خبر

اسکان ۵۰ هزار مسافر نوروزی در روز | مهمان نوازی سمنانی‌ها در دارالمرحمه

اسکان ۵۰ هزار مسافر نوروزی در روز | مهمان نوازی سمنانی‌ها در
دارالمرحمه

بازار، گروه استان‌ها: استان سمنان به واسطه شرایط جغرافیایی که دارد و قرارگیری در کریدور اصلی شمالشرق کشور، در طول ایام نوروز میزبان خیل عظیمی از گردشگران و به خصوص زائران رضوی است که از اقصی نقاط کشورمان خودشان را به این منطقه می رسانند.

اسکان و پذیرایی از این حجم مسافران در سراسر استان سمنان یکی از دغدغه ها و البته چالش های مسئولان استان است چرا که در طول ۱۰ روز این استان بیش از سه و نیم میلیون نفر را در حالی میزبانی خواهد کرد که کل جمعیت استان سمنان به ۷۵۰ هزار نفر هم نمی رسد.

اسکان مسافران در سراسر استان سمنان

به عبارت دیگر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان می بایست از همه ظرفیت های خود از جمله هتل ها و مهمان پذیرها و بومگردی های بخش خصوصی تا مدارس، بقاع متبرکه و سالن های اسکان اضطراری و مساجد و … استفاده کند تا بتواند این حجم از مسافران نوروزی و زائران رضوی را پاسخ گو باشد.

دبیر ستاد خدمات سفر سمنان: استان سمنان دارای ۱۲۵ اقامتگاه بومگردی با ظرفیت دو هزار و ۲۰۰ نفر است

در دولت سیزدهم به زعم مسئولان، ظرفیت های گردشگر پذیر استان سمنان به خصوص در بخش خصوصی افزایش یافته و در نتیجه تعداد مکان های گردشگر پذیر استان هم در دو و نیم سال اخیر رو به افزایش گذاشته است وگرنه استان سمنان تا همین چند سال قبل می توانست حدود ۲۰ الی ۳۵ هزار نفر را اسکان دهد.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - اسکان ۵۰ هزار مسافر نوروزی در روز | مهمان نوازی سمنانی‌ها در
دارالمرحمه

اقامتگاه‌ها میزبان مسافران

دبیر ستاد خدمات سفرهای نورزوی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه مراکز خصوصی گردشگری و همچنین اسکان عمومی آماده پذیرایی از زائران رضوی و مسافران نوروزی در استان سمنان است، تاکید کرد: یک هزار و ۳۵۰ تخت در ۲۳ هتل، هتل‌آپارتمان و مهمانپذیز استان سمنان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

امیر کرم زاده با بیان اینکه استان سمنان دارای ۱۲۵ اقامتگاه بومگردی با ظرفیت دو هزار و ۲۰۰ نفر است که در طول نوروز این مکان ها هم آماده شده است، ابراز کرد: ۸۸ خانه مسافر با ظرفیت ۵۶۳ تخت و ۱۱ مجتمع اقامتی و پذیرایی بین‌راهی با ظرفیت ۱۵۵ تخت نیز آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی در استان است.

وی با بیان اینکه مجموعاً ظرفیت های گردشگر پذیر استان سمنان مانند هتل ها، بومگردی ها، مجتمع های گردشگری و … ظرفیتی معادل چهار هزار و ۲۵۰ تخت را دارند، افزود: ۱۳۲ مدرسه نیز برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده است که حدوداً هر شب میزبان دو هزار و ۳۰۰ خانواده هستند.

ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان همچنین از اقدامات صورت گرفته در مجموعه گردشگری استان طی دو الی سه سال اخیر یاد کرد و با بیان اینکه ظرفیت رسمی اقامتی استان در گذشته هفت هزار نفر بود اما امسال به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش‌یافته است، گفت: توان گردشگر پذیری استان در سال های اخیر بالا رفته است.

استاندار سمنان: استان سمنان ظرفیت اسکان ۵۰ هزار نفر در روز را دارد

کرم زاده با بیان اینکه ۲۰ نوروزگاه هم در ورودی شهرهای استان سمنان برای پذیرایی از مسافران نوروزی و زائران رضوی فراهم شده است، ابراز کرد: در این نوروزگاه ها در کنار فروش صنایع دستی و معرفی ظرفیت های گردشگری استان، هتل ها و اقامت گاه های استان هم معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه ۲۷ موزه استان سمنان نیز میزبان علاقمندان و مسافران نوروزی است، ابراز کرد: برنامه‌های متنوع گردشگری و فرهنگی برای مسافران و گردشگران در طول ایام نوروز ۱۴۰۳ در سراسر استان سمنان تدارک دیده شده است.

186973 - اسکان ۵۰ هزار مسافر نوروزی در روز | مهمان نوازی سمنانی‌ها در
دارالمرحمه

سمنان آماده مسافران نوروزی است

استاندار سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه این استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی و زائران رضوی است، ابراز کرد: ظرفیت رسمی اقامتی استان ۱۰ هزار نفر برآورد شده و ظرفیت اقامت بیش از ۲۰ هزار نفر در حوزه اسکان غیررسمی استان سمنان وجود دارد.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه ۱۸ هزار نفر ظرفیت اسکان اضطراری استان سمنان در طول ایام نوروز و تعطیلات عید است، تاکید کرد: با احتساب چهار هزار و ۲۵۰ تخت گردشگری در هتل ها و مهمان سراهای استان و همچنین مدارس و بقاع متبرکه مجموعاً استان ظرفیت اسکان ۵۰ هزار نفر در روز را دارد.

عضو ستاد خدمات سفر سمنان: ۱۳۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در سراسر استان سمنان تجهیز شده است

وی با بیان اینکه ۷۴ پایگاه اطلاع‌رسانی در استان سمنان طی ایام نوروز برپا شده است، افزود: این مراکز به زائران و مسافران نوروزی مکان های گردشگر پذیر و همچنین اسکان های مدارس و هتل ها و مکان های گردشگری، جاذبه های گردشگری و ظرفیت های استان سمنان را نیز معرفی می کنند.

مهیا کردن مدارس برای اسکان

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۳۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در استان ایجاد شده است، ابراز کرد: یک هزار و ۱۰۶ کلاس درس در اقصی نقاط استان سمنان میزبان مسافران نوروزی خواهد بود که از ابتدای تعطیلات هم استقبال خوبی از این اسکان های نوروزی شده است.

هاشمی با بیان اینکه در کنار اسکان دولتی، ۲۵۵ واحد تأسیسات گردشگری اقامتی شامل هتل، مهمانسرا، اقامتگاه های سنتی، بومگردی، مجتمع های گردشگری و … در استان آماده میزبانی مسافران است، افزود: در اقامتگاه های رسمی استان سمنان آمادگی برای اسکان و پذیرایی از ۱۱ هزار نفر وجود دارد

وی با بیان اینکه یکی از تاکیدات ما به مسافران نوروزی استراحت بعد از ۱۲۰ دقیقه رانندگی است، تاکید کرد: ۱۸ فروشگاه صنایع‌دستی و ۱۵ نمایشگاه صنایع‌دستی با ۲۰۰ غرفه نیز در ورودی شهرهای استان سمنان راه اندازی شده تا مسافران بتوانند با ظرفیت های گردشگری استان، صنایع دستی و سوغات و … آشنا شوند.

186972 - اسکان ۵۰ هزار مسافر نوروزی در روز | مهمان نوازی سمنانی‌ها در
دارالمرحمه

مدارس آماده مهمانان نوروزی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان که عضو ستاد خدمات سفر نیز محسوب می شود در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: یک هزار و ۱۰۶ کلاس درس برای پذیرایی از مسافران نوروزی و زائران رضوی در سراسر استان سمنان مهیا شده است.

سید جمال وزیری با بیان اینکه ۱۳۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در سراسر استان سمنان تجهیز شده است، تاکید کرد: کلاس های درس این مدارس در سه سطح الف، ب و ج دسته بندی شده و امکانات رفاهی مورد نیاز خانواده ها مبتنی بر رده بندی کلاس ها در این کلاس ها وجود دارد.

یکی از مهمترین تاکیدات ستاد خدمات سفر استان حضور مسافران در شهرها و مکان های گردشگری برای استراحت و سپس طی مسیر توسط مسافران است

وی با بیان اینکه مشکلی بابت استفاده زائران و مسافران نوروزی از امکانات و تجهیزات وجود ندارد، ابراز کرد: کلاس های درس مجهز به یخچال، تلویزیون، تخت و لوازم گرمایشی و … است همچنین ۱۴ پایگاه هم برای راهنمایی مسافران نوروزی به سمت مدارس ایجاد شده است.

در نهایت باید گفت استان سمنان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است و در دو روز اول نوروز هم شاهد استقبال خوبی از اماکن گردشگری استان سمنان بودیم. یکی از مهمترین تاکیدات ستاد خدمات سفر استان حضور مسافران در شهرها و مکان های گردشگری برای استراحت و سپس طی مسیر توسط مسافران است چرا که خواب آلودگی مهمترین عامل تصادفات منجر به فوت در استان است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی