خبر

تدوین برنامه ۲۴ بندی شهرک‌ها و نواحی صنعتی

تدوین برنامه ۲۴ بندی شهرک‌ها و نواحی صنعتی

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی در آیین تکریم مدیرعامل و معارفه سرپرست جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران این سازمان را نقطه تماس وزارت صمت با مردم دانست و با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند، گفت: در حوزه زیرساخت‌ها (کمی و کیفی) بهره‌وری موضوع مهمی است و در بخش نرم‌افزاری نیازمندی‌های بخش صنعت را باید مرتفع و این موضوع را باید سرلوحه قرار دهیم. ایجاد یک کسب و کار به زیر ساخت صنعتی و تداوم حیات و فعالیت آن به خدمات دیگری که ماموریتش بر عهده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است، نیازمند است.

وی، با اشاره به اینکه چالش‌ها، شناسایی و اولویت بندی می‌شود، ادامه داد: هدف گذاری در راستای برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حل چالش‌های احضاء شده در دستور کار است.

توازن صنعتی و ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای در مناطق کمتربرخوردار
مدیرعامل سابق سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این آیین با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان تصدی این مسئولیت، گفت: انسجام بخشی به سازمان را در دستور کار قرار دادیم و ضمن سرلوحه قرار دادن کار تیمی از ظرفیت‌های داخلی برای انتصاب در پست‌های مختلف استفاده نمودیم.

علی رسولیان افزود: در دو سال گذشته ۱۳ هزار هکتار زمین به اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی اضافه شده است، قیمتگذاری‌های زمین با کمک دستگاه‌های نظارتی منطقی و مشوق‌ها را پسین کردیم که سبب درآمدزایی بیشتر برای سازمان شد.

وی، با اشاره به ارتقاء بیش از سه برابری بودجه سازمان، افزود: این موضوع تامین زیرساخت‌ها را راحت‌تر کرد و ظرفیت خوبی را در اختیار ما قرار داد، از سوی دیگر برای تامین برق با وزارت نیرو مشارکت کردیم (در احداث حدود ۱۰۰ پست برق)، شهرک‌های انرژی خورشیدی را در دستور کار قراردادیم که در سفرهای استانی رئیس جمهور نیز مصوبات خوبی در این حوزه اخذ کردیم، اهلیت سنجی و ارزیابی کیفی را در دستور کار قرار دادیم و با قاعده گذاری اختیارات از دست افراد بیرون آمد و سیستمی شد.

مدیرعامل سابق سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین ادامه داد: الکترونیکی شدن واگذاری زمین به شفاف سازی و ایجاد اتاق شیشه‌ای کمک کرد، همچنین در دو سال گذشته هزار و ۷۰۰ هکتار زمین راکد صنعتی را پس گرفتیم و بیش از ۷ هزار هکتار دیگر نیز در دادگاه‌ها برای خلع ید و فسخ قرارداد داریم.

رسولیان با اشاره به اینکه شرایط بسیار خوبی را برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان (بدون مزایده و با اقساط بلند مدت) در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نظر گرفتیم، اضافه کرد: ساخت شهرک‌های صنعتی تخصصی برای تکمیل زنجیره ارزش و شهرک‌های صنفی با کمک اتاق اصناف را آغاز کردیم و به روش‌های نوینی در این حوزه رسیدیم. همچنین در حوزه احیای واحدهای راکد در دولت سیزدهم تاکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ واحد راکد به چرخه تولید برگشت.

وی، همچنین گفت: در تامین آب به خرید پساب روی آوردیم، ۴۰ میلیون متر مکعب خریداری کردیم، مدل جدید کارگاه‌ها برای کسب و کارهای کوچک را شروع کردیم که ۲۸۰۰ کارگاه ساخته شد و همچنین برنامه‌ای ۲۳ بندی تدوین و به سرپرست جدید سازمان برای تداوم برنامه‌ها و اقدامات ارائه دادیم.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی