۴ اصل استراتژی برند که باید برای افراد کوچک خود در نظر داشته باشید
یا شرکت جدید
با اخراجهای انبوه که همچنان به سرفصلها تبدیل میشوند، کسبوکار کوچک یا جدید شما ممکن است در ابتدا فکر کند که با تعریف و فعال کردن استراتژی برند خود در داخل، پول نقد و نیروی انسانی را پسانداز کند. یا شاید شما به اندازه کافی اعتماد به نفس دارید که به طور کامل روی هر کار برندسازی مکث کنید. شما قبلاً چشم انداز خود را مشخص کرده اید و چگونه خود را از رقابت متمایز کنید، درست؟
در حالی که هر تاجری میتواند با حمایت از ابتکارات با ROI واضح را اندازه گیری کنند، اگر دارید یک محصول یا خدمات عالی است اما هیچ کس در مورد آن نمی داند یا با آن ارتباط برقرار نمی کند، کسب و کار شما نمی تواند سرپا بماند. یا بدتر از آن، DOA باشید.
اصول استراتژی برند که باید بدانید
بنابراین در اینجا چهار اصل استراتژی برند وجود دارد که به کسب و کار کوچک یا جدید شما کمک می کند تا بر مخاطبان هدف شما تأثیر بگذارد و برجسته شود در میان دریایی از همسانی.
۱٫ بین برندسازی و بازاریابی تفاوت قائل شوید.
هرکسی خارج از بخش بازاریابی احتمالاً این دو مفهوم را با هم حلقه کنید، اما استراتژیست برند سلامتی ناتاشا ماکسول فکر می کند مهم است که بفهمیم آنها یکی نیستند. برندینگ به معنای احساسی است که محصول یا خدمات در شما ایجاد میکند، در حالی که بازاریابی ابزاری است که برای اطلاع رسانی به مردم در مورد محصول/brand.”
برای مثال، مارک Lululemon را در نظر بگیرید. وقتی لباس آنها را می پوشید چه احساسی دارید؟ بله، این برند در مورد ورزش کردن و سالم بودن است، اما در حین انجام این کار ظاهر و احساس خوبی نیز دارد. با این حال، بازاریابی Lululemon روشهای تاکتیکی است که آنها لباسهای فعال خود را معرفی میکنند، مانند رسانه های اجتماعی، خبرنامه ها و e -تجارت.
۲٫ تعیین کنید چه چیزی زیر زیبایی شناسی است.
قبل از اینکه با مشتریان بالقوه قرارداد ببندد، ماکسول یک مشاوره ۳۰ دقیقه ای انجام می دهد و قبل از جلسه در مورد مسائل اولیه، رقبا و درک شرکت از نام تجاری خود سوالاتی می پرسد. با داشتن این اطلاعات، او میتواند نیازهای شرکت را بهتر ارزیابی کند.
او میگوید: «کاری که من بهعنوان یک استراتژیست انجام میدهم در مورد سؤال کردن است. “شما کی هستید؟ خرید برند شما برای مخاطبان چه سودی دارد؟»
مکسول اغلب متوجه میشود که بسیاری از شرکتها در مورد این پاسخها واضح نیستند، یا در ابتدا با بحث در مورد لوگوها و رنگها به سؤالات پاسخ میدهند.
“در حالی که این بخشی از آن است، من میخواهم بفهمم در زیر زیباییشناسی چه چیزی وجود دارد – پاسخ عمیقتر چیست؟”
مکسول سپس مشخص میکند که شرکت دقیقاً به چه چیزی نیاز دارد و انتظارات آنها از همکاری با یکدیگر، ادامه میدهد تا به پاسخها بپردازد یا تخصص خود را در صورت لزوم ارائه دهد.
او میگوید: «من مشتریان بالقوه داشتهام که میگویند میخواهند ویروسی شوند، بنابراین میپرسم چرا. “آنها پاسخ می دهند “پس میلیون ها نفر محصول را دوست خواهند داشت” و من می توانم به تحقیقاتی اشاره کنم که نشان می دهد ویروسی شدن یا داشتن میلیون ها دنبال کننده لزوماً با فروش بیشتر برابری نمی کند.
مکسول همچنین از شرکتها میخواهد تا شمارههای تعامل رسانه دیجیتال فعلی خود را به اشتراک بگذارند.
او گفت: «این میتواند به ما کمک کند تا مشخص کنیم در کجا کاهش یا کاهش وجود دارد، که برای یک برند معتبر میتواند اطلاعات بیشتری در مورد آنچه برای بهبود این اعداد نیاز دارید بهروزرسانی کنید.» “ممکن است کل برند نباشد، اما ممکن است محتوا، زیبایی شناسی یا یک خبرنامه الکترونیکی باشد.”
۳٫ استراتژی برند همیشه در مورد بازگشت سرمایه نیست، بلکه بیشتر در مورد روابط است.
ایجاد اعتماد، وفاداری و اعتبار زمان می برد، اما یک مؤلفه مهم موفقیت یک تجارت.
کریستوفر جونز، بنیانگذار LSEO، “با رسانه های اجتماعی، مصرف کنندگان هر روز در معرض برندهای جدید قرار می گیرند.” ، در فوربس نوشت. “این می تواند برای مصرف کنندگانی که گزینه های زیادی دارند و می توانند برای یافتن بهترین گزینه تحقیق کنند عالی باشد، اما کار را برای مشاغل سخت تر می کند.”
به همین دلیل، با وجود فشار در بودجهها و تهدید به اخراج بیشتر، شرکتها نمیتوانند استراتژی نام تجاری را ساده بپذیرند.
مکسول قبلاً شاهد بوده است که بسیاری از شرکتها از یکی از بزرگترین ابزارهای آگاهی برندینگ – رسانههای اجتماعی – کوتاه میآیند یا به تیم بازاریابی سنتی خود که به خوبی در برندسازی یا تفاوتهای ظریف رسانههای اجتماعی آشنایی ندارند، اجازه میدهند آن را به دست بگیرند.
او گفت: «بسیاری از شرکتها نمیتوانند ارتباط مستقیم بین قرار گرفتن در معرض اجتماعی و فروش را ببینند، بنابراین تصمیم میگیرند آن را قطع کنند، اما رسانههای اجتماعی در مورد ارتباط مستقیم نیستند. «این در مورد ایجاد روابط و جامعه و دیده شدن است . همه اینها می تواند منجر به فروش شود.”
۴٫ نقاط درد و فرصت ها را با دید بیرونی روشن کنید.
بنابراین اکنون که متوجه شدید استراتژی نام تجاری چقدر برای موفقیت شرکت شما یکپارچه است، ممکن است از خود بپرسید، آیا این ابتکاری است که من می توانم در داخل از عهده آن برآیم؟ این حقیقت را در نظر بگیرید: وقتی خیلی به چیزی نزدیک هستید، احساسات به راحتی می توانند راه حل های بالقوه را پنهان کنند.
سید بلخی، بنیانگذار WPBeginner، به فوربس گفت در مقاله ای نشان می دهد که چگونه مشاوران خارجی می توانند ارائه دهند نظرات بی طرفانه و کاهش دید تونل.
در صورت امکان، ماکسول شرکتها را تشویق میکند که نه تنها یک استراتژیست برندسازی را استخدام کنند، بلکه یک استراتژیست را نیز استخدام کنند که دارای تجربهای خاص است.
او گفت: “من این امتیاز را داشتم که به عنوان یک مربی شخصی و مربی تغذیه با مصرف کنندگان برند سلامتی در سطح زمین بشنوم و صحبت کنم.”
اکنون او می تواند از این تجربیات و درک عمیقی که از آن بازار هدف به دست آورده است برای ارائه مشاوره بهتر به مشتریان خود استفاده کند.
عکس توسط garetsworkshop/Shutterstock
جیل مک دانل یک نویسنده محتوا و متخصص ارتباطات در شیکاگو است. او دارای مدرک لیسانس در روزنامه نگاری مجلات از دانشگاه میسوری-کلمبیا و مدرک کارشناسی ارشد در روابط عمومی و تبلیغات از دانشگاه دی پاول است. او در حال حاضر مشغول کار بر روی یک رمان هیجان انگیز روانشناختی است.