خبر

بازگشت آرامش موقت در بازار آهن

بازگشت آرامش موقت در بازار آهن

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، پایان هفته گذشته با فروکش هیجانات افزایشی قیمت آهن آلات در اکثر مبادی فروش همراه بود اما همچنان میل به افزایش قیمت در برخی شرکت‌ها قابل مشاهده بود و شماری از مبادی فروش نیز به اصلاح و کاهش قیمت اهن روز اقدام کردند.

بازار ارز اما روند نزولی داشت و قیمت هر دلار حدود هزار تومان عقب‌نشینی کرد، به این صورت که قیمت دلار در ابتدای روز پنجشنبه در کانال ۴۹ هزار تومانی بود اما در انتهای روز به کانال ۴۸ هزار تومانی عقب‌شینی کرد و روی ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد.

علت این اصلاح و عقب‌نشینی قیمت دلار را می‌توان به آزادسازی پول بلوکه شده در کره و آزادسازی زندانیان آمریکایی نسبت داد، در مورد تأثیر این خبر روی بازار ارز و بازارهای کالایی باید گفت از آنجایی که اثر روانی این خبرها بارها پیشخور شده و اثر واقعی آن بر اقتصاد ناچیز است و در واقع پس به طور واقعی و بلندمدت روی هیچ بازاری اثری ندارد هرچند اگر نتایج این اخبار همچنان مثبت باشداحتمال دارد قیمت دلار را به کانال ۴۷ هزار تومانی برساند ولی این روند چندان تداوم نخواهد داشت و مجددا قیمت دلار افزایشی خواهد شد.

اما چون ممکن است یک خوش‌بینی نسبت به تداوم مذاکرات در حوزه های دیگر با آمریکا ایجاد کند اثر روانی آن ممکن است باز هم باعث تشدید رکود در همه بازارها شود و دلار را زیر ناحیه مقاومتی حبس کند.

بررسی نوسان قیمت آهن آلات
به دنبال افزایش قیمت میلگرد آجدار و تیرآهن که در میانه هفته گذشته اتفاق افتاد روز پنجشنبه این روند نسبتا آرام گرفت و قیمت روز میلگرد در اکثر مبادی فروش ثابت اعلام شد. اما قیمت میلگرد راد و فولاد یزد همچنان بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان افزایش داشتند و شماری از کارخانه‌ها نیز رو به کاهش بودند.

قیمت انواع تیرآهن نیز در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد اما قیمت تیرآهن اصفهان در هر شاخه کاهش ۵۰ تا ۷۰ هزار تومانی داشت. قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی و سپری هم در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شدند.

قیمت پروفیل ساختمانی، قیمت پروفیل درو پنجره و انواع پروفیل‌ها نیز ثابت اعلام شدند اما قیمت پروفیل نیکان حدود ۲۰۰ تومان افزایش داشت؛ قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربست و سایر لوله‌ها هم با ثبات قیمت همراه بود.

قیمت ورق سیاه و انواع ورق گرم هم همچنان ثابت اعلام شدند، همچنین قیمت ورق روغنی، قیمت ورق گالوانیزه رنگی و ورق روغنی و سایر ورقهای سرد هم در کلیه مبادی فروش با ثبات قیمت همراه بودند.

گزارش‌ها از بورس کالا حاکی است که امروز در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲، در بورس کالا مقدار ۸۷۸,۸۴۷ تن محصول فولادی و ۶۱,۷۶۰ تن شمش بلوم به فروش می‌رسد. قیمت پایه شمش بلوم در هر کیلو ۲۱ هزار و ۹۸۹ تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین ۳,۷۵۰ تن میلگرد آلیاژی، ۴,۱۱۴ تن میلگرد ساده صنعتی، ۹,۷۶۴ تن میلگرد کلاف، ۷,۶۵۹ تن تیرآهن، ۱,۷۰۰ تن ورق سرد خودرو، ۳۰۰ تن ورق سرد لوازم خانگی، ۱۵,۰۰۰ تن ورق گالوانیزه خودرو، ۸,۰۰۰ تن آهن اسفنجی، ۱۵۰,۰۰۰ تن سنگ آهن دانه‌بندی، ۱۰۰,۰۰۰ تن سنگ آهن کلوخه و ۳۶۳,۸۰۰ تن کنسانتره سنگ آهن نیز در بورس امروز عرضه می‌شود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی