیون تومان است که درعوض رقم اجاره ماهانه به ۱۸ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. این دو عدد را به‌عنوان پول پیش و کرایه واحدی باید درنظر بگیریم که ۱۲ سال از سن بنا آن می‌گذرد و با آسانسور و پارکینگ به مستاجر تحویل داده می‌شود.

آپارتمان ۱۰۰ متری با دو اتاق خواب حوالی کامرانیه درحالی آگهی شده که مالک آن ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه طلب می‌کند و اجاره ماهانه را ۲۰ میلیون تومان تعیین کرده است. در کامرانیه صاحب خانه‌ای ۱۰۰ متری حاضر است در ازای ۳۰۰ میلیون تومان پول پیش، واحد نوساز خود را به مستاجر تحویل بدهد. البته به مستاجری که توانایی پرداخت ۳۰ میلیون تومان کرایه ماهانه را داشته باشد.

این ارقام مربوط به گران‌ترین نقاط منطقه یک تهران بود و می‌شود با بودجه کمتری در محله‌های دیگر دنبال اجاره آپارتمان‌های ۱۰۰ متری که معمولا دوتا اتاق خواب دارند، رفت. مثل واحدی در بلوار اوشان که پول پیش و اجاره ماهانه آن به‌ترتیب ۳۰۰ و ۱۴ میلیون تومان است. یا آپارتمان ۱۰۰ متری در ازگل که برای اجاره آن باید علاوه بر نیم‌میلیارد تومان پول پیش، ماهی ۱۰ میلیون تومان بپردازید.

وضعیت اجاره‌بها آپارتمان یکخوابه در شمال تهران

اجاره آپارتمان‌های یک‌خوابه در محله‌های گران‌قیمت تهران معمولا در بهترین حالت ۱۰۰ میلیون تومان پول پیش لازم دارد. مثل واحدی ۵۰ متری در نیاوران که البته رقم اجاره آن ماهی ۱۵ میلیون تومان است. این واحد تقریبا ۱۰ سال پیش ساخته شده و مالک آن حاضر به تبدیل رقم ودیعه و اجاره نیست. سوییت ۵۰ متری دیگری در همان محله بدون پارکینگ و انباری اجاره داده می‌شود. مالک این یکی ۲۵۰ میلیون تومان پول پیش می‌خواهد و اجاره ماهانه را ۱۰ میلیون تومان درنظر گرفته است. قابلیت تبدیل رهن و اجاره برای این واحد اجازه می‌دهد پول پیش را به ۱۰۰ میلیون تومان کاهش داد، ولی درعوض کرایه ماهانه به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تبدیل می‌شود.


بیشتر بخوانید: محاسبه حق کمیسیون معاملات مسکن چگونه است؟


در اراج آپارتمان ۶۵ متری را که ۱۲ سال از سن بنا آن می‌گذرد، در ازای ۴۰۰ میلیون تومان پول پیش اجاره می‌دهند و از مستاجر ماهانه هفت میلیون تومان کرایه می‌گیرند. در سوهانک آپارتمان ۶۷ متری را درحالی آگهی کردند که برای پول پیش و کرایه آن باید به‌ترتیب ۲۰۰ و ماهی ۱۲ میلیون تومان کنار گذاشت.

ارزش وام ودیعه مسکن در شمال تهران

میزان وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ در تهران نسبت به سایر کلانشهر‌ها ۳۰ میلیون تومان بیشتر است و مستاجران تهرانی امسال می‌توانند روی ۱۰۰ میلیون تومان به‌عنوان تسهیلات اجاره‌خانه حساب کنند. برای درک بهتر ارزش وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ بد نیست نگاهی بندازیم به کرایه ماهانه آپارتمان‌هایی که مالک آن‌ها دقیقا ۱۰۰ میلیون تومان به‌عنوان پول پیش طلب می‌کنند. مثل آپارتمان ۸۷ متری در دزاشیب که رقم اجاره ماهانه آن ۱۷ میلیون تومان است و تقریبا ۱۰ سال از زمان ساختش می‌گذرد.

در آجودانیه همین میزان پول پیش را مالک آپارتمانی ۶۵ متری می‌گیرد که کرایه ماهانه آن ۲۱ میلیون تومان خواهد بود و در ساختمان خبری از آسانسور نیست. نزدیک پارک جمشیدیه مالک آپارتمان ۱۰۰ متری در ازای ۱۰۰ میلیون تومان پول پیش و ماهی ۳۰ میلیون تومان اجاره، واحد دو خوابه خود را به مستاجر تحویل می‌دهد. در نیاوران آپارتمانی ۲۳۰ متری با سه اتاق خواب در ازای ۱۰۰ میلیون تومان پول پیش اجاره داده می‌شود که رقم اجاره ماهانه آن ۸۵ میلیون تومان نوشته شده است.

منبع: فرارو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی