خبر

تعاونی‌ها ۴۰۰ هزار واحد مسکونی می‌سازند

تعاونی‌ها ۴۰۰ هزار واحد مسکونی می‌سازند

352350 482 - تعاونی‌ها ۴۰۰ هزار واحد مسکونی می‌سازند
اقتصاد۲۴– با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن، طرح دولت سیزدهم درباره ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، از پشتوانه قوی قانونی برخوردار شد. دولت در این راستا بخش تعاون را مکلف کرده که از ۴ میلیون واحد مسکونی، ۴۰۰ هزار واحد در بخش تعاون ساخته شود.

بر اساس آمار‌ها نزدیک به ۱۰ هزار تعاونی مسکن در کشور وجود دارد که بیش از ۹۰۰۰ تعاونی دارای کارنامه و سابقه درخشان و حدود ۵۰۰ تعاونی دچار مشکل و عارضه هستند.

موضوع آسیب شناسی مشکلات بخش تعاون به ویژه تعاونی‌های مشکل دار از دیرباز مطرح بوده و تلاش شده با تشکیل اتاق‌های فکر تعاون، کارگروه‌های پایش تعاون و کمیته‌های شناسایی نقاط ضعف و قوت واحد‌های تعاونی، تعاونی‌های دارای مشکل شناسایی شده و مشکلات آن‌ها مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.


بیشتر بخوانی: جزئیات وام ۱۰۰ میلیونی ودیعه مسکن


مهدی مسکنی – معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ساخت دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در دوران مسکن مهر خبر داده و می‌گوید: از این میزان حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد، خود مالکی و شخصی و یک میلیون و ۹۰ هزار واحد، جمعی و تعاونی ساز بودند که از این تعداد نیز ۸۴۰ هزار واحد به تعاونی‌ها اختصاص داشته و تنها ۳۹ هزار واحد ناموفق بوده است.

وی می‌گوید: در برنامه ساخت مسکن، دولت بخش تعاون را مکلف کرده که از مجموع ۴ میلیون واحد مسکونی ۴۰۰ هزار واحد در بخش تعاون ساخته شود.

آنطور که مسکنی گفته، با معاونت شهرسازی شهر تهران مذاکراتی برای انجام این کار به صورت اجرای پایلوت در مناطق و بافت‌های فرسوده با محوریت منطقه ری انجم شده که در حال نهایی شدن و تبدیل به تفاهمنامه است.

کارشناسان از بخش تعاون به عنوان راهکاری موثر در جهت کاهش معضل مسکن یاد می‌کنند که می‌تواند به تقاضای مسکن در کشور پاسخ دهد.

در حال حاضر سهم تعاونی‌ها در تولید مسکن زیر ۱۰ درصد پیش بینی می‌شود در صورتی که این بخش از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی برای ساخت و تامین مسکن برخوردار است.

بر اساس این گزارش، برابر آمار‌ها بیش از ۸۴۲ هزار واحد مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن مهر تحویل شده است.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی