عمومیمقالات

17 استراتژی مدیریت زمان که به شما کمک می کند کارهای خود را انجام دهید فهرست کنید

۱۷ استراتژی مدیریت زمان که به شما کمک می کند کارهای خود را انجام دهید
فهرست کنید

مدیریت زمان چیزی است که اکثر ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم. در دنیایی که مطمئناً هیچ کمبودی در حواس‌پرتی وجود ندارد، هدر دادن ساعت‌ها یا حتی روزها برای فعالیت‌هایی که نه مفید هستند و نه واقعاً لذت‌بخش، بسیار آسان می‌شود. خبر خوب این است که می توانید استراتژی های مدیریت زمان را یاد بگیرید. و تا زمانی که بفهمید چرا کاری را انجام می‌دهید و سپس تکنیک‌های مدیریت زمان خوب را تا زمانی که تبدیل به یک عادت.

این را در نظر بگیرید: آیا فعالانه در روز خود شرکت می کنید یا به سادگی “به فعالیت می افتید”؟ از بسیاری جهات، زمان همیشه مهم است، اینطور نیست؟ بنابراین این به شما بستگی دارد که زمان خود را در میان دریایی از منافع متضاد مدیریت کنید. مسئله این است که کنترل ما بسیار بیشتر از آن چیزی است که به خودمان اعتبار می‌دهیم.

اگر می‌خواهید ارزش بیشتری از ساعات کاری در روز داشته باشید، این استراتژی‌های مدیریت زمان را بررسی کنید.

۱٫ با در نظر گرفتن پایان شروع کنید.

قبل از شروع هفته، مهمترین وظایفی را که باید انجام دهید و نتایج خاصی را که به دنبال آن هستید مشخص کنید. لیست خود را به بیش از سه تا پنج مورد محدود کنید و آنها را بر اساس دقت برنامه ریزی کنید. مراقب باشید اقلام مالیاتی یکسان را در همان روز اختصاص ندهید. یک دوره زمانی خاص را برای انجام هر کدام اختصاص دهید و با احساس فوری به آنها نزدیک شوید. هنگامی که یک علاقه رقابتی به وجود می آید، بپرسید: آیا این فعالیت با توجه به آنچه که امروز باید انجام دهم مناسب است؟ هر چند وقت یکبار ممکن است یک دوراهی پیش بیاید و اولویت داشته باشد. اگرچه این اتفاق کمتر از آنچه فکر می‌کنید اتفاق می‌افتد.

«من همیشه روزم را با برنامه‌ریزی روز بعد به پایان می‌برم، و همیشه هفته را با برنامه‌ریزی برای هفته بعد به پایان می‌برم»، اندرو کوچریاوی، مدیر عامل Intechnic. “این به من امکان می دهد به محض شروع روزم بر روی اولویت های اصلی تمرکز کنم بدون اینکه مجبور باشم به یاد بیاورم چه چیزی مهم است یا نگران چیزی که من را از مسیر خارج می کند.”

۲٫ اهداف روزانه خود را تجسم کنید.

هنگامی که هر روز صبح از خواب بیدار می شوید، از استراتژی مدیریت زمان برای تصمیم گیری در مورد آنچه می خواهید در آن روز انجام دهید، استفاده کنید. چه وظایفی را می خواهید انجام دهید؟ از چه فعالیت هایی می خواهید لذت ببرید؟ (توجه به این نکته مهم است که اهداف روزانه لزوماً نباید مرتبط با کار باشند. شاید هدف شما در آن روز گذراندن وقت با خانواده یا لذت بردن از یک روز در زمین گلف باشد.) سپس چند دقیقه وقت بگذارید و این وظایف را به صورت تجسم کنید. قبلا تکمیل شده است. اگر آنها قبلا انجام شده بودند چه احساسی خواهید داشت؟ این احساس رضایت، انگیزه شما را برای تکمیل وظایف خود در آن روز تجدید می کند و دیگر آنها را به تعویق نمی اندازد.

۳٫ استراتژی های مدیریت زمان را از متخصصان بیاموزید.

موفقیت ردپایی باقی می گذارد. یک مرد خردمند که بیش از ۵۰ سال موفقیت را مطالعه کرده بود، یک بار به این نتیجه رسید که بزرگترین اصل موفقیت این است که از متخصصان بیاموزید. اگر می خواهید در هر زمینه ای به موفقیت بزرگی دست پیدا کنید، دریابید که افراد موفق دیگر در آن زمینه چه می کنند. سپس همین کارها را انجام دهید تا به همان نتیجه برسید. مصاحبه ها، سخنرانی ها، زندگی نامه و زندگی نامه مردان و زنان موفق را مطالعه کنید. متوجه خواهید شد که همه آنها یک ویژگی مشترک داشتند: همه آنها به عنوان “بسیار خوب سازماندهی شده” توصیف شده اند.

دانش و تجربه بسیار در استفاده از تکنیک های مدیریت زمان برای شما ارزش زیادی دارد— شاید بیش از هر مهارت دیگری که می توانید یاد بگیرید. بنابراین کتاب ها و مقالات را بخوانید، به صوت گوش دهید و دوره ها را شرکت کنید. سپس هر روز تمرین کنید، تمرین کنید، تمرین کنید تا زمانی که به آن استراتژی‌های مدیریت زمان تسلط پیدا کنید.

۴٫ اولویت ها و ضرب الاجل ها را تعیین کنید.

افراد موفق هم موثر و هم کارآمد هستند. آنها کارهای درست را انجام می دهند و آنها را به روش درست انجام می دهند. آنها دائماً به دنبال راه هایی برای بهبود کیفیت و کمیت خروجی خود هستند. از آنجایی که هرگز زمان کافی برای انجام هر کاری که باید انجام شود وجود ندارد، باید به طور مستمر از استراتژی مدیریت زمان برای تعیین اولویت های فعالیت های خود استفاده کنید. شاید بهترین سوالی که می توانید به خاطر بسپارید و تکرار کنید این است که در حال حاضر ارزشمندترین استفاده از وقت من چیست؟

برخی از کارها ذاتاً با یک ضرب الاجل همراه خواهند بود. اما برای کارهایی که انجام نمی دهند، با تنظیم یکی از وظایف خود، سود زیادی خواهید برد. ضرب‌الاجل‌ها راهی برای شکستن اهمال‌کاری دارند و می‌توانند حتی زمانی که تمایلی به انجام کار ندارید به شما انگیزه دهند. با این حال، زمانی که برای خود ضرب الاجل تعیین می کنید، مهم است که در واقع به آنها پایبند باشید. اگر شروع به نادیده گرفتن ضرب‌الاجل‌هایی که تعیین کرده‌اید کنید، به زودی ارزش کمی برای تلاش‌های مدیریت زمان شما خواهند داشت.

۵٫ از استراتژی مدیریت زمان تمرکز بر روی یک کار استفاده کنید.

با کارهای برتر خود شروع کنید. گرایش طبیعی این است که ابتدا به موضوعات کوچک و کوچک بپردازید و چیزهای کوچک را پاک کنید. از این گذشته، چیزهای کوچک آسان تر هستند و اغلب سرگرم کننده تر از چیزهای بزرگ و مهم هستند که نشان دهنده ارزشمندترین استفاده از زمان شما هستند. با این حال، نظم و انضباط شخصی در سازماندهی کار و تمرکز بر وظایف با ارزش‌ترین نقطه شروع زمان خود را تحت کنترل بگیرید و سطح استرس خود را کاهش دهید.

«عبارت «آن قورباغه را بخور» توسط نویسنده برایان تریسی محبوب شد. این اساساً یک تکنیک مدیریت زمان است که می‌گوید شما باید اول صبح به سخت‌ترین و مهم‌ترین کار فهرست کارهایتان بپردازید. جان ترنر، بنیانگذار می گوید: «پیاده کردن سخت ترین و بالاترین اولویت قبل از انجام هر کار دیگری باعث شده تا در طول روز بازدهی بیشتری داشته باشم. از SeedProd LLC.

۶٫ فهرستی از کارها تهیه کنید.

یکی از بهترین استراتژی‌های مدیریت زمان که می‌توانید استفاده کنید، a to-do list. چیزی در مورد نوشتن وظایفی که باید انجام دهید بر روی یک تکه کاغذ باعث می شود آنها احساس انجام پذیری بیشتری داشته باشند. این روشی قابل مشاهده و قابل لمس برای شما فراهم می کند تا ببینید هنوز چقدر باید انجام دهید و کارهایی را که قبلا انجام داده اید پیگیری کنید. به عنوان یک امتیاز اضافی، علامت گذاری یک مورد از لیست کارهایتان به خودی خود یک پاداش احساس خوبی است.

«برای من، مدیریت زمان همه چیز مربوط به لیست هاست. هر روز فهرستی از مواردی که باید انجام دهم دارم. بعضی ها شخصی هستند. برخی حرفه ای هستند. برخی اولویت می‌دهند (تمرین، روابط با سرمایه‌گذار)، برخی به فردا (تطبیق)، برخی به هفته آینده (وبلاگینگ) تحت فشار قرار می‌گیرند» Grant Feek، مدیر عامل Private Seller Exchange for Cox Automotive Inc. “جالب است، من متوجه می شوم که هر چه کارهای “غیر کاری” بیشتری انجام دهم، در کل سازماندهی و کارآمدتر می شوم. آدام مندلر، مدیر عامل گروه Veloz. “در حالی که همه چیز انجام نمی شود، بسیاری از کارها انجام می شود، و زمان من تا حد زیادی به صورت سازنده صرف خواهد شد.”

۷٫ چندوظیفه‌ای را متوقف کنید—این ساده‌ترین استراتژی مدیریت زمان است.

افرادی هستند که دوست دارند فکر کنند در انجام چند وظیفه‌ای واقعاً خوب هستند، اما تعداد کمی از ما واقعاً اینطور هستیم. مطالعات نشان داده است که ما تقریباً همیشه وقتی سعی می کنیم چندین کار را همزمان انجام دهیم، بهره وری کمتری داریم. با یادگیری نحوه اولویت بندی، می توانید کارهای بسیار بیشتری نسبت به زمانی که چندوظیفه ای انجام می دادید انجام دهید. در واقع، نه تنها وقتی چندوظیفه ای انجام می دهیم بهره وری کمتری داریم، بلکه می تواند شانس شما را برای فرسودگی شغلی، زیرا هم سخت تر و هم استرس زاتر از تمرکز تلاش های خود بر روی یک کار است. به جای اینکه سعی کنید همه چیز را به یکباره انجام دهید، شروع کنید به بررسی کارها از فهرست کارهایتان در یک زمان. تمام توجه خود را روی آن کار متمرکز کنید تا زمانی که کامل شود.

۸٫ با عوامل حواس پرتی مقابله کنید و آنها را از بین ببرید.

ممکن است در مقایسه با «کار»، اجتناب از اغوای افراد، فناوری و سایر مزاحمت های جذاب دشوار به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که شما مسئول انتخاب هایی هستید که انجام می دهید. بهترین انتخاب در مورد تکنیک های مدیریت زمان چیست؟ با حواس‌پرتی‌ها مقابله کنید. شما از قبل از شرارت خود آگاه هستید – جایی که احتمال سقوط شما وجود دارد. چرا وسوسه را از قبل حذف نمی کنید؟ عوامل حواس پرتی را برای آنچه هستند تشخیص دهید. با درگیر شدن بدون فکر با آنها، زمان گرانبهایی را از دست می‌دهید—زمانی که می‌توان آن را بهتر صرف انجام کارهایی کرد که بیشترین اهمیت را دارند.

یکی از بهترین استراتژی‌های مدیریت زمان برای مقابله با عوامل حواس‌پرتی؟ یک حسابرسی از خود انجام دهید که تمام وقت شما کجا می گذرد. James Whittaker، میزبان پادکست Win the Day را تماشا کنید، نویسنده و سخنران بهترین نکته خود را در زیر به اشتراک می گذارند :

< /figure>

«هر چه تعداد دفعات کمتری قطع شود، بهره وری بیشتری خواهید داشت. بلر توماس، یکی از بنیانگذاران eMerchantBroker. «جریان شکسته واقعاً می‌تواند مانع پیشرفت شود. با تشخیص اینکه چه چیزی تمرکز شما را می شکند، می توانید بهره وری خود را افزایش دهید.”

یک تکنیک مدیریت زمان دیگر را امتحان کنید؟ محدود کردن تعداد دفعات بررسی و پاسخ به ایمیل‌ها همه نمی توانند این کار را انجام دهند، اما من دیده ام که برای کسانی که کمی بیش از حد از ایمیل خود استفاده می کنند معجزه می کند. خیلی ساده است. شما دو زمان مختلف را در طول روز برای پاسخ دادن به ایمیل در نظر می گیرید: یک بار در شروع، دوم در پایان. نیکول مونوز، موسس پیشنهاد می‌کند از هر چیزی در این بین اجتناب شود، مگر اینکه در شرایط اضطراری باشد – اما در آن لحظه، کسی باید با شما تماس بگیرد. مشاور نیکول مونوز.

«تغییر بین انواع کارها از نظر ذهنی خسته کننده است. فیراس کیتنه، یکی از بنیانگذاران Amerisleep می‌گوید در عوض، پروژه‌های مرتبط را با هم جمع کنید و همه آنها را به یکباره حل کنید. الف>. به عنوان مثال، روز خود را با توجه به چالش های خدمات مشتری شروع کنید. سپس به سراغ کمپین های بازاریابی بروید. پس از آن، فرصت های محصول جدید را مرور کنید. این کار زمانی که مجبور نیستید روزانه ده ها بار به صورت ذهنی به جلو و عقب بروید، نهایی کردن کارها را آسان تر می کند.”

۱۰٫ از برنامه‌ها برای پشتیبانی از استراتژی‌های مدیریت زمان خود استفاده کنید.

برنامه‌ای برای تقریباً هر چیزی، از جمله پیگیری زمان و بهره‌وری شما وجود دارد. استفاده از فناوری را در نظر بگیرید، مانند Serenity Gibbons، مشاور اصلی برای مشاوران تنوع و هدف، و استفانی ولز، یکی از بنیانگذاران و CTO فرم‌های قدرتمند.

«زمان پیگیری مانند بودجه‌ای برای پول گیبونز می‌گوید: «این باعث می‌شود ببینم که چه کاری را بدون فکر انجام می‌دهم از نظر عدم استفاده از زمان به بهترین شکل، و جایی که می‌توانم فوراً پیشرفت کنم.» «من از یک برنامه ردیاب زمان استفاده می‌کنم، که به من کمک می‌کند تعیین کنم هر دقیقه از روز کاری چه کاری انجام می‌دهم.»

«با تعداد بسیار زیادی برنامه های بهره وری عالی موجود در بازار، نحوه مدیریت زمان خود را برای بهتر شدن کاملاً تغییر داده است.” ولز اضافه می کند. «دیگر مجبور نیستید بنشینید و تقویم هفته خود را برنامه ریزی کنید زیرا برنامه های بهره وری تنظیم یادآوری ها، ادامه مسیر و انجام کارها را آسان می کنند. به علاوه، با بسیاری از آنها، می‌توانید به گذشته نگاه کنید و تمام کارهایی را که انجام داده‌اید ببینید، که انگیزه را حتی بیشتر افزایش می‌دهد.»

۱۱٫ از زمان خود محافظت کنید.

اگر چیزهایی مدام مزاحم شما شوند، صرف نظر از استراتژی مدیریت زمان که استفاده می کنید، هیچ کاری را انجام نخواهید داد. «مردم به طور کلی می توانند حواس پرتی را پرت کنند. اگر کسی بگوید دو دقیقه از وقت شما را می خواهد، تقریباً هرگز دو دقیقه نیست! اگر وقت ندارم با کسی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دقیقاً در محل ملاقات کنم، معمولاً از او می‌خواهم که با من وقت بگذارد. Jennifer A. Barnes، مدیر عامل Optima Office, LLC.

“در زمان اوج کار خود کار کنید و از آن زمان در برابر جلسات یا حواس پرتی محافظت کنید”، ریچل بیدر، مدیر عامل ماساژ مدرن PRESS. “از این طریق کارهای بسیار بیشتری انجام خواهید داد.”

و در نظر داشته باشید که کدی را برای زمانی که مشغول هستید ایجاد کنید، بنابراین می توانید با مهربانی به همکاران بگویید که شما را تنها بگذارند. این یک تکنیک مدیریت زمان است که بسیاری در شرکت شما احتمالاً از آن استفاده می کنند. همه ما در شرایطی بوده‌ایم که می‌خواهیم به کار خود برگردیم، اما نمی‌توانیم صحبت‌هایمان را با مدیران خود به پایان برسانیم. بنابراین ما کدی را در داخل ایجاد کردیم که به این معنی است: “لطفاً توهین نشوید، اما من واقعاً باید با این کار مقابله کنم.” سید بلخی، بنیانگذار WPBeginner می گوید.

۱۲٫ موارد بیشتری را محول کنید.

«از تجربه خود آموختم که فهرست کارهای کارآفرین هرگز پایان نخواهد یافت. Solomon Thimothy، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل OneIMS. “مگر اینکه راهی برای شبیه سازی خود پیدا نکنید، باید به افراد دیگری اعتماد کنید که می توانند این وظایف را بهتر، سریع تر و ارزان تر از شما انجام دهند.”

۱۳٫ تکنیک Pomodoro را برای مدیریت زمان امتحان کنید.

Francesco Cirillo این استراتژی مدیریت زمان را در اواخر دهه ۱۹۸۰ توسعه داد. برایس ولکر، خالق برخورد از امتحان CPA. ایده پشت آن این است که ۲۵ دقیقه زمان را اختصاص دهید که در آن فقط روی یک کار تمرکز کنید. پس از هر بار تیکه [که پومودورو نامیده می شود]، قبل از از سرگیری استراحت کوتاهی داشته باشید. من در چهار پومودورو بیشتر از چند روز کاری کامل کار کرده‌ام!»

فردریک Bussler، مدیر نویسندگی در Howl Labs، احساسات خود را در مورد این استراتژی مدیریت زمان به اشتراک می گذارد و اضافه می کند که روز خود را در Pomodoros “به شما کمک می کند متمرکز و با انگیزه بمانید.”

۱۴٫ از به تعویق انداختن وظایف خودداری کنید.

ما به عنوان انسان این تمایل تاسف بار را داریم که انرژی ذهنی بیشتری را صرف نگرانی در مورد وظایفی که باید انجام دهیم، نسبت به انجام واقعی آنها صرف می کنیم. وقتی وظایف را به تعویق می اندازید، آنها همیشه در پس ذهن شما خواهند بود. زمانی که همیشه آگاهانه یا ناخودآگاه به کاری که به تعویق می اندازید فکر می کنید، لذت بردن از اوقات فراغت دشوار است. برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی ذهنی و نگرانی در مورد این کارهای ناتمام، همیشه به محض بالا آمدن وظایف، آنها را کامل کنید.

۱۵٫ زمانی که استراتژی های مدیریت زمان شما موفقیت آمیز بود به خود پاداش دهید.

وقتی کاری را کامل می کنید، به خود پاداش دهید! این بدان معنا نیست که هر بار که کاری را از لیست کارهای خود چک می کنید، باید جشن بزرگی برگزار کنید. برای بسیاری از مردم، پاداش به پایان رساندن یک کار چیزی به سادگی بیرون رفتن برای هوای تازه یا خوردن یک میان وعده است. فقط مطمئن شوید که هر پاداشی که به خود می دهید سالم باشد و زمان زیادی را از شما نگیرد. به عنوان مثال، خوردن یک جعبه دونات هر بار که یک کار را تمام می‌کنید، احتمالاً ایده خوبی نیست، و همچنین به معنای استراحت دو ساعت آینده نیست. با این حال، اگر به درستی انجام شود، پاداش‌های کوچک می‌توانند تأثیر زیادی داشته باشند.

۱۶٫ زمانی را برای استراحت اختصاص دهید.

اگر شما مانند اکثر مردم هستید، مهم نیست چقدر انجام می دهید، همیشه کارهایی وجود دارند که می توانید روی آنها کار کنید. گاهی اوقات این احساس که هرگز واقعاً گرفتار نشده اید، می تواند بسیار زیاد باشد. ممکن است متوجه شوید که سعی می کنید با کار طولانی تر و سخت تر جبران کنید. با این حال، ممکن است نقطه ای پیش بیاید که شما دچار سوختگی شوید. از آن نقطه به بعد، مهم نیست که چقدر تلاش می کنید، کاری که انجام می دهید به همان کیفیت قبلی نخواهد بود. به علاوه، زمان انجام آن افزایش خواهد یافت. بدتر از آن، سوزاندن خود مطمئناً سالم نیست.

مهم است که بدانید چه زمانی باید یک قدم به عقب بردارید و استراحت کنید. به عنوان مثال، کار به اهداف روزانه شما نفوذ می کند و با دوره های کوتاه آرامش به خود پاداش می دهد. به هر حال شما این تکنیک مدیریت زمان را ادغام می کنید، فقط بدانید که صرف این زمان برای خودتان به اندازه صرف زمان برای تکمیل وظایفتان مهم است.

۱۷٫ استراتژی های مدیریت زمان خود را ارزیابی کنید.

موفقیت خود را بر اساس تعداد کارهای مهمی که تا پایان هفته باقی می مانند، ارزیابی کنید. تصمیم بگیرید که چه درصدی از کارهای انجام شده باعث موفقیت روز یا هفته شما می شود. شاید بین ۸۵ تا ۹۰ درصد باشد. هر کار ناتمام را به هفته بعد منتقل کنید.

با نگاهی دقیق تر به عملکرد خود، می توانید تعیین کنید که کجا باید در تکنیک های مدیریت زمان خود تغییراتی ایجاد کنید. ارزیابی باید در دو معیار مهم انجام شود: روزانه و هفتگی. در حالی که همه چیز هنوز در ذهن شما تازه است، در پایان هر روز یک ارزیابی سریع انجام دهید. آیا چیزی وجود دارد که برجسته شود؟ اگر چنین است، تأثیر آن بر زمان و عملکرد خود را در نظر بگیرید. مثبت است یا منفی؟ هر استراتژی مدیریت زمان را که کار نمی کند کنار بگذارید و از هر چیزی که هست لذت ببرید.

در پایان هفته، یک ارزیابی جهانی انجام دهید. به دنبال الگوها و روندها باشید. آیا متوجه دوره های زمانی که کار کردن در آنها آسان بود؟ حواس پرتی های مکرر چطور؟ هر چه پیدا کردید، فراتر از مشاهدات بروید. از آنچه کشف می کنید برای کمک به مدیریت موفقیت آمیز زمان و به حداکثر رساندن نتایج خود استفاده کنید.

این مقاله در ابتدا در دسامبر ۲۰۱۵ منتشر شد و به روز شده است. عکس توسط BongkarnGraphic/Shutterstock

Brian Tracy 150x150 - 17 استراتژی مدیریت زمان که به شما کمک می کند کارهای خود را انجام دهید
فهرست کنید

برایان تریسی رئیس و مدیر عامل شرکت بین المللی برایان تریسی، نویسنده پرفروش بیش از ۷۰ کتاب و سخنران حرفه ای است.

Karima Mariama Arthur 150x150 - 17 استراتژی مدیریت زمان که به شما کمک می کند کارهای خود را انجام دهید
فهرست کنید

یک مرجع پیشرو در توسعه رهبری و مدیریت عملکرد سازمانی، کریما ماریاما آرتور بیش از ۲۵ سال تجربه جامع و جامع در زمینه حقوق، تجارت و دانشگاه را برای هر مشتری درگیر می کند. یک مشاور زیرک برای سازمان‌های برجسته از دی سی تا دبی، بینش‌های تخصصی او به مشتریان کمک می‌کند تا با موفقیت در محیط کسب‌وکار جهانی در حال تغییر و رقابتی امروزی حرکت کنند. کریما نویسنده کتاب راهنمای رهبری تحسین‌شده بین‌المللی و نامزد جایزه تصویر NAACP در سال ۲۰۱۹، آماده برای تعالی: اصول بنیادی اثربخشی است. رهبری در اتاق هیئت مدیره و فراتر از آن (پالگریو مک میلان)، که در آکادمی نظامی ایالات متحده در وست پوینت راه اندازی شد. به عنوان توسعه کار خود، او به طور منظم در سطح ملی و بین المللی در زمینه های تخصصی خود صحبت می کند و به عنوان مشاور در هیئت مدیره های شرکتی منتخب خدمت می کند.

YEC 150x150 - 17 استراتژی مدیریت زمان که به شما کمک می کند کارهای خود را انجام دهید
فهرست کنید

شورای کارآفرینان جوان (YEC) یک سازمان فقط دعوت متشکل از آینده دارترین کارآفرینان جوان جهان. با مشارکت Citi، YEC اخیراً BusinessCollective را راه‌اندازی کرده است، یک برنامه راهنمایی مجازی رایگان که به میلیون‌ها کارآفرین کمک می‌کند کسب‌وکار خود را راه‌اندازی و رشد دهند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی