خبر

سکوت سازمان بازرسی در مورد عدم شماره گذاری تیبا و سمند

سکوت سازمان بازرسی در مورد عدم شماره گذاری تیبا و
سمند

374364 201 - سکوت سازمان بازرسی در مورد عدم شماره گذاری تیبا و
سمند

اقتصاد۲۴– متقاضیانِ منتظر خودرو‌های سمند و تیبا هنوز دلیل سخت گیری برای شماره گذاری خودرو‌های فوق را علی رغم پایان یافتن تولیدشان نمی‌دانند. تصمیم‌های خلق الساعه نهاد‌های دولتی همچون موسسه استاندارد که ذیل دولت فعالیت می‌کند و ایجاد بحران برای خودروسازانی که بنا بر دلایل مختلف با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند کاملا عجیب به نظر می‌رسد.

در این بین سکوت نهاد‌های نظارتی که شبانه روز پیگیر گره گشایی مشکلات مختلف جامعه هستند در این باره بسیار قابل تامل است. بیش از بیست هزار دستگاه انواع مختلف تیبا و بیش از پنج هزار دستگاه سمند باید به مردم تحویل داده شود، ولی موسسه استاندارد درگیر جلسات کیفی با خودروسازان است تا مشکلات کیفی این تعداد خودرو را حل کند! تا کنون صد‌ها هزار دستگاه از این محصولات تولید و روانه خیابان‌ها شده است و حالا موسسه استاندارد در حال رفع عیب این چند هزار دستگاه خودرو باقی مانده است!


بیشتر بخوانید: گرانی ۵ میلیونی تیبا در بازار با جدی شدن توقف تولید


هیچ تحلیلی جز قدرت نمایی موسسه استاندارد برای حرف شنوی خودروسازان در آینده در این قصه به ذهن متبادر نمی‌شود و این وسط مردمی که با هزاران مشکل خودرو خریده اند تا در فصل مسافرت‌ها از آن بهره ببرند چشم به راه دعوای بین ساختار‌های دولتی هستند.

سوال اینجاست سازمان‌های نظارتی که این روز‌ها همه جا حضور دارند و نشان می‌دهند دنبال منافع مردم هستند هیچ عکس العملی برای حل این مشکل از خود نشان نمی‌دهند. وزارت صمت نیز در این قصه بی بهانه سکوت پیشه کرده و برای حل این مساله ساده هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهد.

گفتنی است پیش از بحران اخیر یعنی عدم شماره گذاری خودرو‌های فوق قیمت سمند در بازار ۳۰۳ میلیون تومان بوده و در حال حاضر ۳۱۳ میلیون تومان است در حالیکه خودرویی همچون ۲۰۶ که مشکل شماره گذاری ندارد در اردیبهشت ماه ۳۱۸ میلیون بوده که این روز‌ها تا ۳۰۴ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

منبع: عصر خودرو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی