عمومیمقالات

تنظیم هدف برای کودکان: توانمندسازی دست‌آوردهای آینده برای دستیابی اهداف بی حد و حصر

تنظیم هدف برای کودکان: توانمندسازی دست‌آوردهای آینده برای دستیابی
اهداف بی حد و حصر

بزرگسالان با یادگیری نحوه تعیین اهداف به موفقیت بیشتری دست می یابند. . در واقع، مطالعه انجام شده توسط استاد روانشناسی دکتر گیل متیوز نشان داد که افرادی که به سادگی یادداشت می کنند اهداف آنها “به طور قابل توجهی بیشتر” از کسانی که انجام نداده بودند. و تعیین و نوشتن اهداف رایج تر می شود. نظرسنجی اخیر گالوپ نشان داد که هفت در ۱۰ نفر از بزرگسالان تمایل به تعیین اهداف مشخص دارند و تقریباً ۴۸٪ از آنها قصد دارند آنها را یادداشت کنند. اما در مورد هدف گذاری برای بچه ها چطور؟ در اینجا، ما مزایای تعیین و دستیابی به اهداف و همچنین ایده‌هایی برای فعالیت‌های دوستدار کودک را بررسی خواهیم کرد تا شما و فرزندتان را شروع کنید.

تعیین اهداف رشد کودکان را تقویت می کند

تعیین هدف نقشی اساسی در رشد کودک دارد. با تعیین اهداف چالش برانگیز فزاینده، بچه ها سفری شخصی برای رشد را آغاز می کنند که آینده فردی آنها را به روش های منحصر به فرد و عمیق شکل می دهد.

  1. این می تواند مسئولیت و استقلال شخصی را افزایش دهد. تعیین و دستیابی به اهداف به بچه ها قدرت می دهد تا معماران آینده خود شوند. این به آنها می آموزد که مسئولیت (و مسئولیت) اعمال خود را بر عهده بگیرند و در عین حال حس استقلال را ایجاد کنند و رویکردی فعالانه نسبت به چالش های زندگی را تقویت کنند.
  2. تعیین اهداف می تواند عزت نفس کودکان را افزایش دهد.< /strong> کودکانی که یاد می‌گیرند اهداف مؤثری را تعیین کنند، با کشف شواهد ملموس از توانایی‌های خود، عزت نفس پیدا می‌کنند. این افزایش اعتماد به نفس نقش حیاتی در بهزیستی عاطفی کلی آنها دارد و به آنها کمک می کند تا قدرت ذهنی لازم برای موفقیت را به دست آورند.
  3. کودکان مهارت های برنامه ریزی را توسعه می دهند. تعیین هدف به خودی خود برای بچه ها ارزش ایجاد می کند. با یادگیری تقسیم اهداف بلند مدت به اهداف و وظایف کوتاه مدت، کودکان توانایی های برنامه ریزی استراتژیک را پرورش می دهند. آنها همچنین اهمیت اولویت بندی وظایف را که برای همه چیز از مدرسه گرفته تا مدیریت بودجه آینده حیاتی است، یاد می گیرند.
  4. توسعه ذهنیت رشد را تشویق می کند. پرورش یک طرز فکر رشد کودک را در مسیر خلاقیت و تمایل به پذیرش موارد جدید قرار می دهد. چالش ها. کودک یاد می گیرد که به شکست ها نه به عنوان شکست، بلکه به عنوان فرصت هایی برای بهبود مستمر نگاه کند. به این ترتیب، این طرز فکر باعث ایجاد انعطاف‌پذیری و مهارت‌های نرم ضروری برای رهبری می‌شود.
  5. >کودکان مهارت‌های سختی پیدا می‌کنند. مانند بزرگسالان، کودکانی که یاد می‌گیرند چگونه اهدافی را تعیین کنند و برای رسیدن به آن تلاش کنند، در رسیدن به اهدافشان موفق‌تر هستند. این ممکن است شامل رشد در مهارت‌های مبتنی بر دانش مانند ریاضیات، درک مطلب، ورزش، موسیقی و موارد دیگر باشد.

کودکان باید شروع به تعیین اهداف خود در حدود سن ۷ سالگی کنند 

همانطور که تصمیم می گیرید چه زمانی استراتژی های هدف گذاری را به آنها آموزش دهید. بچه های شما، به یاد داشته باشید که کودکان در سنین مختلف رشد می کنند. برنامه ریزی و حتی درک اهداف نیاز به مهارت های تفکر انتزاعی مانند علت و معلول دارد. روانشناس رشد، ژان پیاژه این را “مرحله عملیاتی مشخص” نامید. از حدود ۷ سالگی شروع می شود. در این زمان، کودکان درک بیشتری از منطق و افکار انتزاعی لازم برای تعیین و دستیابی به اهداف پیدا می کنند.

چگونه به کودکان در تعیین اهداف کمک کنیم

کمک به کودکان برای تعیین اهداف بخش مهمی از رشد آنهاست. فقط به یاد داشته باشید که هدف گذاری خود یک مهارت برای یادگیری است. نقش شما نه تنها کمک به آنها در یادگیری این مهارت است، بلکه به عنوان یک مربی دلسوز و تشویق کننده در هر مرحله از فرآیند خدمت کنید.

۱٫ علایق فرزندتان را درک کنید

زمانی را صرف یادگیری بیشتر در مورد علایق فرزندتان کنید. بچه ها به طور طبیعی کنجکاو هستند و ممکن است علائق و علایقی داشته باشند که شما هرگز در مورد آنها نمی دانستید. با پرسیدن سؤالات، با فرزندتان درگیر شوید تا ارادت او به موضوع را بهتر درک کنید و اگر برای یادگیری بیشتر هیجان زده است.

۲٫ اهداف SMART را به فرزند خود آموزش دهید

او را با مفهوم تعیین هدف SMART آشنا کنید. یعنی به آنها کمک کنید تا اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان تعیین کنند. به یاد داشته باشید، حتی بزرگسالان نیز می توانند با مفاهیمی مانند تعیین اهداف قابل اندازه گیری دست و پنجه نرم کنند، بنابراین در طول این فرآیند با کودک خود کار کنید.

۳٫ به آنها کمک کنید تا اهداف را به کارهای کوچکتر تقسیم کنند

اهداف بزرگ می توانند بسیار طاقت فرسا باشند، به خصوص برای کودکان. به آنها بیاموزید که اهداف خود را به وظایف کوچکتر و امکان پذیرتر تقسیم کنند. هر کار باید به کار بعدی منتهی شود و برای رسیدن به هدف نهایی کار کند و یک نقشه راه برای موفقیت ارائه دهد.

۴٫ مرتباً با فرزندتان تماس بگیرید و پیشرفت او را جشن بگیرید

از پیشرفت فرزندتان با چت های منظم برای اطمینان خاطر و کمک مطلع شوید. صبر و استقامت را تشویق کنید و به آنها کمک کنید تا راه حل هایی برای موانع راه پیدا کنند. در عین حال، اگر هدف یک مهارت ضروری مانند خواندن یا ریاضی نیست، مایل به تطبیق با علایق جدید باشید. و برای کمک به حفظ انگیزه فرزندتان، نقاط عطفی را که هنگام تلاش برای رسیدن به اهدافش به دست می آورد جشن بگیرید.

این فعالیت‌های هدف‌گذاری را برای بچه‌ها امتحان کنید

فعالیت‌های هدایت‌شده به اعضای خانواده، معلمان یا سایر مربیان کمک زیادی می‌کند تا به بچه‌ها در تعیین و رسیدن به اهدافشان کمک کنند. در اینجا، ما برخی از فعالیت های مورد علاقه خود را ارائه کرده ایم. یادگیری هرکدام ساده است و در عین حال تنوع و فرصت های تقریباً نامحدودی را ارائه می دهد.

۱٫ تابلوی چشم انداز

با استفاده از یک تابلوی پوستر، فرزند خود را تشویق کنید تا تابلویی برای نمایش رویاها و اهداف خود ایجاد کند. آن‌ها می‌توانند از برش‌های مجله، طرح‌ها و پرینت‌ها برای تجسم آنچه قصد دارند به دست آورند استفاده کنند. این فعالیت نه تنها الهام بخش خلاقیت است، بلکه به کودک شما کمک می کند تا خواسته های خود را ملموس تر و دست یافتنی تر کند.

۲٫ نردبان هدف

این فعالیت دوباره از کاغذ بزرگ یا یک تخته پوستر استفاده می کند. با نوشتن یا ترسیم تصویری از هدف مورد نظر از بالا شروع کنید. سپس یک نردبان بکشید که از پایین به بالا می رسد. هر پله نشان دهنده یک مرحله پیشرونده و دست یافتنی است که بچه ها می توانند آن را پر کنند. همانطور که هر مرحله را کامل می کنند، می توانند آن را برای ردیابی بصری پیشرفت خود علامت گذاری کنند.

۳٫ برگه برنامه ریزی

کودکان بزرگتر یا تحلیلی تر ممکن است از اجرای استراتژی تعیین هدف بزرگسالان بهره ببرند. با استفاده از یک کاربرگ. مانند نردبان های هدف، این کاربرگ ها به بچه ها کمک می کند تا اهداف خود را تدوین کنند و در عین حال آنها را به وظایف کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنند. بعلاوه، فرزند شما یاد خواهد گرفت که چگونه با استفاده از روش تعیین هدف SMART، جدول زمانی برای پیشرفت ایجاد کند.

۴ . ژورنال تعیین هدف

کودکان را تشویق کنید تا هنگام تعیین و کار برای رسیدن به اهداف، یک دفترچه روزانه داشته باشند. با نوشتن دستاوردها، شکست‌ها، انگیزه‌ها و احساسات، بچه‌ها می‌توانند افکار خود را بهتر سازماندهی کنند و در سفر خود فکر کنند. کتابی که برای ژورنال‌نویسی ساخته شده است، این روند را سرگرم‌کننده‌تر می‌کند، بنابراین فرزندتان را به فروشگاه ببرید و بگذارید دفترچه‌ی مورد علاقه‌اش را انتخاب کند.

۵٫ ایفای نقش

سناریوهای نقش آفرینی را ایجاد کنید که در آن کودکان بتوانند به اهداف خود دست یابند. این فعالیت سرگرم‌کننده به آن‌ها کمک می‌کند تا در حین تمرین مراحل مورد نیاز برای رسیدن به اهداف خود، موفقیت را تجسم کنند. بچه‌های برون‌گرا و پرانرژی مخصوصاً از این فعالیت سود می‌برند، اگرچه کودکان درون‌گرا یا ساکت ممکن است بیش از آنچه انتظار دارید از آن لذت ببرند.

عکس توسط > Prostock-studio/Shutterstock.com

Bryan Lindenberger 150x150 - تنظیم هدف برای کودکان: توانمندسازی دست‌آوردهای آینده برای دستیابی
اهداف بی حد و حصر

برایان از فضای دیجیتالی که هنر و فناوری در آن تلاقی می‌کنند لذت می‌برد. او به عنوان یک نویسنده در زمینه آموزش، بهداشت و سلامت و تولید کار کرده است. او همچنین به مشاغل کوچکتر در توسعه وب از جمله دسترسی و توسعه محتوا کمک می کند. او در اوقات فراغت خود مسیرهای پیاده روی در مرکز فلوریدا را طی می کند.

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی