عمومیمقالات

چگونه مایکل جی فاکس راه هایی را در اطراف زندگی پیدا می کند موانع

چگونه مایکل جی فاکس راه هایی را در اطراف زندگی پیدا می کند
موانع

هالیوود عاشق یک داستان خوب است و تعداد کمی داستان بهتر از مایکل جی فاکس دارند.

بازیگر کودک جذاب کانادایی به عنوان یک ستاره باکس آفیس به طور معجزه آسایی از رسوایی آلوده نشده بود به بزرگسالی تبدیل شد و از ازدواج و زندگی خانوادگی عالی برخوردار شد. سپس به نظر می رسید که حرفه پسر طلایی فاکس خیلی زود به دلیل تشخیص بیماری پارکینسون از مسیر خارج شد – فقط با نقش های مهمان برنده جوایز و به طور خلاصه، سریال کمدی NBC خودش قبل از بازنشستگی رسمی در سال ۲۰۲۰ دوباره زنده شد.

نمایش مایکل جی فاکس در NBC اولین کنسرت تلویزیونی تمام وقت فاکس را پس از ترک Spin City در سال ۲۰۰۱ نشان داد. فاکس اذعان می‌کند که از آمدن کمی ترس داشت. پس از یک دهه وقفه خود، دوباره به کار ساخت یک سریال تلویزیونی بازگشت. “جالبه. فاکس می‌گوید: «شما می‌خواهید به عقب برگردید، و مبارزه‌ای که من داشتم این بود که می‌خواهید کار را انجام دهید و می‌خواهید کار جدی انجام دهید، و نمی‌خواهید تازگی داشته باشید.» “فکر می‌کنم با جدی گرفتن کار و عدم توجه به حسن نیت درک شده از آن اجتناب کردم.”

در حالی که شبکه امیدوار بود بازگشت فاکس امتیاز خوبی باشد، سریال برای یافتن مخاطب تلاش کرد. «این یک نمایش خانوادگی گرم است. این کاری بود که او می خواست انجام دهد. جنیفر سالک، رئیس سابق ان‌بی‌سی اینترتینمنت، می‌گوید این الهام‌گرفته از زندگی خودش است. به نوعی کیمیاگری آن شب این نیست که نمایش به مخاطبی برسد که ما فکر می کنیم شایسته آن است.» متأسفانه این برنامه تنها پس از یک فصل به دلیل بیننده و رتبه پایین لغو شد. با این حال فاکس مدت زیادی از تلویزیون دور نبود و در اواخر فصل پنجم به همسر خوب بازگشت تا نقش خود را در نقش لوئیس کنینگ تکرار کند.

این یک راه سخت طولانی برای فاکس بوده است، اما شما هرگز از گپ زدن با او متوجه نخواهید شد. در کت و شلوار جین خود، او هنوز جوانتر از سال های خود به نظر می رسد (او در ژوئن ۶۲ ساله می شود). در حالی که یادآورهای فیزیکی بیماری او وجود دارد، او می‌تواند آن را بیشتر اوقات با دارو و یک سبک زندگی سالم کنترل کند.

در راه رفتن او یک مشکل مشخص و لرزش خفیفی در سر و بازوهایش وجود دارد. اما دیری نمی‌گذرد که دیگر متوجه این ضعف‌ها نمی‌شوید. او با وجود نور خیره کننده عینک آفتابی خود را می اندازد تا بتواند ارتباط چشمی برقرار کند< /a> و به سرعت شما را راحت می کند.

قدرت درونی مایکل جی فاکس

بیل لارنس، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان تلویزیون، می‌گوید: «قدرت فاکس از تربیت و نوع آدمی که هست ناشی می‌شود. لارنس در سال ۱۹۹۶ کمدی شهر چرخش را که فاکس در آن نقش معاون شهردار نیویورک را ایفا می کرد، ساخت.

لورنس می‌گوید: «او فقط یک قهرمان است.

لورنس، که به خلقت ادامه داد، “مشاهده برخورد مایکل با آن، و حرفه ای بودن و اینقدر بخشش، خوب، به شما این امکان را می دهد که بدانید چیز زیادی برای [گریه کردن] و ناله کردن ندارید.” و نمایش هایی مانند Scrubs، Cougar Town و Clone High را با هم ایجاد کنید. “این من را به عنوان یک پسر، به عنوان یک شخص تغییر داد. من فقط ۲۶ سال داشتم و دیدن این واقعاً من و نحوه رفتارم با دیگران را تغییر داد.»

نمایش جدید فاکس مسیری کاملاً شخصی دارد. او نقش یک مجری مشهور سابق اخبار را بازی می‌کند که پس از کناره‌گیری با تشخیص پارکینسون به کار خود بازمی‌گردد.

نمایش بر روی خانواده متمرکز است و بیشتر زندگی شخصی فاکس را منعکس می کند. او می‌گوید: «نگاهی که من به پارکینسون دارم این است که گاهی ناامیدکننده و گاهی خنده‌دار است. “من فکر می کنم همه ما کیسه چکش خودمان را داریم، پارکینسون شخصی خود را برای مقابله با آنها.”

همه اینها به ادراک بستگی دارد. فاکس می‌گوید وقتی شما معلولیت دارید، یکی از چیزهایی که با آن سر و کار دارید این است که دیگران تجربه شما را با فیلتر کردن آن از طریق ترس‌های خود درک می‌کنند. و این ترس‌ها ممکن است بدتر از واقعیت باشند.

«هیچ چیز وحشتناکی در مورد پارکینسون وجود ندارد. فاکس می‌گوید: «این ناپسندی گوتیک نیست، هیچ چیز وحشتناکی در مورد کسی که دستش لرزان است وجود ندارد. «این واقعیت ماست. ما کنترلی روی آن نداریم، اما وحشتناک نیست.»

“این در مورد پذیرش است”

اما این درک مدتی طول کشید برای فاکس، کسی که نبرد با الکل – در کنار سوء مصرف قرص های دوپامین که برای کمک به درمان علائم پارکینسون استفاده می شود – که پس از تشخیص او انجام شد. او اعتراف می کند که هفت سال را در انکار گذراند قبل از اینکه سرانجام با آن کنار بیاید و به ایجاد بنیاد مایکل جی فاکس برای تحقیقات پارکینسون در سال ۲۰۰۰٫

“راستش، با توانایی مقابله با چنین چیزی در زندگی خود، این در مورد پذیرش است. فاکس می‌گوید، مدت زیادی طول کشید تا حقیقت را در مورد وضعیتم اعتراف کنم. «بپذیرید که حقایق واقعیت هستند و به خودتان فضای زیادی برای مانور دادن بدهید. وقتی این کار را انجام دادم، جا برای انجام کارهای دیگر و بودن چیزهای دیگر وجود داشت.»

فاکس معتقد است اولین خود مانع دشوار زندگی عدم ایجاد شغل یا حتی مقابله با پارکینسون بود. این بازیگر ۴ فوتی می‌گوید: «اگر می‌خواهید بدانید اولین چیزی که مرا سوق داد، فکر می‌کنم واقعاً این است که همیشه کوچک باشم. “من تمایل داشتم بر آن غلبه کنم و از خودم بیشترین بهره را ببرم.

فاکس در خانواده ای دوست داشتنی و حامی بزرگ شد که پس از بازنشستگی پدرش در حومه ونکوور برنابی ساکن شدند. او پسر یک گروهبان در سپاه سیگنال ارتش کانادا و یک مادر بازیگر و کارمند حقوق و دستمزد، چهار خواهر و برادر داشت. یکی از اولین عشق های او هاکی بود. او می خواست به عنوان یک بازیکن حرفه ای هاکی حرفه ای را دنبال کند، اگرچه به زودی متوجه شد که این اتفاق نمی افتد.

نقش موفقیت آمیز در ۱۵

بازیگری یک علاقه دیگر بود. فاکس ۱۵ ساله بود که در کمدی کمدی کانادایی لئو و من ایفای نقش کرد.

به اندازه کافی عجیب، چهار بازیگر و خدمه به بیماری پارکینسون مبتلا شدند. این منجر به تحقیق در سال ۲۰۰۲ شد. در مورد اینکه آیا برخی از عوامل محیطی نقش داشته است یا خیر. اما فاکس در سپتامبر ۲۰۱۳ در مصاحبه ای با هاوارد استرن به مجری رادیو گفت: “باور کنید یا نه، از نقطه نظر علمی، این مهم نیست.”

فاکس می خواست بازیگری را تمام وقت دنبال کند، بنابراین قبل از فارغ التحصیلی دبیرستان را رها کرد و به لس آنجلس نقل مکان کرد. او به سرعت با ایفای نقش در خانواده و لو گرانت به موفقیت دست یافت. وقتی او نقشی در سریال Palmerstown، U.S.A. از نورمن لیر و الکس هیلی دریافت کرد، متوجه شد که همه چیز اوج و آسمان صاف است. اما مانند بسیاری از برنامه های تلویزیونی خوب که دارای شجره نامه قوی هستند، در نهایت لغو شد.

این هنرپیشه جوان به سرعت پول خود را تمام کرد و فکر می‌کرد که موفقیت اولیه‌اش به این معناست که چشمه‌ای از پول نقد ادامه خواهد یافت. نشد.

در زمان تست بازیگری برای نقش الکس پی کیتون در سریال پیوندهای خانوادگی، حتی تلفن هم نداشت. پس از تست بازیگری، او به تهیه کنندگان گفت که بین ساعت ۴ تا ۵ با شماره مشخصی با او تماس بگیرند زیرا تنها زمانی بود که او در خانه بود. شماره برای باجه تلفن بود. تهیه کنندگان تماس گرفتند و فاکس از تلفن پرداخت برای امضای قرارداد استفاده کرد.

حرفه فاکس با این سریال رشد کرد و او نقش‌هایی را در فیلم‌های موفق باکس آفیس از جمله گرگ نوجوان و مجموعه بازگشت به آینده ایفا کرد.

زندگی شخصی او نیز به خوبی پیش می رفت. فاکس و همسرش تریسی پولان، که در سریال پیوندهای خانوادگی نقش عشق خود را بازی کرد، تشکیل خانواده دادند. آنها قبلاً در زمان تشخیص فاکس در سن ۲۹ سالگی یک پسر به نام سم داشتند.

تشخیص پارکینسون مایکل جی فاکس با یک تکان شروع شد.

فاکس در حال کار بر روی فیلم ۱۹۹۱ Doc Hollywood بود که متوجه یک تکان در انگشت کوچک چپ خود شد، او به مجله People گفت. دکتر او حدود یک دهه قبل از اینکه بیماری پیشرونده دژنراتیو مانع از کار فاکس شود، به او فرصت داد.

او به انجام حضور در ستاره‌های مهمان و برخی صداگذاری برای فیلم‌های بلند، از جمله فرانچایز Stuart Little ادامه داد. اما کناره گیری فاکس از بازیگری تمام وقت به او زمان بیشتری برای خانواده اش داد. دوقلوهای آکوینا و شویلر در سال ۱۹۹۵، شش سال پس از برادر بزرگ سام متولد شدند. دختر اسمه در سال ۲۰۰۱ آمد.

“آنها کانون توجه من بودند و زیبا بود. فاکس می گوید خیلی عالی بود. “برای آنها ممکن است تجربه متفاوتی باشد.”

در واقع، بچه ها به راحتی با بیماری پدرشان سازگار شدند. اگر فاکس نمی توانست ظرفی را باز کند، آن را به یکی از بچه ها می داد تا باز کند و به او برگرداند. فرزندان او می‌دانستند که برخی چیزها وجود دارد، مانند باز کردن یک شیشه، که او یک روز نمی‌تواند انجام دهد، اما می‌تواند به خوبی انجام دهد.

«آنها یاد گرفته اند که روی یکسان بودن همه چیز حساب نکنند و به تغییرات ظریف واکنش نشان دهند. فاکس می‌گوید آنها انعطاف‌پذیری را آموخته‌اند. “این هرگز فضای بیشتری را از آنچه لازم بود اشغال نکرد. اگر از بچه‌هایم بخواهید مرا توصیف کنند، می‌گویند: «کلاه خنده‌دار می‌پوشد» و آخرین چیزی که به آن فکر می‌کنند پارکینسون است.

فاکس علاوه بر زندگی خانوادگی و حضور در ستاره‌های مهمان، چهار نفر را نوشته است. کتاب و یک سازمان غیرانتفاعی پر رونق تأسیس کرد.

مایکل جی فاکس در حال نگه داشتن خود در آنجا

لارنس در سال ۲۰۰۴ به عنوان یک پزشک مبتلا به اختلال وسواس فکری، فاکس را در یک آرک دو قسمتی در Scrubs انتخاب کرد. او آن را با نقش‌های ستاره مهمان در Boston Legal دنبال کرد که برای او جایزه امی را به ارمغان آورد، همچنین یک حضور برنده جایزه امی در Rescue Me و یک نقش مهمان مکرر در همسر خوب که او را پنج کرد نامزدهای امی.

کار فاکس مانع از فراموش شدن او در تجارتی شد که در آن شما فقط به اندازه آخرین نقش خود هستید.

رابرت گرینبلات، رئیس سابق NBC Entertainment، می‌گوید: «مداوم به من یادآوری می‌شد که او چقدر خوب است و به عنوان یک بازیگر چقدر محبوب است. “فکر نمی‌کنم بدانم او با این بیماری روزانه چه می‌گذرد، اما او به عنوان ستاره این سریال به وظیفه خود عمل کرده است.”

فاکس از نماهای مهمان خود استفاده کرد تا ماهیچه های بازیگری خود را از تحلیل نبرد، اما وقفه خود را نیز صرف ساختن وضعیت فیزیکی و روانی خود کرد.

«من فقط استراحت کردم. فاکس می‌گوید که من آن زمان را با خانواده‌ام در طول سال‌های واقعاً شکل‌گیرشان گذراندم. «[من] با قرص‌ها و داروهای جدیدی که به من کمک می‌کنند با دیسکینزی مقابله کنم و برخی چیزهای دیگر که قبلاً با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کردم و اکنون به اندازه‌ای ندارم، دست و پنجه نرم کردم.»

و فاکس به هواداران و حامیان خود به خاطر توانایی او در انجام هر کاری که انجام می دهد اعتبار می دهد.

فاکس می‌گوید: «من فقط می‌خواهم مردم کاری را که من انجام می‌دهم بپذیرند و به من اجازه دهند که در عین حال یک فعال، مدافع و بازیگر باشم. «سلبریتی به من تعلق ندارد. من صاحب سلبریتی ام نیستم. شما انجام می دهید. زیرا اگر شما [دَن] را ندهید، پس من آن را ندارم. همه چیز فقط یک امتیاز است.”

این مقاله در ژوئن ۲۰۱۴ منتشر شده و به روز شده است. عکس ©Splash News/Splash News/Corbis

525396832d5d4d3b9f455847e8a21b3b?s=150&d=mp&r=g - چگونه مایکل جی فاکس راه هایی را در اطراف زندگی پیدا می کند
موانع

جسیکا کرامپ ویرایشگر مدیریت دیجیتال SUCCESS.com است. جسیکا که فارغ‌التحصیل دانشکده روزنامه‌نگاری میسوری است، برای نشریات خبری، سرگرمی، تجارت و سبک زندگی کار کرده است. او خارج از کارهای روزمره، از ساعات شاد، موسیقی زنده و سفر لذت می برد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی