عمومی

صنعت مد از رنگ سیاه استقبال نکرده است کارآفرینان. یک برنامه جدید در حال تلاش برای تغییر آن است

صنعت مد از رنگ سیاه استقبال نکرده است
کارآفرینان. یک برنامه جدید در حال تلاش برای تغییر آن است

کار زیادی برای ایجاد یک محیط عادلانه تر برای کارآفرینان سیاه پوست در تلاش برای پیشرفت در صنعت مد. اکنون مشارکت بین بروکلین، نیویورک، AFROPUNK، معروف به جشنواره های موسیقی و بازارهای صنعتگران، و پلت فرم تجارت الکترونیک مستقر در انتاریو Shopify، به رفع این مشکل کمک می کند.

این دو سازمان برای راه اندازی برنامه شتاب دهنده مد سیاه (BFA)، یک دوره آموزشی آنلاین رایگان و فشرده برای بنیانگذاران با خطوط لباس و لوازم جانبی، با هم متحد شده اند. آنیتا اسانته، مدیر مشارکت با برند استراتژیک جهانی AFROPUNK، می گوید: «این ایده که کارآفرینی سیاه پوستان در این زمینه به طور جدی نادیده گرفته شده و مورد ارزیابی قرار نمی گیرد، به این معنی است که ما نیاز به ایجاد تفاوت داریم.

این ۹ کارآفرین که از میان ۹۰۲ متقاضی انتخاب شده بودند، اکنون به نیمه راه برنامه شش ماهه رسیده اند. آنها در حال یادگیری اصول اساسی برای رشد و توسعه کسب و کار خود هستند – بودجه بندی، حسابداری، مدیریت زنجیره تامین، و بهترین شیوه های روابط عمومی – از پیشکسوتان صنعت از جمله آنجلا چان، مدیر حرفه ای مد و مشاور استراتژی رشد سامسونگ. و دائو-یی چاو، مدیر خلاق برند عملکرد و سبک زندگی تام برادی. شرکت‌های موسسان نیز بر روی پلتفرم Shopify راه‌اندازی شده‌اند تا حضور آنلاین و تبدیل‌های فروش خود را افزایش دهند.

هدف برنامه BFA این است. تا کسب و کارها را به سطح دیگری از موفقیت ببرند. Asante می‌گوید: “من شور و اشتیاق این افراد را به برنامه و اهمیت کسب‌وکارشان برای آنها می‌بینم. این مهم است که دانش لازم برای آنها فراهم شود. همه نمی‌توانند صفحات گسترده P&L را به تنهایی درک کنند.” تا پایان جلسات آموزش مجازی دو بار در هفته، شرکت‌کنندگان باید یک مدل کسب‌وکار طولانی‌مدت پایدار داشته باشند، بدانند چگونه برای سرمایه‌گذاران بالقوه یک سکو بسازند، و مهارت‌های استخدام و مدیریت خود را اصلاح کنند. این برنامه در یک نمایشگاه مد در تابستان امسال در شهر نیویورک به پایان می رسد، جایی که بنیانگذاران استعداد خود را به گروهی از اینفلوئنسرها و روزنامه نگاران نشان می دهند و هر کدام یک کمک مالی ۵۰۰۰ دلاری برای سرمایه گذاری در مشاغل خود دریافت می کنند.

متقاضیان BFA باید در ایالات متحده مستقر باشند و حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند. مالکیت اکثریت کسب و کار حداقل برای سه ماه ثبت شود. و مدارکی دال بر جذب مشتری و تایید بازار داشته باشند. در ابتدا، متقاضیان همچنین باید نشان می‌دادند که حداقل ۱۰۰۰۰۰ دلار درآمد داشته‌اند، اما سازمان‌دهندگان دریافتند که لازم است این میزان کاهش یابد. “در جامعه سیاه‌پوستان و در جامعه AFROPUNK ما، کسب‌وکارهایی وجود داشتند که لزوماً به آن نقطه نمی‌رسیدند. و این به این دلیل نیست که آنها عالی نیستند. فقط به این دلیل است که آنها آن دسترسی به سرمایه و بودجه و همه چیز را نداشتند. آسانته می‌گوید: چیزهایی که افراد دیگر به طور طبیعی به آنها دسترسی دارند.

پنج زن سیاه‌پوست در میان شرکت‌کنندگان انتخاب شده بودند: سوفیا دانر- Okotie، خالق خط تولید لباس نیجریه Besida. Brontè Laurent که خط تولید پوشاک لوکس همنامش با مواد پایدار غنا ساخته شده است. Valerie Blaise، خالق محصولات چرمی Vavvoune. جلیسا اسمیت، بنیانگذار House of Fleek با اندازه بزرگ. و هنر رنگارنگ و پوشیدنی آفرینش‌های Abeille ملیسا میچل.

برای میچل، ۴۰ ساله، تجارت در برند مد مستقر در آتلانتا اخیراً با سرعت سرسام آوری شروع به کار کرد. شرکتی که او در سال ۲۰۱۶ تأسیس کرد، سال گذشته بیش از ۲۵۰۰۰۰ دلار درآمد داشت که بخشی از آن از همکاری با Foot Locker بود. بنابراین شرکت در BFA تلاش برای کسب درآمد بیشتر نبود. او باید راهی برای مدیریت چالش‌های یک مالک انفرادی، به‌ویژه زمانی که با تقاضاهای زیادی برای محصول مواجه می‌شود، بیابد.

میچل می گوید: «دوست دارم تا فردا یک تجارت میلیون دلاری باشم. “اما این در مورد یادگیری نحوه قرار دادن این کار در زیرساخت است تا مطمئن شوم شرکت من می تواند صدها سفارش را در روز تحمل کند.” او می افزاید که این برنامه به او یاد داده است که چگونه زمان و توجه خود را به طور مؤثرتری به او تفویض کند. جلسات آموزشی هفتگی یک به یک او با کریس بیوانز، رهبر خلاق برنامه سازندگان Shopify، نیز کمک کرده است.

در حالی که کمک به ۹ کارآفرین ممکن است در زمینه‌ای که دو سال پیش تنها ۴ درصد از اعضای انجمن صنفی صنفی طراحان مد آمریکا (CFDA) سیاه پوست بودند، ژست کوچکی به نظر برسد، تلاش‌های AFROPUNK بیهوده نیست. گروه های دیگر نیز در حال برداشتن گام هایی برای پیشرفت هستند، از جمله شورای مد سیاه. شورا که از فقدان نمایندگی در صنعت خسته شده است، یک امتیاز شاخص سالانه برای سنجش پیشرفت شرکت ها در زمینه تنوع ایجاد کرده است. بلک دیزاین کالکتیو، گروه تازه تاسیسی از صاحب نظران صنعت مد رنگین، مجموعه های توسعه حرفه ای را به اعضای خود ارائه می دهد. و CFDA اخیراً IMPACT را راه‌اندازی کرده است، ابتکاری برای شناسایی، اتصال، پشتیبانی و پرورش متخصصان سیاه‌پوست در مد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی