عمومیمقالات

چگونه می توان اهداف توسعه حرفه ای را برای کمک ایجاد کرد شغل رویایی خود را بسازید

چگونه می توان اهداف توسعه حرفه ای را برای کمک ایجاد کرد
شغل رویایی خود را بسازید

تحصیل رسمی به شما کمک می کند شغل خوبی پیدا کنید، اما ایجاد شغل رویایی شما مستلزم تعهد به یادگیری مداوم و بهبود شخصی است. دوره‌های حرفه‌ای آنلاین و کتاب‌ها ابزار و دانش را ارائه می‌دهند، اما لزوماً مسیر مورد نیاز شما را ارائه نمی‌دهند. رشد شغلی مستلزم یک برنامه استراتژیک مستحکم است که منحصراً برای شما مناسب باشد – در اینجاست که تعیین اهداف توسعه حرفه ای معنادار، مانند مثال های ارائه شده در زیر، می تواند به شما کمک کند.

چرا اهداف توسعه حرفه ای تعیین کنیم؟

یادگیری نحوه تعیین اهداف برای موفقیت در هر تلاشی حیاتی است. ترسیم یک مسیر روشن و استراتژیک مانند نصب تابلوهای راهنما قبل از سفر و استفاده از کاربرگهای تعیین هدف

اول، فرآیند برنامه ریزی اهداف وضوح و تمرکز را فراهم می کند. این به شما کمک می‌کند تا آنچه را که می‌خواهید به دست آورید، تعریف کنید و حس هدف و جهتی را در حرفه‌تان ایجاد کنید که با ارزش‌های شما همسو باشد. این فرآیند همچنین فرصتی برای خودارزیابی. تعیین اهداف به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف درونی خود را شناسایی کنید و در عین حال به تهدیدها و فرصت‌های خارجی نیز توجه کنید.

به‌علاوه، تعیین اهداف توسعه حرفه‌ای چارچوبی را ایجاد می‌کند تا انگیزه شما را حفظ کند. داشتن اهداف مشخص و محدود به زمان، شما را تشویق می‌کند تا به اهداف کوتاه‌مدت خود ادامه دهید. همانطور که یاد می گیرید بر چالش ها غلبه کنید، اعتماد به نفس به دست می آورید و از یک ذهنیت خود محدود کننده به یک ذهنیت رشد حرکت می کنید. این فرآیند شما را به توانایی تبدیل موانع به فرصت و گسترش افق های شغلی خود مجهز می کند.

نحوه تعیین اهداف توسعه حرفه ای خوب

به یاد داشته باشید، تعیین اهداف یک رویا یا لیست آرزوها نیست. این یک فرآیند است. یادگیری آن فرآیند اولین و مهمترین هدف شماست. خوشبختانه، لازم نیست آن را از ابتدا بفهمید. یادگیری نحوه تنظیم اهداف توسعه حرفه ای خوب فقط به چند مرحله قابل اجرا برای هر استراتژی تعیین هدف نیاز دارد.

با تعریف واضح آنچه می خواهید به دست آورید، شروع کنید. در مورد اهداف خود دقیق باشید و مطمئن شوید که آنها قابل اجرا و به خوبی تعریف شده اند. علاوه بر این، اهداف شما باید قابل اندازه گیری باشد و به شما امکان می دهد پیشرفت خود را دنبال کرده و موفقیت خود را ارزیابی کنید. ارتباط اهداف خود را با مسیر شغلی و آرزوهای شخصی خود در نظر بگیرید. همراستا کردن اهداف خود با چشم انداز بلندمدت تضمین می کند که تلاش های شما هدفمند و با هدف مشخص در ذهن است.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که اهداف توسعه حرفه ای شما باید واقع بینانه باشد. در حالی که نتایج نهایی ممکن است شامل یک خانه رویایی در کنار دریا باشد، برای رسیدن به رویاهای خود باید اهداف دست یافتنی را در کوتاه مدت تعیین کنید. این جنبه مستلزم تنظیم یک جدول زمانی است. ضرب‌الاجل‌ها می‌توانند نوع مناسبی از استرس را ایجاد کنند که شما را به سمت موفقیت راهنمایی می‌کند.

یک راه خوب برای جمع‌بندی و به خاطر سپردن همه این موارد، پیروی از استراتژی هدف «SMART» است. یعنی اهدافی را تعیین کنید که عبارتند از:

  • ویژه
  • قابل اندازه گیری
  • قابل دستیابی
  • مرتبط
  • زمان محدود

پیشرفت خود را در حین حرکت کنترل کنید. اگر علیرغم تلاش معقول، ضرب الاجل را از دست دادید، تسلیم شکست‌خوردگی یا خود محدود نشوید. افکار. در عوض، برنامه تان را طوری تنظیم کنید که جاهایی را که عقب افتاده اید، تطبیق دهید. با این حال، اگر زودتر از حد انتظار به یک هدف توسعه حرفه ای رسیدید، برای به چالش کشیدن بهتر خود، ضرب الاجل های خود را سخت تر کنید. دنیا هرگز آرام نمی نشیند و آرزوهای شما نیز نباید.

حرفه ای نمونه‌هایی از اهداف توسعه برای کمک به رشد شما

اکنون که می‌دانید توسعه شغلی به چه معناست و حتی بهترین روش‌ها برای تعیین اهداف خود را می‌دانید، آماده هستید که در آن جستجو کنید، اما کجا؟ ممکن است کمی شبیه یک توده خاک رس به دست شما باشد با این دستورالعمل: چیزی بسازید. اما دلیلی برای احساس گم شدن وجود ندارد. در اینجا، ما ۱۲ نمونه از اهداف توسعه حرفه‌ای را ارائه می‌دهیم که تقریباً برای هر کسی در هر سطح شغلی یا در هر زمینه‌ای مفید خواهد بود.

تا جایی که می‌توانید با آنها مقابله کنید و در عین حال به یاد داشته باشید که اهداف روشن، معنادار و محدود به زمان تعیین کنید. هر کدام.

۱٫ مهارت مدیریت زمان را بهبود بخشید

با در نظر گرفتن یک برنامه قوی، بهره وری خود را افزایش دهید. با اولویت بندی کارها شروع کنید. سپس، برای به حداقل رساندن حواس پرتی، زمان را برای هر کار به صورت روزانه و هفتگی مسدود کنید.

۲٫ ایجاد مهارت های ارتباطی

مهارت های ارتباطی شامل گوش دادن و مشاهده است. کتاب ها یا برنامه هایی را که به شما در تسلط بر هنر ارتباط کمک می کنند، کاوش کنید.

۳٫ چالش های جدید را جستجو کرده و بپذیرید

نه گفتن به فرصت های چالش برانگیز را متوقف کنید. خواه پذیرفتن یک کار جدید، تا دیر وقت ماندن در دفتر یا حتی یک فعالیت اجتماعی مرتبط با کار، کمتر “نه” بگویید و پیشرفت خود را زیر نظر بگیرید.

۴٫ توانایی های رهبری موثر را افزایش دهید

مهارت های رهبری خود را از طریق خودآگاهی بیشتر تقویت کنید. حتی در شرایطی که فوراً برای جلب اعتماد دیگران سودی نخواهید داشت، ابتکار عمل کنید.

۵٫ دانش متقابل کارکردی را گسترش دهید

یادگیری کارهایی که بخش‌های دیگر انجام می‌دهند و چالش‌هایی که افراد در آن بخش‌ها با آن روبه‌رو هستند را به یک هدف توسعه حرفه‌ای تبدیل کنید. این دیدگاه گسترده‌تر به شما کمک می‌کند تا نقاط مورد نیاز برای رهبری مؤثر را به هم متصل کنید.

۶٫ یک مهارت فنی جدید بیاموزید

تسلط فنی خود را در زمینه خود یا رشته مرتبط افزایش دهید. با یک دوره آنلاین یا در یک کالج محلی گواهینامه کسب کنید تا دانش خود را در مورد فناوری های نوظهور افزایش دهید.

۷٫ ارائه مشاوره

مشاور عالی شوید الف>. اعضای تیم، افراد جدید استخدام شده یا حتی افراد جامعه خود را هنگامی که به دنبال کمک هستند یا به نظر می رسد گیر افتاده اند، راهنمایی و به آنها کمک کنید. شما به عنوان یک رهبر رشد خواهید کرد و در عین حال رشد اطرافیان خود را تقویت می کنید.

۸٫ شبکه حرفه ای متنوع خود را گسترش دهید

پیوستن به یک سازمان حرفه ای محلی، مانند اتاق بازرگانی محلی را یکی از اهداف توسعه خود قرار دهید. به همین ترتیب، با پذیرفتن دعوت به کارگاه‌ها و همایش‌ها برای خارج شدن از «حباب کاری» خود، با دیگران در حوزه کاری خود ملاقات کنید.

۹٫ تعادل کار و زندگی را در اولویت قرار دهید

مراقبت از خود خودخواهانه نیست. بهترین رهبران برای حفظ رفاه، افزایش انعطاف‌پذیری و کاهش فرسودگی شغلی به زمان برای خودمراقبتی نیاز دارند. زمانی را برای پیاده روی، تمرین، مدیتیشن یا سایر وسایل مراقبت از خود اختصاص دهید.

۱۰٫ توانایی های صحبت کردن در جمع را بهبود بخشید

این فقط شما نیستید. بسیاری از مردم از سخنرانی در جمع می ترسند. اما همانطور که به شیرجه سرد در استخر عادت می کنید، این ترس با گذشت زمان و تمرین از بین می رود. فرصت‌ها را برای توسعه مهارت‌های ارائه خود در آغوش بگیرید.

۱۱٫ یک نام تجاری شخصی ایجاد کنید

چه در یک شرکت کار می‌کنید یا یک کارآفرین انفرادی، برند شخصی شما نحوه دید دیگران شما را مشخص می کند. مراحلی را برای ارتقای شهرت و دیده شدن حرفه ای خود مشخص کنید.

۱۲٫ کسب تخصص مدیریت مالی

مالی شخصی نقش کلیدی در زندگی حرفه ای شما ایفا می کند. بدون حواس‌پرتی ناشی از نگرانی‌های مالی، بدون استرس بیش از حد تمرکز بیشتری خواهید داشت. برترین کتاب‌های مالی شخصی می‌توانند ابزارها و استراتژی‌های مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند. به شما کمک می کند تا به این هدف توسعه حرفه ای دست یابید.

عکس توسط PeopleImages.com – Yuri A/Shutterstock.com

< div id="mab-3381460096" class="m-a-box " data-plugin-release="4.6.22" data-plugin-version="pro" data-box-layout="slim" data-box-position= "below" data-multiauthor="false" data-author-id="32273" data-author-type="user" data-author-archived="">

< div class="m-a-box-tab m-a-box-content m-a-box-profile" data-profile-layout="layout-1" data-author-ref="user-32273" itemscope="" itemid="https ://www.success.com/author/bryan-lindenberger/" itemtype="https://schema.org/Person">
Bryan Lindenberger 150x150 - چگونه می توان اهداف توسعه حرفه ای را برای کمک ایجاد کرد
شغل رویایی خود را بسازید

برایان از فضای دیجیتالی که هنر و فناوری در آن تلاقی می کنند لذت می برد. او به عنوان یک نویسنده در زمینه آموزش، بهداشت و سلامت و تولید کار کرده است. او همچنین به مشاغل کوچکتر در توسعه وب از جمله دسترسی و توسعه محتوا کمک می کند. او در اوقات فراغت خود مسیرهای پیاده روی در مرکز فلوریدا را طی می کند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی