خبر

افزایش ۸.۲ درصدی تولید فولادی‌ها در چهار ماهه نخست امسال

افزایش ۸.۲ درصدی تولید فولادی‌ها در چهار ماهه نخست
امسال

به گزارش بازار، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه تولید شمش فولاد (فولاد میانی) بیشترین رشد تولید را نسبت به چهار ماهه ابتدایی پارسال داشته است؛ در این مدت ۱۱ میلیون و ۴۵۹ هزار تن شمش فولاد تولید شده که نسبت به ۱۰ میلیون و ۵۸۷ هزار تن تولیدی در مدت چهار ماهه سال ۱۴۰۱ افزایش ۸.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

پس از آن در چهار ماهه ابتدایی امسال چهار میلیون و ۴۹۹ هزار تن محصولات طویل تولید شده که ۷.۳ درصد بیش از میزان تولید آن در چهار ماهه نخست پارسال است. در مدت مشابه پارسال، چهار میلیون و ۱۹۱ هزار تن مقاطع طویل فولادی در کشور به تولید رسیده بود.

طبق آمار، در چهار ماهه نخست امسال تولید آهن اسفنجی و کل محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۵.۶ درصدی و پنج درصدی داشته‌اند.

تولید آهن اسفنجی ۱۲ میلیون و ۹۵۹ هزار تن و تولید محصولات فولادی هفت میلیون و ۸۲۲ هزار تن در چهار ماهه ۱۴۰۱ ثبت شده است؛ این درحالیست که در مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۲ میلیون و ۲۷۷ هزار تن آهن اسفنجی و هفت میلیون و ۴۲۶ هزار تن محصولات فولادی در کشور به تولید رسیده بود.

در نهایت نیز کمترین درصد افزایش تولید در این مقایسه آمار تولید فولادسازان کشور، متعلق به تولید محصولات تخت فولادی است. در مدت مذکور امسال سه میلیون و ۳۲۳ هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده که نسبت به سه میلیون و ۲۳۵ هزار تن تولیدی در چهار ماهه ابتدایی پارسال، افزایش ۲.۷ درصدی داشته است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی