عمومی

قانون 7 کلمه ای الون ماسک برای کار از راه دور بهتر از این است تو فکر می کنی. هر رهبر باید آن را کپی کند

قانون ۷ کلمه ای الون ماسک برای کار از راه دور بهتر از این است
تو فکر می کنی. هر رهبر باید آن را کپی کند

روز پنجشنبه، الون ماسک سرانجام با توییتر به جلسه پرسش و پاسخ نشست. کارمندان با در نظر گرفتن کلی سطح درام پیرامون معامله ماسک برای خرید توییتر–از جمله اینکه آیا او اصلاً قصد دارد فروش را تکمیل کند–این جلسه در زمان بسیار پرتنشی برای آن کارمندان.

سپس دیدگاه های بحث برانگیز ماسک در مورد همه چیز از آزادی بیان گرفته تا ربات های هرزنامه و — خوب — همه چیز وجود دارد. شاید تصور کنید که گفتگوی بسیار جالبی بود. معلوم است، لازم نیست تصور کنید.

Vox یک نمونه متن مکالمه ۶۰ دقیقه‌ای فاش شد، که طی آن ماسک نظرات خود را در مورد طیف وسیعی از موضوعات به اشتراک گذاشت. یکی از آنها به ویژه توجه من را به خود جلب کرد.

شاید به یاد داشته باشید که در اوایل این ماه، ماسک ایمیلی را برای مدیران خود ارسال کرد. آنها را ملزم می کند تا “حداقل ۴۰ ساعت” در هفته در دفتر حاضر شوند. در آن زمان که نوشتم منطقی است که از رهبران انتظار داشت که به عنوان مثال رهبری کنید.

” ماسک در ایمیلی که در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، نوشت . با این حال، ایمیل‌های زیادی در این زمینه دریافت کردم که «کار از راه دور آینده است، و هر شرکتی که اجازه نمی‌دهد هر کسی از هر کجا که می‌خواهد کار کند، مطمئناً از هم می‌پاشد و همه کارمندانش را از دست می‌دهد» و «شما» نمی دانم در مورد چه چیزی صحبت می کنید، واضح است که هرگز از راه دور کار نکرده اید.” حدس می‌زنم که کاملاً درست باشد، به جز قسمتی که سال‌ها از راه دور کار می‌کردم.

همچنین، تسلا اتومبیل می‌سازد که اساساً با یک شرکت حسابداری یا یک شرکت نرم‌افزار مستقل یا هر شرکت دیگری که این کار را انجام می‌دهد متفاوت است. نیازی به ساخت محصولات پیچیده در کارخانه های غول پیکر نیست.

در طول تالار شهر، ماسک توضیح داد: 

در تسلا نقش‌هایی وجود دارد که می‌توان کار را از راه دور انجام داد، مثلاً نرم‌افزار یا طراحی. من فکر می‌کنم هنوز این موردی است که شما می‌خواهید بخواهید کارها را شخصاً انجام دهید، اما اگر فردی در کارش استثنایی باشد، ممکن است حتی از راه دور کار کند.

این کاملا منطقی است. بگذارید آن را قانون ایلان ماسک بنامیم. چگونه تصمیم بگیریم که منطقی است به کسی اجازه دهیم از راه دور کار کند؟ به گفته ماسک، این فقط هفت کلمه است: اگر فردی در کارش استثنایی باشد.

نوار، به گفته ماسک. ، این است که آیا آنها “یک مشارکت کننده عالی هستند.” او می‌گوید اگر چنین است، “آنها اجازه دارند از راه دور کار کنند.” و شما واقعاً در کار خود مهارت دارید، برای همه ارزش دارد که به شما اجازه دهند از راه دور به کار خود ادامه دهید. اگر نه، یا اگر نقش شما کار کردن روی خط مونتاژ است، احتمالاً مجبور خواهید بود به دفتر بیایید.

من گمان می‌کنم، با این حال، نکته اصلی این است که آیا مزیت شرکت بیشتر از هرگونه اشکال احتمالی برای نداشتن آن شخص در دفتر است یا خیر. من فکر می کنم آنچه ماسک می گوید این است که آنها باید یکی از بهترین مشارکت کنندگان باشند.

این قانون واقعاً مفیدی است که هر رهبر باید در نظر بگیرد. اگر هنوز متوجه نشده اید که تعادل بین مزیت اجازه دادن به کارمندانتان از راه دور و هزینه همکاری در کجاست، این کار را اشتباه انجام می دهید.

بیایید کاملا صادق باشیم–کار از راه دور یک امر تجملی است. فقط هست. داشتن کاری که بتوانید از هر جایی که به اینترنت متصل هستید انجام دهید، عادی نیست. این یک مزیت باور نکردنی است. این بدان معناست که شما نسبت به محیط کار و برنامه خود انعطاف و انتخاب بیشتری دارید. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید زمانی را برای رفت و آمد به یک اداره صرف کنید. این بدان معناست که شما باید یک میز در کنار پنجره ای داشته باشید که به حیاط خلوت شما نگاه می کند، جایی که بچه هایتان توپ فوتبال را به داخل تور می اندازند.

در عین حال، برای بسیاری از شرکت‌ها، اجازه دادن به کارمندان برای کار از راه دور یک امر مثبت است. آنها مولدتر، شادتر و وفادارتر به شرکت شما هستند، زیرا کنترل بیشتری بر نحوه کار در زندگی خود دارند. همچنین این واقعیت وجود دارد که وقتی نیازی ندارید افراد به تگزاس یا کالیفرنیا یا هر جایی که دفتر شما قرار دارد نقل مکان کنند، استعداد خود را به طرز چشمگیری گسترش می دهید.

نکته این است که هر رهبر باید تعادل بین نیازهای کسب و کار و خواسته های تیم خود را در نظر بگیرد. انعطاف پذیری نسبت به محیط کار خود همه این موارد مهم است که در برابر آنچه در توانایی ایجاد روابط و همکاری از دست می دهید در نظر بگیرید.

برای ماسک، این یک نوار بالاست. ممکن است برای شرکت شما کمتر باشد، اما نکته اینجاست که شما باید دقیقاً بدانید کجاست.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی