عمومی

25 نمونه سرقت و اختلاس در محل کار

۲۵ نمونه سرقت و اختلاس در محل کار

بخشی از کار شما به عنوان صاحب کسب و کار ردیابی و محافظت از منابع شرکت شماست. این شامل جستجوی نشانه‌هایی از اختلاس یا سرقت کارکنان است. برای انجام موثر این کار، شناخت انواع مختلف اختلاس که در مشاغل کوچک رایج است کمک می کند. برای مشاهده لیست کامل نمونه های اختلاس به ادامه مطلب بروید.



اختلاس چیست؟

اختلاس عبارت است از سوء استفاده یا سرقت از وجوه شرکت یا دارایی شرکت. راه‌های مختلفی وجود دارد که یک کارمند یا صاحب کسب‌وکار می‌تواند منابع را بدزدد یا سوء استفاده کند، که می‌توانید در فهرست زیر مشاهده کنید.

اختلاس چگونه اتفاق می‌افتد؟

اختلاس زمانی رخ می‌دهد که یک کارمند یا صاحب کسب‌وکار سرمایه‌های شرکت را بدزدد یا سوء استفاده کند. به عنوان مثال، یک کارمند ممکن است بدون قرار دادن وجه در حساب بانکی شرکت، پرداخت را برای تراکنش بپذیرد. برای نمونه‌های بیشتر اختلاس به فهرست زیر مراجعه کنید.

svg%3E - 25 نمونه سرقت و اختلاس در محل کار

نمونه های رایج اختلاس و کارمند دزدی

اختلاس به طیف وسیعی از اقدامات اطلاق می شود که در آن کارکنان یا تصمیم گیرندگان منابع شرکت را می دزدند یا از آنها سوء استفاده می کنند. برای محافظت از کسب و کار کوچک خود، در اینجا چندین نمونه از اختلاس آورده شده است که باید بدانید. و اگر تا به حال فکر کرده اید، «چگونه اختلاس و سرقت کارکنان را کنترل کنم؟ همچنین می توانید نکاتی را در زیر هر مثال بیابید.

۱ . باطل کردن تراکنش ها در صندوق صندوق

وقتی کارمندی وارد تراکنش می شود و پول جمع می کند، ممکن است تراکنش را باطل کند و پول را برای خود نگه دارد. . تشخیص این ممکن است دشوار باشد، زیرا سیستم باید تعادل داشته باشد، اما مشتری همچنان محصول یا خدمات خود را دریافت می‌کند و شرکت شما وجوهی را دریافت نمی‌کند.

پیشگیری: بسیاری از سیستم‌های نقطه‌فروشی مدرن دارای قابلیت‌هایی هستند. تنظیماتی که برای باطل کردن فروش نیاز به تأیید سرپرست یا مدیر دارند. سیستم خود را ارتقا دهید یا این ویژگی را اجرا کنید تا از دادن این فرصت به کارمندان جلوگیری کنید.

۲٫ پرداخت‌های نقدی جیبی از جمع‌آوری‌های سرمایه

اگر کسب‌وکار یا سازمان شما میزبان جمع‌آوری‌های کمک مالی است، می‌توانید کمک‌هایی را که فوراً شمارش نمی‌شوند جمع‌آوری کنید. اگر فقط یک کارگر قبل از تخصیص به این وجوه دسترسی داشته باشد، ممکن است مقداری را برای خود جمع آوری کند.

پیشگیری: بیش از یک کارمند مسئول جمع آوری و شمارش وجوه داشته باشید.

۳٫ پرداخت چک های مشتری

یک کارمند ممکن است یک حساب بانکی با نامی مشابه شرکت ایجاد کند. سپس می‌توانند چک‌های مشتری را نقد کنند یا پرداخت‌های الکترونیکی را به جای حساب شرکت به حساب خود منتقل کنند.

پیشگیری: این جرم در جایی رایج است که یک کارمند هم مسئول جمع‌آوری پرداخت‌ها و هم پیگیری سوابق حسابداری است. مسئولیت‌ها را از هم جدا کنید تا افراد متعددی بتوانند مشکلات احتمالی را پیدا کنند.

۴٫ پرداخت بیش از حد مشتریان

یک کارمند ممکن است برای یک محصول یا خدمات خاص، بیش از نرخ شرکت شما از مشتریان هزینه بگیرد، یا هزینه های اضافی اضافه کند و هزینه های اضافی را به جیب بزند. پول.

پیشگیری: انجام ممیزی دوره‌ای از شیوه‌های صورت‌حساب مشتری، و بررسی شکایات مشتریان درباره صورت‌حساب یا هزینه‌های اضافی.

۵٫ جعل پرداخت‌ها

یک کارمند ممکن است در صورت دسترسی به اطلاعات و امضای شما، برای خود چک بنویسد یا وجه را از حساب بانکی کارمند منتقل کند. سپس ممکن است برای پنهان کردن این پرداخت‌ها، ورودی‌های حسابداری جعلی ایجاد کنند.

پیشگیری: از دسترسی به امضای الکترونیکی خود خودداری کنید و پرداخت‌های هزینه‌ها را حسابرسی کنید تا موارد عجیب و غریب را پیدا کنید.

۶٫ جعل پرداخت های فروشنده

یک کارمند ممکن است حساب های فروشنده جعلی راه اندازی کند یا ورودی های حسابداری را ویرایش کند تا به نظر برسد که پرداخت ها به فروشندگان انجام می شود. اما سپس آن پول را برای خود می‌فرستند.

پیشگیری: همه پرداخت‌ها به فروشندگان را به صورت دوره‌ای بررسی کنید یا از بیش از یک کارگر بخواهید ورودی‌های شما را بررسی کند.

۷٫ سرقت اطلاعات کارت اعتباری مشتری

کارمندانی که برای تکمیل خریدها داده های کارت اعتباری مشتری را جمع آوری می کنند، می توانند اعداد را برای استفاده برای خریدهای خود ثبت کنند. این دزدی مستقیم از مشتریان است و می‌تواند منجر به عدم اعتماد برای کسب‌وکار شما شود.

پیشگیری: از نرم‌افزار پرداختی استفاده کنید که شماره کامل کارت اعتباری را حذف می‌کند و از گرفتن اطلاعات به صورت دستی خودداری کنید مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.

۸٫ Double Dipping

کارمندان می توانند با شارژ کردن هزینه به کارت اعتباری شرکت خود و سپس درخواست بازپرداخت وجه اضافی از حساب هزینه شما پول اضافی جمع آوری کنند. آنها خودشان هزینه آن را پرداخت کردند.

پیشگیری: مسئولیت ها را از هم جدا کنید تا سایر کارمندان بتوانند بررسی کنند که آیا هزینه ای قبلاً پوشش داده شده است یا خیر. نرم افزار مدیریت هزینه می تواند این فرآیند را ساده کند.

۹٫ استفاده نادرست از حساب هزینه

کارمندان همچنین ممکن است برای هزینه هایی که به عملکرد شرکت مربوط نمی شوند درخواست بازپرداخت کنند. برای مثال، ممکن است سعی کنند یک ناهار شخصی را پوشش دهند، حتی اگر با مشتری ملاقات نکرده باشند.

پیشگیری: خط مشی روشنی از مواردی که پوشش داده می شود و چه چیزی تحت پوشش نیست ایجاد کنید. سپس از نرم افزار مدیریت هزینه برای جمع آوری داده ها و رسیدها استفاده کنید.

۱۰٫ استفاده نادرست از تخفیف های کارکنان

اگر فروشگاه یا رستورانی تخفیف هایی را فقط به کارمندان ارائه می دهد، برخی ممکن است سعی کنند این امتیازات را به دوستان، خانواده یا دیگران ارائه دهند. .

پیشگیری: یک خط مشی سختگیرانه در مورد اینکه چه کسی می تواند و چه کسی نمی تواند از این تخفیف ها استفاده کند ایجاد کنید. خریدهای بیش از حد توسط هر کارمندی را بررسی کنید.

۱۱٫ سرقت پول نقد

کارمندانی که تنها به پول نقد دسترسی دارند ممکن است مبالغ کمی بگیرند، به این امید که مورد توجه قرار نگیرند. با این حال، این افزایش‌های کوچک می‌توانند در طول زمان اضافه شوند.

پیشگیری: این سرقت اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از کارکنان مسئول پول شهرستان یا سپرده‌گذاری بانکی باشد. بسیاری از بهترین شیوه های رسیدگی به پول نقد، کسب و کار شما باید از آن پیروی کند، از جمله داشتن بیش از یک نفر این سپرده ها را تکمیل می کنند.

۱۲٫ سرقت لوازم اداری

یک کارمند ممکن است لوازم را از انبار شما بدزدد و به خانه بیاورد یا حتی بفروشد.

پیشگیری: فقط مقدار کمی از لوازم را در یک زمان در دسترس قرار دهید. یا زمانی که کارمندان به یک مورد خاص نیاز دارند، درخواست کنید.

۱۳٫ تجهیزات دزدی

تجهیزات اغلب شامل موارد بزرگتری مانند رایانه یا فناوری است. کارمندان ممکن است این اقلام را به خانه ببرند یا به صورت نقدی بفروشند.

پیشگیری: از کارمندان بخواهید دستگاه‌های بزرگ را از سیستم خارج کنند یا از آنها بخواهند که در دفتر بمانند.

مثال های بیشتر اختلاس برای دانستن

اختلاس به طیف وسیعی از اقدامات اشاره دارد که کارکنان یا تصمیم گیرندگان برای منافع شخصی اتخاذ می کنند. در اینجا حتی نمونه‌های بیشتری از اختلاس برای صاحبان مشاغل وجود دارد که بدانند.

۱۴٫ فروش اسرار تجاری – جاسوسی شرکتی

این نوع اختلاس زمانی رخ می دهد که یک کارمند اطلاعات اختصاصی خود را به یک رقیب بفروشد.

پیشگیری: فقط به اطلاعاتی دسترسی پیدا کنید که برای نقش های هر فرد ضروری است. از فضای ذخیره‌سازی ایمن برای داده‌های مهم استفاده کنید و افرادی که دسترسی دارند را ردیابی کنید.

۱۵٫ استفاده از کارت اعتباری شرکت برای استفاده شخصی

اگر کارمندان شما به کارت های اعتباری شرکت دسترسی دارند، استفاده از آنها برای خریدهای شخصی ممکن است به عنوان اختلاس واجد شرایط باشد.

پیشگیری: قوانین واضحی را برای استفاده از کارت اعتباری تنظیم کنید و خریدها را به طور مرتب بررسی کنید.

۱۶٫ دزدی موقعیت مکانی شما

کارمندانی که اطلاعاتی در مورد موقعیت مکانی شما دارند، مانند کدهای هشدار یا مکان اشیاء قیمتی، ممکن است در سرقت شرکت کنند.

پیشگیری: از دوربین‌های امنیتی و زنگ هشدار استفاده کنید و افرادی که به اطلاعات حساس دسترسی دارند را با دقت ردیابی کنید.

۱۷٫ دزدی کالا

کارمندان خرده‌فروشی ممکن است محصولات فیزیکی را از قفسه‌ها بدزدند یا اقلامی را که اخیراً بازگردانده شده‌اند بردارند:

پیشگیری : رویه‌های موجودی و بازپرداخت قوی تنظیم کنید و از دوربین‌های امنیتی برای نظارت بر فعالیت‌ها استفاده کنید.

۱۸٫ ادعای گمشده تجهیزات

یک کارمند ادعا می کند یک لپ تاپ یا سایر تجهیزات به سرقت رفته است. آنها یک دستگاه جدید می گیرند و قدیمی را نگه می دارند یا به یکی از اعضای خانواده می دهند.

پیشگیری: از نرم افزار برای ردیابی مکان دستگاه های شرکت استفاده کنید یا در صورت گم شدن یا دزدیده شدن آنها را غیرفعال کنید.

>

۱۹٫ ایجاد کارمندان ارواح

کارمندانی که لیست حقوق و دستمزد شما را کنترل می کنند ممکن است کارمندان جدیدی ایجاد کنند که وجود ندارند. آنها به این کارمندان قلابی «پرداخت» می دهند و پول را برای خود نگه می دارند.

< /span>

پیشگیری: به طور مرتب اسناد حقوق و دستمزد را بررسی کنید و آنها را با سوابق کارمندان مقایسه کنید. این همچنین یکی از دلایل اصلی این است که چرا حقوق و دستمزد یکی از عملکردهایی است که باید آن را به یک ارائه دهنده معتبر برون سپاری کنید.< /p>

۲۰٫ سرقت وجوه مالیاتی

کارمندان مسئول پرداخت مالیات ممکن است آن پول را برای خود نگه دارند. نه تنها آن وجوه از دست رفته است، بلکه در انتظار دریافت صورتحساب مالیاتی بزرگ‌تری نیز خواهید بود.

پیشگیری: شیوه‌های مالیاتی خود را به طور منظم بررسی کنید یا این عملکرد را به یک سرویس مالیاتی معتبر برون سپاری کنید.

۲۱٫ جمع‌آوری هدایا

هزینه‌ها، پرداخت‌هایی هستند که فروشندگان به کارمندان در ازای کسب و کار شرکت شما یا سایر امتیازات دریافت می‌کنند.

پیشگیری: روش های بسیاری برای مدیریت بهتر حساب های پرداختنی و حساب های دریافتنی وجود دارد. با انتخاب فروشنده‌ها خودتان شروع کنید یا کمیته‌ای برای اتخاذ این تصمیم‌ها ایجاد کنید.

۲۲٫ سرقت هویت

این نوع اختلاس زمانی رخ می دهد که یک کارمند از نام کسب و کار شما برای باز کردن کارت های اعتباری یا گرفتن وام برای خرید خود استفاده کند. .

پیشگیری: به طور مرتب حساب‌ها و امتیاز اعتباری شرکت خود را بررسی کنید تا هرگونه بی‌نظمی را مشاهده کنید.

۲۳٫ استفاده از منابع شرکت برای راه اندازی کسب و کار

اگر کارمندی بدون اطلاع شما از زمان، تجهیزات یا سرمایه شرکت برای راه اندازی کسب و کار خود استفاده کند، به عنوان اختلاس واجد شرایط است.

پیشگیری: قوانین روشنی در مورد نحوه استفاده از منابع شرکت تنظیم کنید.

۲۴٫ طرح‌های پونزی

طرح پونزی زمانی اتفاق می‌افتد که یک شرکت یا فرد به سرمایه‌گذاران یا ذینفعان وعده بازدهی بالایی می‌دهد، اما به‌جای پرداخت پول از سرمایه‌گذاران جدید، به آنها پول پرداخت می‌کند. با محصول یا خدماتی که شرکت ادعا می کند ارائه می کند. این نوع طرح در کسب و کارهای مدیریت مالی و برنامه ریزی بازنشستگی رایج ترین است.

پیشگیری: نحوه وارد کردن پول و رسیدن آن را پیگیری کنید. اگر با سرمایه گذاران کار می کنید، در مورد منشاء وجوه کاملاً شفاف باشید.

۲۵٫ جعل سوابق تجاری

بسیاری از اشکال اختلاس شامل جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر اختلاس وجوه یا کلاهبرداری از سرمایه گذاران است.

پیشگیری: یک شرکت حسابداری معتبر پیدا کنید تا این وظایف را برون سپاری کند و سوابق و امور مالی خود را به صورت دوره ای بررسی کنید.

اختلاس است. یک جرم یقه سفید؟

بله، اختلاس یکی از رایج ترین جرایم یقه سفید است. شدت و نوع اتهام می تواند بسیار متفاوت باشد، اما به طور کلی نوعی سرقت یا کلاهبرداری در نظر گرفته می شود.

چه آیا مجازات اختلاس وجود دارد؟

نوع اتهامات جنایی ممکن است برای اختلاس با آن مواجه شود، بسته به موقعیت و مقدار پول می تواند بسیار متفاوت باشد. یا منابعی که به سرقت رفته یا مورد سوء استفاده قرار گرفته اند. قوانین نیز بر اساس ایالت متفاوت است. اتهامات اختلاس جزئی اغلب جنحه محسوب می شوند که ممکن است شامل جریمه یا زندان باشد. اختلاس جنایی ممکن است شامل مجازات های حبس جدی تا ۱۵ سال باشد.

آیا می توانید از شرکت خود اختلاس کنید؟

اختلاس زمانی اتفاق می‌افتد که از وجوه یا منابع یک کسب‌وکار برای منافع شخصی سوء استفاده شود. اگر شما تنها مالک کسب و کار خود هستید، به طور کلی نمی توان به اختلاس متهم شد، زیرا شما مالک آن منابع هستید. با این حال، اگر شرکت شما بخشی از یک شراکت است یا چندین سهامدار دارد، استفاده نادرست شما از وجوه ممکن است تقلب تلقی شود.

تصویر: $


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی