عمومی

اعتبار مهم است: برند خود را بسازید، آن را نشکنید

اعتبار مهم است: برند خود را بسازید، آن را نشکنید

برندهای زیادی وجود دارد، اما تشخیص بین برندهای اصلی و درخشان دشوار است. مارک ها دو چیز وجود دارد که به یک شرکت کمک می کند تا برجسته شود — محصول و شهرت.

بسیاری از شرکت ها همانطور که باید روی محصول خود تمرکز می کنند، اما بسیاری از آنها توجه کافی به شهرت خود ندارند. شهرت هر شرکت اساساً برچسب سپر آنهاست که به آن شهرت دارند و در حالت ایده آل، شهرت مثبت در مقابل بدنام است.

وارن بافت یک بار گفت: “۲۰ سال طول می کشد تا یک شهرت ایجاد شود و پنج دقیقه طول می کشد تا آن را خراب کنید. اگر به این فکر کنید، کارها را به گونه ای دیگر انجام خواهید داد.”

شهرت به راحتی لغو می شود.

من به فضیلت های یک شهرت سخت معتقد هستم و محرک های زیادی وجود دارند که به کسب شهرت عالی کمک می کنند مانند فرهنگ، ارزش ها/ماموریت، the رهبری، خدمات مشتری، مسئولیت اجتماعی شرکت، و عملکرد مالی به چند مورد اشاره می کنیم.

وقتی در اوبر کار می‌کردم، محصول شگفت‌انگیزی نوآورانه داشتیم، اما همچنین شهرت وحشتناکی داشتیم – یک فرهنگ سمی که با نقص‌های اخلاقی، مشکلات رهبری و مجموعه‌ای از موارد مطالعه موردی ارزشمند فرهنگ بد که عمیقاً به اوبر آسیب رساند. شهرت، به طوری که حتی در حال حاضر، محصول نسبت به بازار کمتر از ارزش گذاری شده است.

شرکت‌ها باید به طور مستمر بر شهرت مربوطه خود تمرکز کنند و به Uber و دیگران به عنوان داستان‌هایی هشداردهنده نگاه کنند که از چه تله‌هایی اجتناب کنند.

در حال رشد سهم بازار و به دست آوردن مشتریان

طبق ۲۰۲۲ Edelman Trust Barometer، مردم بیشتر از دولت به شرکت ها اعتماد دارند. به طور خاص:

  • ۵۸٪ از مردم برندها را بر اساس باورها و ارزش‌هایشان می‌خرند یا از آن‌ها حمایت می‌کنند
  • ۶۰٪ از مردم مکانی را برای کار بر اساس باورها و ارزش‌های خود انتخاب می‌کنند
  • ۶۴٪ از مردم بر اساس باورها و ارزش های خود سرمایه گذاری می کنند

این بیش از نیمی از افرادی است که انتظار بیشتری از برندها دارند. این یک تغییر بزرگ نسبت به آنچه در گذشته دیده‌ایم است و حتی انگیزه بیشتری برای برندها به وجود می‌آورد تا اطمینان حاصل کنند که شهرت آنها فراتر از سرزنش است.

هنگامی که یک محصول قوی و شهرت عالی دارید، مشتریان را جذب می کند، استعدادها را جذب می کند،  اعتماد، و مهمتر از همه، هم مشتریان و هم کارمندان برای شرکت بدرقه خواهند کرد. زمانی که مورد پسندتان قرار می‌گیرید، افزایش سهم بازار بسیار آسان‌تر است. به عنوان مثال، اگر یک بحران، سکسکه در محصول یا یک مشکل بزرگ خدمات مشتری وجود داشته باشد، شرکت از شک و تردید بهره مند می شود و مردم ممکن است به دلیل قدرت شهرت، درک بیشتری داشته باشند.

جذب یا دفع استعداد

زمانی که برند شما دارای یک ویژگی خوب است شهرت، مردم به طور طبیعی مایل به پیوستن هستند. به هر حال، آنها چیزهای خوبی شنیده اند – ماموریت، مردم، کار جالب و فرهنگ. آنها نظرات مثبت کارمندان را خوانده اند، تبلیغات شفاهی قوی است و مردم برای مدت طولانی در شرکت می مانند. اینها همه برای استعدادها و فریادها بسیار جذاب هستند که شاید جایی باشد که من می خواهم بخشی از آن باشم.

با این حال، وقتی یک شرکت شهرت بدی دارد، می تواند استعدادها را دفع کند. مردم درخواست نخواهند کرد و راه اندازی محصول فوق العاده ای که شما در حال توسعه آن هستید به دلیل برداشت منفی از شرکت دشوارتر است زیرا افراد مورد نیاز برای ساخت آن را ندارید. علاوه بر این، اگر شهرت واقعاً بد باشد، کارمندان سریع‌تر از آن‌چه بتوانید آنها را استخدام کنید ترک می‌کنند. این یک هزینه واقعی در چندین سطح است — منابعی که برای تبلیغ نقش ها هزینه می کند، ساعت ها برای جذب افراد، مصاحبه، استخدام و حضور در هیئت مدیره.

تطابق نام تجاری و پیام‌رسانی 

یکی از کلیدی‌ترین جنبه‌های شهرت برند این است که به طور مداوم و مهمتر از آن، گفتن: انجام کارهای درست بسیاری از شرکت‌ها گرفتار چیزی می‌شوند که من آن را مشکل «دیدن/گفتن» می‌نامم — جایی که یک چیز را می‌گویند اما چیز دیگری را انجام می‌دهند.

وقتی شرکت‌ها به روشی عمل می‌کنند که بر خلاف ارزش‌های اعلام‌شده‌شان باشد، به شدت خطر کاهش اعتبار برند خود را دارند. مدلسازی و محافظت در برابر موقعیت هایی که می تواند به برند آسیب برساند بر عهده شرکت ها، به ویژه رهبران است.

به عنوان مثال، هنگامی که یک سازمان یا رهبران آن نظراتی را به اشتراک می گذارند که مخالف شهرت شرکت است، این نماها به راحتی می توانند ویروسی شوند. هنگامی که این دیدگاه ها در طبیعت ظاهر شوند، می توانند به مسائل روحی کمک کنند، می توانند صدمات جبران ناپذیری به برند وارد کنند و مسائل روابط عمومی ناخواسته ای را ایجاد کنند که به راحتی قابل رفع نیستند زیرا کارکنان دیگر به رهبران خود اعتماد ندارند. پیش فرض رهبری مستلزم مدیریت مؤثر انتظارات از طریق صریح و سازگار بودن است.

شهرت به راحتی از بین می رود و می تواند یک اثر دومینوی حماسی داشته باشید، زیرا هنگامی که اعتماد کارمندان، مشتریان و سهامداران خود را از دست دادید، می تواند راه درازی برای رستگاری باشد. بنابراین کارها را متفاوت انجام دهید، به طور مداوم شهرت و شهرت خوبی برای خود ایجاد کنید و راه خود را گم نکنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی