عمومی

برای بهبود عملکرد خود به عنوان یک رهبر، به دنبال بازخورد

برای بهبود عملکرد خود به عنوان یک رهبر، به دنبال
بازخورد

به عنوان یک رهبر، ایجاد محیطی که در آن ارتباط باز و بازخورد مورد استقبال و تشویق قرار می گیرد، مهم است. شما نه تنها نیاز دارید بازخورد مستمر را به تیم خود بدهید، اما شما باید آن را نیز جستجو کنید. درخواست نظرات تیم خود و اجازه دادن به کارکنان برای بیان نظرات خود در مورد سبک رهبری شما و تجربه خود در سازمان به شما این فرصت را می دهد که به نگرانی های آنها رسیدگی کنید. سپس این اطلاعات شما را قادر می سازد تا سازمانی قوی تر و موثرتر بسازید.

دریافت خوب بازخورد و اقدام برای ایجاد بهبودهای لازم، عملکرد شما را به عنوان یک رهبر افزایش می دهد. همچنین یک محیط کاری سالم ایجاد می کند که در آن همه می توانند پیشرفت کنند.

با این حال، درخواست و دریافت بازخورد می تواند تواضع کننده و خسته کننده باشد، زیرا مستلزم آسیب پذیری شماست. شما باید آماده و مایل باشید تا بپذیرید که می توانید پیشرفت کنید. حتی ممکن است نقاط ضعفی پیدا کنید که باید آنها را برطرف کنید.

دریافت بازخورد به شما کمک می‌کند همدلی بیشتری داشته باشید، زیرا به شما یادآوری می کند که دریافت بازخورد از شما برای تیم شما چگونه است.

این مهم است که فعالانه و آشکارا به بازخورد تیم خود گوش دهید. به عنوان یک رهبر، شما در حال الگوسازی ارتباطات خوب برای همه افراد دیگر در سازمان هستید. دوست داشته باشید یا نخواهید، آنها به شما نگاه می کنند تا به آنها نشان دهید چگونه رفتار کنند و یاد بگیرند چه چیزی در فرهنگ شما قابل قبول است. همه برای عکس العمل شما مراقب شما هستند. آنها می خواهند ببینند که چگونه به بازخورد پاسخ می دهید، به خصوص اگر منفی باشد.

البته، هنوز باید تصمیم بگیرید که چه پیشنهادهایی را اجرا کنید. اما تمایل شما به گوش دادن و عمل به برخی از این پیشنهادات (اگر نه همه) نشان می دهد که آماده هستید تا رهبر بهتری شوید. پاسخ شما پیام مثبتی دارد. و تعهد شما به بهبود این است که چگونه یک فرهنگ قوی، سازنده و ارتباطی ایجاد خواهید کرد.

۶ مرحله برای دریافت و ادغام بازخورد از تیم خود.

دریافت بازخورد دیگران می تواند ناخوشایند، خسته کننده یا حتی تحریک کننده باشد. شاید آنها همه حقایق را نداشته باشند یا بازخورد خود را طوری ارائه نمی کنند که گویی بیشتر از شما می دانند. صرف نظر از سطح دانش آنها، جستجو، دریافت و ادغام بازخورد از تمام سطوح سازمانتان برای به دست آوردن دیدگاه وسیع تری مهم است.

نمایش تلویزیونی “رئیس مخفی” را در نظر بگیرید، جایی که رهبر اغلب از اینکه بفهمد کارگران خط مقدم چه احساسی نسبت به سازمان. اما اگر بازخوردی را در SOPهای سازمان خود ایجاد کنید، نیازی به پنهان کاری نخواهید داشت — شما در حال حاضر روی حوزه های مشکل دار کنترل خواهید داشت.

به‌عنوان مسئول، نه تنها تحمل دریافت بازخورد منفی، بلکه درخواست آن و اذعان به ارزش آن مهم است. بازخورد به شما امکان می دهد دیدگاه تیم خود را بشنوید و به شما کمک می کند بدانید که چگونه سازمان را بهبود ببخشید و رهبر موثرتری باشید.

برای دریافت و ادغام بهتر بازخورد از تیم خود:

  1. متواضع باشید. هنگامی که به بازخورد کارمند خود گوش می دهید، نفس خود را از آن خارج کنید. اطلاعات را شخصی سازی نکنید، حتی اگر ناخواسته باشد. چه مثبت و چه منفی، آن را فرصتی برای رشد و یادگیری خود و سازمانتان در نظر بگیرید.
  2. گوش دهید تا بفهمید. با ذهنی کنجکاو و باز گوش دهید. حضور داشته باشید. تصور نکنید که می دانید دیگران قرار است چه بگویند، اما در عوض، واقعاً به بازخوردهایی که کارمندتان با شما در میان می گذارد علاقه مند باشید. حتی اگر فکر می کنید که دیدگاه آنها را درک می کنید، سؤال بپرسید. شنیدن دیدگاه آنها به شما کمک می کند تا بدون فیلتر رهبری خود با تجربه واقعی آنها ارتباط برقرار کنید و به غیر شخصی کردن اطلاعات کمک می کند. لطفاً آن را جعل نکنید یا کلمات یا احساسات آنها را کوچک نکنید. به نقطه نظرات آنها گوش دهید زیرا ممکن است آنها در تفکر خود تنها نباشند و ممکن است نیاز داشته باشید که چه می گویند تا تغییرات اساسی در محل کار یا نگرش خود ایجاد کنید. حتی اگر نیش زد، قبل از فیلتر کردن آنچه آنها با شما از طریق لنز رهبری خود به اشتراک می گذارند، توضیح بخواهید. کوک نکن با میل به درک گوش کنید.
  3. تدافعی نگیرید. تدافعی باعث از کار افتادن شخص ارائه دهنده بازخورد می شود و باعث می شود در آینده در صحبت کردن مردد شوند. همچنین این پیام را ارسال می کند که صحبت کردن با شما ایمن نیست و سازمان برای بازخورد باز نیست. وقتی بازخورد را خاموش می‌کنید، طنین‌ها گسترده می‌شوند، زیرا کل تیم شما به دقت واکنش‌های شما را زیر نظر دارند.
    حالت تدافعی زمانی اتفاق می‌افتد که از صحبت‌های کسی ناراضی باشید زیرا باعث ناراحتی شما می‌شود. به جای تایید نظرات آن شخص، از پذیرفتن مسئولیت خود سرباز می زنید. ممکن است رفتار خود را توجیه کنید، دیگران را سرزنش کنید، یا عصبانی شوید و سرزنش کنید. یا ممکن است به آرامی واکنش نشان دهید، در حین صحبت کردن، چشمان خود را بچرخانید، به آنها توجه کمی داشته باشید یا اصلاً به آنها توجه نکنید، یا با اشاره ای که نشان می دهد به اندازه کافی شنیده اید آنها را نادیده بگیرید.
    وقتی حالت تدافعی به خود می گیرید، گوش نمی دهید تا بفهمید و شروع به واکنش نشان می دهید یا آنچه را که طرف مقابل به شما می گوید به حداقل می رساند. آن وقت است که ناراحتی شما باعث می شود که بیش از حد واکنش نشان دهید. بنابراین، به خاطر سازمان، لطفاً تلاش کنید تا واقعاً نگرانی های کارمند خود را درک کنید و به یاد داشته باشید که آنها سعی دارند کمک کنند.
  4. به آنها شک و تردید بدهید. وقتی شخصی به شما بازخورد ارائه می‌کند، لطفاً به او شک کنید که اطلاعاتی را ارائه می‌کند که معتقد است دانستن آن برای شما مفید است. با فردی که به شما بازخورد می دهد با مهربانی و احترام رفتار کنید، حتی اگر شنیدن نظرات او سخت باشد.
  5. قدردانی خود را نشان دهید. برخی از بازخوردها بسیار ارزشمند خواهند بود و به شما کمک می کنند تا پیشرفت کنید. سایر بازخوردها ناممکن خواهد بود. در هر صورت، به آنچه کارمندتان با شما در میان گذاشته فکر کنید و به آنها بگویید که از این فرصت (و حتی خطر) برای صحبت با شما قدردانی می کنید. آنها ممکن است یک خط مشی را اشتباه تفسیر کنند، و شما باید نحوه نگارش آن را دوباره بررسی کنید. یا شاید شما از اینکه یک تصمیم یا تغییری که انجام داده اید چه تاثیری بر آنها دارد بی اطلاع هستید.
  6. متفکرانه پاسخ دهید. اگر مطمئن نیستید چه بگویید، لحظه ای به این فکر کنید که چگونه می خواهید به بازخورد کارمند خود پاسخ دهید. از نظر آنها صمیمانه تشکر کنید و به آنها بگویید که باید بیشتر در نظر بگیرید. و سپس، دکمه ضرب المثل مکث را فشار دهید، و به خود فرصت دهید تا در مورد اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته اند فکر کنید، به جای پاسخ سریع یا تکانشی، به خصوص اگر بازخورد انتقادی یا غیرمنتظره باشد. شما می خواهید که تیمتان شما را به عنوان یک رهبر در نظر بگیرد که به کارمندانتان اهمیت می دهد و بنابراین، آنچه فکر می کنند باید برای شما مهم باشد، حتی اگر مخالف باشید.
    شما باید تصمیم بگیرید که با بازخوردهایی که دریافت می کنید چه کاری انجام دهید، اما مهم است که به تیم خود نشان دهید که برای نظرات آنها ارزش قائل هستید. هنگامی که بازخورد یک فرد را در نظر گرفتید، با او پیگیری کنید. به آنها بگویید که چگونه از اطلاعاتی که ارائه کردند استفاده کردید و چگونه بر تصمیم شما تأثیر گذاشت، حتی اگر در نهایت پیشنهاد آنها را رد کردید. نحوه یا دلیل اتخاذ یک تصمیم خاص را به اشتراک بگذارید و از گفتگو به عنوان یک فرصت یادگیری برای توضیح تصویر گسترده تر استفاده کنید.

همانطور که با تیم خود اعتماد ایجاد می کنید، آنها آشکارا ایده های خود را به اشتراک می گذارند و رویکرد مهربان و متفکر شما را الگو می گیرند. به طور منظم بازخورد تیم خود را جستجو کنید و از آن به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد شما و کارمندانتان به عنوان یک سازمان متحد استفاده کنید. اگر می‌خواهید کار تیمی، بهره‌وری و فرهنگ محیط کار را بهبود بخشید، یک برنامه توسعه حرفه‌ای در سطح شرکت را در نظر بگیرید که مهارت‌های ارتباطی قوی را آموزش می‌دهد، مانند پروتکل ارتباطی.

و در حالی که پذیرای بازخورد ممکن است ساده به نظر برسد ، ارزش بلندمدت برای سازمان به نسل بعدی رهبران گسترش می یابد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

حتما بخوانید : “طم طمع” واقعا چیست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی