خبر

ارز گوشی آیفون به واردات خودرو اختصاص می‌یابد

ارز گوشی آیفون به واردات خودرو اختصاص می‌یابد

353276 272 - ارز گوشی آیفون به واردات خودرو اختصاص می‌یابد
اقتصاد۲۴- فرهاد طهماسبی با تاکید بر ضرورت واردات خودرو در بازه قیمت برابر با خودرو‌های ایرانی گفت: مجلس یازدهم این موضوع را به‌عنوان یک خواسته مردمی و ضرورت بازار مصوب کرده و از دولت خواسته که این کار را انجام دهد؛ بنابراین تصمیم مشترک مجلس و دولت باید در جهت تنظیم بازار و خواسته مردم نتیجه داشته باشد. منفعت عمومی فلسفه واردات خودرو است.

دولت روی ثبت سفارش‌ها در بازه قیمت داخل، نوع خودرو و امکان خدمات دقت داشته باشد

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تأکید به نظارت بر بازه قیمتی برابر با تولیدات داخلی گفت: دولت باید روی ثبت سفارش‌ها نظارت داشته باشد. همچنین نوع خودرویی که وارد می‌شود، امکان ارائه خدمات پس از فروش برند‌ها و سایر امکانات بسیار حائز اهمیت است.

تخصیص ارز گوشی آیفون به واردات خودرو

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس درباره بازه قیمت تعیین شده برای واردات خودرو ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: این موضوع را از علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه و تجارت شنیدم که تأکید کردند که ارز ترجیحی ما به گوشی آیفون اختصاص پیدا کرده بود و واردکنندگان بدون توجه ارز ترجیحی موبایل را با ارز آزاد می‌فروختند؛ بنابراین به‌جاست که ارز این بخش را به واردات خودرو اختصاص بدهند.


بیشتر بخوانید: ۴ پیش‌بینی قیمت خودرو در آینده


طهماسبی با بیان اینکه ممکن است بعضی از کارشناسان مخالف این کار باشند، عنوان کرد: اگر قرار باشد ارز آیفون حذف نشود و به برند‌های دیگر برود، این اقدام چندان صحیح نیست. آنچه وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح می‌کند همان اختصاص ارز آیفون به خودرو است. عقیده بنده هم این است که مردم واردات خودرو را ترجیح می‌دهند.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی