خبر

افزایش ۴ درصدی قیمت جهانی آهن| میزان صادرات آهن چین به کمترین میزان رسید

افزایش ۴ درصدی قیمت جهانی آهن| میزان صادرات آهن چین به
کمترین میزان رسید

به گزارش بازار؛ در پی انتشار خبرهای مثبت از میزان رشد اقتصادی چین برای ماه جولای، قیمت جهانی آهن طی روز جمعه با افزایش مواجه شد.

بر اساس این گزارش، دلیل دیگر افزایش قیمت آهن برای روز جمعه کاهش میزان صادرات این فلز اساسی اعلام شده که هندوستان به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان این فلز اساسی، بیشترین میزان کاهش در صادرات را به خود تخصیص داده است.

آمار گمرک منطقه شمال چین نشان دهنده افزایش قیمت هر تن سنگ آهن به ۱۱۶.۵۲ دلار برای هر تن بوده که این رقم به نسبت روز معاملاتی قبلی بیش از ۴ درصد افزایش داشته است.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - افزایش ۴ درصدی قیمت جهانی آهن| میزان صادرات آهن چین به
کمترین میزان رسید

همچنین بیشترین تعداد قراردادهای آتی آهن ماه سپتامبر در بورس فلزات دالیان چین با ۲.۵۴ درصد افزایش روی مبلغ ۱۱۹.۰۲ دلار بسته شدند که نشانگر بهبود زمینه های افزایش قیمت برای ماه آینده میلادی است.

دلیل دیگر افزایش قیمت آهن، کاهش میزان صادرات این فلز اساسی از سوی شرکت های چینی طی یک ماه گذشته بوده و صادرات به کمترین میزان طی سه سال اخیر کاهش یافته است.

بر اساس داده های شرکت مشاور My Steel، موجودی سنگ آهن در ۲۴۷ کارخانه فولاد مورد بررسی با ۱.۳ درصد کاهش در هفته به ۸۵.۲۲ میلیون تن در ۱۴ جولای رسید، در حالی که ذخایر در ۴۵ بندر مورد بررسی برای چهارمین هفته متوالی با ۱.۱ درصد کاهش در هفته به ۱۲۴.۹۵ میلیون تن رسیده است.

همچنین، کاهش ارزش دلار آمریکا، به دنبال آمارهای اقتصادی بهتر از حد انتظار، نیز به افزایش قیمت ها کمک کرد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی