عمومی

3 سطح رهبران

۳ سطح رهبران

رهبر بودن، همه ما در سفرهای مختلفی هستیم و مسیرها اما به طور کلی، اکثر ما (یا رهبران شرکتمان) در یکی از سه دسته قرار می گیرند. و درک اینکه هر دسته از چه چیزی تشکیل شده است به ما کمک می کند نه تنها تشخیص دهیم که رهبران ما در حال حاضر کجا هستند، بلکه در کجا به حمایت نیاز دارند و توسعه برای رشد در موقعیت های خود. بنابراین، چه شما و چه اعضای کلیدی تیمتان، درک اینکه در کجای ترازو قرار می گیرید اولین گام برای تبدیل شدن به یک رهبر بهتر برای تیمتان است.

رهبر سطح یک

این رهبر است که تازه شروع به کار کرده است. آنها در اوایل حرفه مدیریتی خود هستند و شاید این اولین فرصت واقعی آنها برای مدیر شدن باشد. شاید آنها قبلاً بر چند نفر نظارت می کردند، اما واقعاً مهارت های لازم برای مدیر بودن را تسلط نداشتند، بنابراین در حال یادگیری هستند. و بسته به میل و ظرفیت رشدشان ممکن است مدتی در این سطح باقی بمانند. به طور معمول، یک رهبر سطح یک دسترسی یا اهرم زیادی در شرکت ندارد. همه چیز به نوعی حول آنها می چرخد ​​و آنها فقط می توانند بر کسانی که در مدار خود هستند تأثیر بگذارند.

رهبر سطح دو

پس از مدتی، اکثر رهبران به سطح دو خواهند رسید. و در سطح دو تبدیل به یک مدیر ماهر می شوند. در این مرحله، آنها شروع به کنترل می کنند. آنها شروع به تأثیرگذاری بر کسب و کار و نتایجی که مسئول آن هستند می کنند. آنها شروع به هدایت موثر سایر افراد برای همسویی با اهداف کسب و کار و مهار و کشش افراد به همان سمت کرده اند. اما یک رهبر سطح دو معمولاً در آنچه می تواند کنترل کند، عمق ندارد. تأثیری که آنها اعمال می‌کنند به این دلیل است که در سیستم فشار می‌آورند و کارگردانی می‌کنند و نقش پلیس راهنمایی و رانندگی را بازی می‌کنند. و تا حدی کار می کند. این یک مدیر مستحکم است. اما آنها به خودی خود محدود یا محدود هستند و نمی توانند بر تغییرات جهانی در سازمان تأثیر بگذارند.

رهبر سطح سه

سومین سطح رهبری جایی است که ما رهبران واقعی را بدست می آوریم. این رهبر اکنون ماهر است. آنها در کاری که انجام می دهند خوب هستند. آنها بیش از یک مدیر هستند. در این مرحله، شما فردی را دارید که به افراد خود قدرت می‌بخشد، افراد خود را توسعه می‌دهد، مردم خود را هدایت می‌کند، افراد خود را همسو می‌کند، و همه آن کارهای درست را انجام می‌دهد. و در این مرحله آنها عمق رهبری خود را دارند تا تأثیر زیادی بگذارند. زیرا آنها اکنون اهرمی دارند که نه تنها به عنوان یک رهبر رشد کنند، بلکه به توسعه و رشد سایر رهبران در سازمان کمک کنند. و این جایی است که همه در نهایت به سمت سطح سوم رهبری می روند.

این نوع رهبری یک شبه اتفاق نمی افتد، سال ها طول می کشد تا به اینجا برسد، و برخی از رهبران هرگز از سطح اول یا دوم عبور نکنید. یا قبل از یافتن یک مدیر یا مربی رهبری که به رشد و توسعه آنها کمک می کند، سال ها تلاش می کنند. و با گذشت زمان، با تمرین عمدی، مهارت بیشتری پیدا می‌کنند و به سطح سوم رهبری می‌رسند.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی