عمومی

مدیر عامل کلارنا به دلیل اخراج 700 کارمند خود با مخالفت روبرو شد ویدئو. پاسخ او حتی بدتر بود

مدیر عامل کلارنا به دلیل اخراج ۷۰۰ کارمند خود با مخالفت روبرو شد
ویدئو. پاسخ او حتی بدتر بود

به نظر می‌رسد اخراج کارمندان یک فهمدن مهارت بسیار دشواری برای مدیران اجرایی. به خصوص در استارتاپ ها. من متوجه می شوم که گاهی اوقات آنها اجتناب ناپذیر هستند (اخراج، نه مدیران عامل)، اما راه خاصی برای رسیدگی به مسائل وجود دارد که به نظر می رسد فراتر از کتاب بازی معمولی برای بسیاری از رهبران

آخرین نمونه Klarna است، شرکتی که اکنون در سوئد بخرید، پرداخت کنید، که ۱۰ درصد از ۷۰۰۰ کارمند خود را اخراج کرد — بسیاری از آنها از ابتدای سال استخدام شده بودند. مدیر عامل شرکت سباستین سیماتکوفسکی کارمندان را در یک تماس اجباری روز دوشنبه جمع کرد، جایی که او یک ویدیوی از پیش ضبط شده را برای آنها پخش کرد و به آنها اطلاع داد که اخراج خواهند شد. سپس، کارمندان باید منتظر می‌ماندند – حدوداً ۴۸ ساعت – قبل از دریافت ایمیلی که به آنها اطلاع می‌دهد که آیا کارشان ایمن است یا خیر. بله.

“همکاران و دوستانی که تحت تاثیر قرار گرفته اند ظرف چند روز آینده دعوتی برای گفتگو دریافت خواهند کرد.” ایمیلی به کارکنان که در وبلاگ شرکت منتشر شد. دعوت نامه با عنوان “جلسه در مورد نقش شما در Klarna” خواهد بود. در این جلسه، اطلاعات بیشتری در مورد مراحل بعدی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.”

شاید به همین دلیل است که بسیاری از مدیران عامل استارت آپ ها پناه گرفته اند. قبلاً اخراج نشده‌اید، بنابراین آنها هیچ مرجعی برای اینکه تجربه در سمت گیرنده چگونه است ندارند؟ نمی دانم درست است یا نه، اما باید تعجب کنم. حدس می‌زنم این چیزی نیست که هر کجا که باشد به شما یاد می‌دهند، شما یاد می‌گیرید که چگونه یک شرکت را از هیچ راه‌اندازی کنید و آن را به چیزی تبدیل کنید که مردم فکر می‌کنند به ارزش میلیاردها دلار. سخت است.

من متوجه شدم. اگر مردم را اخراج می کنید، اوضاع خوب نیست. معمولاً به این معنی است که شرکت از نظر مالی ضعیف عمل می کند، وگرنه شما سعی نمی کنید آنچه را که اغلب بزرگترین هزینه یک شرکت است یعنی کارکنان آن حذف کنید.

شما همچنین احتمالاً تحت استرس زیادی هستید، که باعث می‌شود مدیریت خوب هر چیزی حتی سخت‌تر شود. اخراج ۱۰ درصد از کارمندان خود هرگز آسان نیست. با این حال، چیزی در مورد آن وجود دارد که درک آن برای بسیاری از مدیران عامل بسیار سخت به نظر می رسد.

این در حال تبدیل شدن به یک روند ناگوار است. برای مثال، ممکن است به یاد بیاورید – در دسامبر – زمانی که ویشال گارگ، مدیرعامل Better.com، ۹۰۰ نفر را در یک تماس زوم اخراج کردند و سپس کسانی را که رها شده بودند به خاطر تنبلی و دزدی از شرکت سرزنش کرد. گویی فشار رهبری یک استارت‌آپ با رشد سریع باعث می‌شود مردم فراموش کنند که چگونه با مردم تعامل کنند، مخصوصاً زمانی که باید اخبار بدی را ارائه کنند.

در مورد Klarna، وضعیت حتی بدتر می‌شود. Siemiatkowski پس از دریافت فشار به دلیل نحوه برخورد با آن، به شدت سرزنش کردند، و نشان دادند که “ناعادلانه و بی سواد” بوده است. سپس او نام بیش از ۵۰۰ کارمندی را که رها شده بودند در لینکدین به اشتراک گذاشت. اگر منصف باشیم، آن کارمندان موافقت کرده بودند که نامشان به لیست اضافه شود و توسط یکی از کارمندان فعلی Klarna جمع آوری شود، اما این بدان معنا نیست که آنها از اشتراک عمومی آن توسط رئیس سابق خود بسیار هیجان زده هستند.

من قصد ندارم وانمود کنم که فرمولی مخفی برای رها کردن مردم دارم که به احساسات کسی آسیب نرساند. با این حال، من فکر می کنم چند اصل عقل سلیم وجود دارد که حداقل به همه اجازه می دهد با صداقت خود کنار بروند.

برنامه داشته باشید

یکی از بزرگترین انتقادات به Klarna این است که چگونه همه چیز کاملاً آشفته به نظر می رسید. اینکه به شرکت خود بگویید که ۷۰۰ نفر را رها می‌کنید و اجازه دهید این کار برای دو روز روی آنها بماند، هم غیرضروری و هم ناعادلانه است.

“با توجه به پیچیدگی … ناامید کننده است و باید بگویم که انتظار آب و هوای بهتری را داشتم که در آن ۴۸ ساعت زمان قابل قبولی باشد. Siemiatkowski گفت: محدودیت زمانی برای انجام این گفتگو در داخل. به جز، تنها چیز ناامید کننده این است که یک مدیر عامل فکر می کند اجازه دادن به کارکنان برای دو روز در مورد شغل خود “قابل قبول” است.

وجود دارد. دلیلی برای وادار کردن مردم به این مدت طولانی وجود ندارد. اگر در حال اعلامیه هستید، باید آماده باشید که مردم را فوراً مطلع کنید – ترجیحاً با گفتگوی حضوری با مدیر آنها. این باید ظرف چند ساعت اتفاق بیفتد. جایی که نمی‌تواند شخصاً اتفاق بیفتد، در چند سال گذشته در زوم بسیار خوب عمل کرده‌ایم. این حداقل کاری است که می توانید انجام دهید.

شفاف باشید

اخراج ۱۰ درصد شرکت شما نباید برای کارمندان شما غافلگیر کننده باشد. منظورم این نیست که شما باید تمام جزئیات کسب و کار را به اشتراک بگذارید، اما این را مدیون افرادی هستید که برای شما کار می کنند که با آنها صادق باشید. اگر تیم شما از اینکه به این نتیجه رسیده است شوکه شده است، شما در شفافیت با آنها در مورد وضعیت کسب و کار بسیار ضعیف عمل کرده اید.

یکی از بزرگترین دلایل این است که اگر شما ۱۰ درصد از تیم خود را اخراج کنید، به این معنی است که ۹۰ درصد آنها در کنار هم هستند. آخرین چیزی که می خواهید این است که آنها نگران شغل خود باشند. اعتماد ارزشمندترین دارایی شماست و شما آن را با صادق بودن و شفاف بودن به دست می آورید.

تدافعی نباشید

در نهایت، سعی کنید به خاطر داشته باشید که شما فردی نیستید که رها می شود. شما شغل خود را حفظ می کنید، بنابراین وقتی مردم از نحوه برخورد شما با اخراج ها ناراحت هستند، نمی توانید حالت تدافعی به خرج دهید.

و حتی اگر بهترین فردی برای اخراج یک کارمند باشید، باز هم به کسی می گویید که دیگر کارمندی ندارد. چک حقوقی که معمولاً واکنش های گرم و دوستانه ای را به همراه ندارد. این احتمال وجود دارد که شما مقداری پس زدگی دریافت کنید.

وقتی این اتفاق افتاد، به آنها–و خودتان–یک لطف و  مهربان باشید. هیچ هزینه ای برای شما ندارد و باعث نمی شود احساس بهتری داشته باشند، اما حداقل، باید سعی کنید کاری بیشتر انجام ندهید تا حال آنها بدتر شود.

<. class="sc-qPXtF hOVAJA article__footer">

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی