خبر

دولت بسته حمایتی از تولید را رونمایی کند

دولت بسته حمایتی از تولید را رونمایی کند

حسین پیرمؤذن در حاشیه مراسم معارفه سرپرست سازمان صمت اردبیل به خبرنگار بازار گفت: هر چند در سال های اخیر توسعه و رونق صنعتی با تلاش مدیران و مسئولان و همراهی خوب سرمایه گذاران در استان اردبیل رقم خورده اما با توجه به توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه، انتظار می رود بن بست ها در مسیر تقویت صادرات و هدف گذاری های مؤثر در این بخش برطرف شود.

وی ضرورت رونق بخشی به تولید را با حمایت از سرمایه گذاران واقعی به ویژه جذب سرمایه گذاران خارجی یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل میزبان رویداد گردشگری کشورهای عضو اکو است، انتظار می رود از فضای فراهم شده برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های این استان برای سرمایه گذاران و کارآفرینان فراهم آمده تا امکان توسعه با کشورهای مختلف در قالب تفاهمنامه های مشترک فراهم آید.

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل گفت: ما باید مسیر سرمایه گذاری را برای فعالان این حوزه کوتاهتر کنیم تا با تنوع بسته های حمایتی سرمایه گذاری امکان جذب و جلب سرمایه گذاران و تأمین امنیت آنها فراهم آید.

پیرمؤذن افزود: باید به استان ها اختیار بیشتری در پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات ارزی فراهم آید و در کنار آن، در کمترین زمان امکان جذب تسهیلات تبصره ۱۸ که در ۲ سال اخیر متوقف مانده به وجود آید.

وی رونق تولید را وابسته به ارائه بسته های حمایتی دولت از بخش تولید و سرمایه گذاری اعلام کرد و ادامه داد: تلاش ما بر این است تا فرصت و فضای تحولی خوبی در این حوزه در استان اردبیل رقم بخورد تا محرومیت های گذشته برطرف و امکان حمایت همه جانبه از بخش تولید نیز به وجود آید.

پیرمؤذن در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نباید در ارائه مشوق های سرمایه گذاری شهری مانند کرج را مشابه خلخال محروم و دورافتاده استان اردبیل ببینیم و ضرورت دارد به تناسب شرایط منطقه ای و توسعه استان ها مشوق های سرمایه گذاری در نظر گرفته شده تا امکان ایجاد تحول اساسی در این بخش فراهم آید.

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل حل مشکلات پیمان سپاری ارزی سرمایه گذاران، تجار و بازرگانان را یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه نیز تجار و بازرگانان انتظار دارند مشکلات و موانع پیش آمده برطرف شده و با واگذاری اختیارات بیشتر به استان ها بحث تأمین ارز و بهره گیری از فاینانس بانکی نیز فراهم آید.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی