بازاریابی و فروش

تبلیغات چیست؟ انتخاب بهترین روش تبلیغ برای جذب مشتری

مراحل انتخاب بهترین روش تبلیغ

امروزه برای راه اندازی یک کسب و کار بزرک و کوچک برای ارائه محصول و خدمات و  جذب مشتری با توجه به تنوع محصولات رقبا به تبلیغ و تبلیغات نیاز دارد . تبلیغات کمک خواهد کرد که مخاطبان و مشتریان خود را در با ویژگی های برتر محصول خدمات و کسب و کار خود آشنا کنیم و آنان را به تهیه و استفاده از خدمات و محصولات خود تشویق کنیم . ولی از آنجایی که تبلیغات شامل هزینه های گاهی سنگین میشود باید یک یا چند نوع از تبلیغات را انتخاب کنیم که برای ما بهینه و به صرفه تر باشد .

یکی از مهمترین نکات در انتخاب انواع روش های تبلیغات، مدت زمان تاثیر گذاری آن است ، مدتی که طول میکشد تا هزینه ای که برای تبلیغات پرداخت کرده ایم برگردد و همچنین کسب و کار ما به سود دهی برسد . اما مدت زمان رسیدن به نقطه سوددهی در صنایع مختلف فرق دارد .

در کسب و کار های کوچک که با سرمایه ای بسیار کم راه اندازی میشود باید مدت زمان رسیدن به سود دهی کوتاه تر باشد . زیرا شخص پول چندانی برای هزینه کردن در بخش های مختلف و همچنین تبلیغات ندارد و برای توسعه کسب و کار خود از همان ابتدا نیاز به جذب مشتری و دریافت درآمد از طریق فروش دارد . متاسفانه برخی از این افراد تصور اشتباهی در مورد تبلیغ کردن دارند و تبلیغ را یک هزینه اضافی در نظر میگیرند و از آن خودداری میکنند ! خوب همین باعث میشود کسی از وجود محصولات و خدمات آنها خبر دارد نشود و در نهایت فروش و کسب درآمدی هم درکار نخواهد بود و شخص همان هزینه ای که برای راه اندازی کار خود پرداخته است را نیز از دست بدهد و مجبور به انصراف از ادامه شود ، زیر دیگر پولی برای ادامه کار و گذران زندگی ندارد !

اما انتخاب نوع تبلیغ نیز اهمیت بسیار دارد ، زیرا اگر درست انتخاب نکنید پول و سرمایه خود را به هدر داده اید !

به دو بخش اینترنتی و غیر اینترنتی تقسیم بندی میکنیم که روش هایی از هر دو این موارد برای همه کسب و کار ها لازم است .

سنتی غیر اینترنتی

  • چاپ و بخش کارت ویزیت ، بروشور ، کاتالوگ ، تراکت ، هدایای تبلیغاتی
  • درج آگهی در روزنامه های نیازمندیها مانند همشهری و سایر روزنامه های کثیر الانتشار و تبلیغات در مجله های مختلف تبلیغاتی
  • تبلیغات در بیلبورد های کوچک و بزرگ داخل و خارج شهر
  • تبلیغات در تلویزیون یا تیزر تبلیغاتی که بصورت ویدئو در شبکه های مختلف صداوسیما پخش میشود
  • طراحی غرفه نمایشگاهی و شرکت در نمایشگاه های مرتبط
  • ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه برای گروهی از مخاطبان یا مردم منطقه ای از شهر که مورد نظر ماست
  • بازاریابی تلفنی و بازاریابی در سطح شهر ، نمایشگاه ها و …

مراحل انتخاب بهترین روش تبلیغ

  1. کسب اطلاعات کامل در مورد مزایای انواع روش های تبلیغات و بازاریابی
  2. مشاوره با افراد با تجربه
  3. سپردن تبلیغات به بهترین شرکت تبلیغاتی
  4. بررسی بازخورد تبلیغ در مقاطع مختلف و اصلاح روش
  5. تبلیغ توسط انواع روش های مختلف تبلیغاتی بصورت کمپین های تبلیغاتی
  6. افزایش سطح تبلیغ باتوجه به افزایش مشتریان

بیشتر بخوانید: بررسی تاثیر بازاریابی و تفاوت بازاریابی و تبلیغات چیست؟

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی به عنوانی یکی از محرک های اصلی فروش جایگاه ویژه ای در اشکال مختلف دارد. اگر یک چیز حتمی درباره تبلیغ وجود داشته باشد، این است که متفاوت بودن چیز خوبی است.

  • آگهی های دوره ای
  • تبلیغ در بروشورها، جزوه ها و برگه های کوچک
  •  پست مستقیم

تبلیغات چریکی

این روش به طور گسترده و برای هر چیز نامتعارفی به کار برده شده و معمولا مصرف کننده را به مشارکت یا تعامل دعوت می کند. در این نوع از تبلیغات، مکان و زمان بسیار اهمیت دارد.

تبلیغات وسیع Broadcast

این دسته از تبلیغات در طی چند سال گذشته، به ویژه با ظهور فناوری DVR و همچنین گسترش شبکه های اینترنتی و رد نمودن تبلیغات، بسیار آسیب دیده است.

تبلیغ در محیط

اصطلاحی کلی برای توصیف هر نوع تبلیغی است که با مصرف کننده هنگامی که بیرون از خانه است تماس برقرار می کند. شما آن را به عنوان بیلبورد، پوسترهای ایستگاه اتوبوس، و حتی بوردهای دیجیتال بزرگ می شناسید.

تبلیغات خدمات عمومی

بر خلاف تبلیغات سنتی، تبلیغات خدمات عمومیدر ابتدا برای آگاه نمودن و آموزش به جای فروش محصول یا خدمت طراحی شدند. به طور سنتی در تلویزیون و رادیو آشکار می شد اما این روزها به طور آنلاین نیز عمل می کند.

تبلیغ قرار دادن محصول

اگر پس از مشاهده یکی از قسمت های سریال هشدار برای کبری ۱۱ این سوال برای شما پیش آمده باشد که: “آن ها واقعا تعداد زیادی خودروی BMW در این صحنه استفاده کرده اند”، یا، “آیا همه در این سریال تلویزیونی پپسی می نوشند” پس متوجه قرار دادن محصول شده اید.

1014 1024x682 1 - تبلیغات چیست؟ انتخاب بهترین روش تبلیغ برای جذب مشتری

تبلیغات آنلاین

از آگهی در فیس بوک و اینستاگرام، تا پیام های تبلیغاتی در تلگرام، سریع ترین و راحت ترین راه برای دسترسی به میلیون ها مشتری بالقوه آنلاین است.

 ۵ نوع از تبلیغات آنلاین تاثیرگذار در سال ۲۰۱۹

۱. پرداخت هزینه برای قرارگرفتن در نتایج جستجوها

۲.  تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی باپرداخت هزینه

  • فیسبوک
  • لینکدین
  • اینستاگرام
  • توییتر

۳. تبلیغات همسان:

آن‌ها با کمک به دیگر برندها کسب درآمد دارند. برندها، به این ناشران پولی پرداخت می‌کنند تا پست‌ها و ویدیوهایی را برایشان درست کنند که از فرمول ناشران پیروی می‌کند. آنها هم چنین به ناشران، بابت توزیع این محتوای اسپانسری شده برای مخاطبین زیادی در رسانه اجتماعی و وب سایت آنها پولی پرداخت می‌کنند.

۴. پیش تبلیغات ویدئویی برای کاربران وب

۵. تبلیغات بنری

تلفن همراه

استفاده از تلفن های همراه و سایر لوازم الکترونیک قابل حمل دارای اتصال اینترنتی است. روندهای فعلی در تبلیغات تلفن همراه شامل استفاده زیاد از رسانه های اجتماعی همانند توئیتر، اینستاگرام، اسنپ چت، و فیس بوک است.

و همچنین بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا