عمومی

عرضه، تقاضا و فدرال رزرو برای سال 2023 چه چیزی را نشان می دهد

عرضه، تقاضا و فدرال رزرو برای سال ۲۰۲۳ چه چیزی را نشان می دهد

بازار املاک و مستغلات، مشابه اقتصاد ایالات متحده، توسط عرضه و تقاضا تقویت می شود – با تحریک فدرال رزرو وقتی که تصمیم می گیرد که چنین اقدامی ضروری است. در املاک و مستغلات، تقاضا همچنان از عرضه بیشتر است. طبق آخرین فعالیت ها و داده ها، ما هنوز بازار فروشنده را تجربه می کنیم. در خریداران خانه آمریکا ، شاهد هستیم که صاحبان خانه در تلاش هستند تا تصمیم بگیرند که آیا در این بازار بفروشند یا در عوض خانه های خود را اجاره دهند. ما معتقدیم که این تقاضای قوی برای شش ماه اول سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و سپس ممکن است به یک بازار خنثی برسد یا احتمالاً در نیمه دوم سال به سمت بازار خریدار تغییر کند. اگرچه به دلیل افزایش نرخ بهره وام مسکن، تقاضا تا حدودی کاهش یافته است، اما همچنان کمبود خانه برای فروش در سراسر کشور وجود دارد. در حالی که انجمن ملی سازندگان خانه کمبود را ۱٫۵ میلیون خانه تک‌خانواری تخمین می‌زند. مجله/اخبار-املاک/برنامه-هد-جدید-هدف-تامین-بحران-مسکن”>انجمن ملی مشاوران املاک کمبود را ۵٫۵ میلیون برآورد می کند.

تعداد دقیق هر چه که باشد، وضعیت را نمی‌توان ظرف چند ماه عادی کرد. حتی اگر سازندگان به طور جدی ساخت و سازهای جدید را شروع کنند، باز هم زمان می برد تا عرضه خانه های فروش پاسخگوی تقاضا باشد یا از آن فراتر رود.

با این حال، افزایش نرخ بهره اولیه توسط فدرال رزرو باعث شده است که نرخ بهره وام مسکن نیز افزایش یابد. بسیاری از مردم در این مدت رویکرد «صبر کن و ببین». اگر آنها همچنان به دنبال خرید به تعویق بیفتند، تقاضا می تواند به حدی کاهش یابد که بازار خریدار را تجربه کنیم – یا حداقل در نیمه دوم سال شروع به حرکت در این مسیر کنیم.

<

موجودی به میزان قابل توجهی افزایش نخواهد یافت

انتظار هجوم عظیم ساختمان در سراسر کشور در سال جاری را ندارم. اعتماد سازندگان، همانطور که با انجمن ملی سازندگان خانه، در سال ۲۰۲۲ هر ماه کاهش یافت، اگرچه این افت در ماه دسامبر کمتر از ماه های قبل بود. NAHB گزارش می دهد که اعتماد سازندگان در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است، و سازندگان در ژانویه و فوریه ابراز خوش بینی کردند، بنابراین این نقطه روشنی است که ممکن است نشان دهد شروع ساخت و ساز ممکن است با پیشرفت سال تا حدودی افزایش یابد.

در حالی که بسیاری از اقتصاددانان افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی موجودی انبار را پیش بینی می کنند – برخی حتی ۱۵ درصد افزایش را پیش بینی می کنند – من پیش بینی می کنم که رشد موجودی در سال جاری کند خواهد شد و در سال آینده زمانی که سازندگان پروژه‌های موجود را به پایان می‌رسانند و در شروع پروژه‌های جدید تردید دارند تا زمانی که نرخ‌های بهره کاهش یابد. سازندگان حتی ممکن است پروژه‌های برنامه‌ریزی‌شده‌ای را که ممکن است در محیط نرخ فعلی بی‌سود باشند، لغو کنند.

فروشندگان باید خانه‌ها را برای فروش قیمت‌گذاری کنند

اما امسال همه چیز غم و اندوه نخواهد بود. همیشه خریدارانی وجود خواهند داشت، اما فروشندگان باید قیمت خانه های خود را به شدت، در قیمت بازار یا کمی کمتر از آن، برای رقابتی بودن، قیمت گذاری کنند. خریداران ممکن است برای خانه‌ای که می‌خواهند در یک منطقه پرتقاضا کمی بیش از قیمت فهرست بپردازند – مثلاً ۱۰۰۰۰ دلار بیشتر – اما ما قیمت‌های پیشنهادی ۵۰،۰۰۰ تا ۷۵،۰۰۰ دلاری را که در سال ۲۰۲۱ معمول بود، نخواهیم دید.

در سال ۲۰۲۱، نرخ بهره آنقدر پایین بود که خریداران می توانستند هزینه بیشتری بپردازند. که دیگر اینطور نیست. فروشندگان اغلب به دریافت پیشنهادات متعدد در خانه های خود ادامه می دهند، اما معمولاً ۱۰ پیشنهاد یا بیشتر در زمانی که نرخ های بهره ۲ و ۳ درصد بودند، دریافت نمی کردند. من انتظار دارم فروشندگانی که در تلاش برای به دست آوردن قیمت های سال ۲۰۲۲ هستند، زمانی که خانه هایشان به سرعت به فروش نمی رسد، بین ۵ تا ۱۰ درصد کاهش یابد، چیزی که در چندین سال گذشته شاهد آن نبوده ایم.

<.

نرخ‌های بهره کاهش می‌یابد

انتظار نداشته باشید که این نرخ‌های بهره ۲ و ۳ درصدی را در سال جاری مشاهده کنید. ، تا آنجا که ممکن است به آنها امیدوار باشیم. فدرال رزرو اعلام کرده است که قصد دارد نرخ وجوه خود را حداقل یک یا دو بار دیگر افزایش دهد. باید به خاطر داشته باشیم که نرخ بهره وام مسکن لزوماً با افزایش فدرال رزرو افزایش نمی یابد. من انتظار دارم که نرخ بهره وام مسکن ثابت بماند، یا احتمالاً قبل از کاهش بین ۵ تا ۶ درصد، اندکی افزایش یابد.

مراقب میانگین های ملی باشید

در صنعت ما رایج است که اعداد را در سراسر کشور کاهش دهیم و به میانگین های ملی برسیم، اما من به مردم هشدار می دهم که به آنچه در بازار محلی آنها می گذرد نگاه کنند. ممکن است بسیار متفاوت از روند ملی باشد.

مناطقی که در یک نقطه داغ هستند — جایی که قیمت ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد — این اتفاق خواهد افتاد. در نهایت خود را خنک کنید، در حالی که آنهایی که ثابت مانده اند به اندازه ای کاهش نخواهند یافت. به عنوان مثال، مناطقی مانند فونیکس، آستین و بویز گرمتر از حد معقول بودند، بنابراین اکنون در حال خنک شدن هستند و قیمت ها سریعتر از مناطق دیگر کاهش می یابد.

واقعی. متخصصان املاک باید “یک بازی” خود را بیاورند

خوشبین باشید و به یاد داشته باشید که در بازارهای بالا و پایین فرصت وجود دارد. برای زنده ماندن از رکود، متخصصان املاک و مستغلات باید “بازی” خود را بیاورند. آنها باید برای تجارت بجنگند تا اینکه به دنبال معاملات آسان باشند. بازاریابی تهاجمی و هدفمند کلید خواهد بود. برخی نگرانی ها می توانند سالم باشند زیرا یک عامل انگیزشی هستند. به زبان ساده، برای رونق در املاک و مستغلات در سال ۲۰۲۳ کار سختی نیاز است، اما می توان آن را انجام داد. کسانی که به طور مداوم زمان و تلاش خود را صرف می کنند، جلوتر خواهند آمد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی