خبر

پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲

531529 615 - پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲

اقتصاد۲۴- امروز تاصیکو خودرو و نماد خبهمن نماد‌های بازار بودند که تأثیر مثبت خوبی را شاخص داشتند؛ اما توان مثبت کردن شاخص را نداشتند. امروز نیز خبری در بین اهالی بازار دست به دست می‌شد که نشان می‌داد رای هیات تجدید نظر شورای رقابت به نفع گروه بهمن و شرکت کروز است خبری که در آن گفته شد. هیات تجدیدنظر شورای رقابت، رفتار گروه بهمن در گرفتن دو صندلی هیات مدیره ایران خودرو را قانونی دانست و گروه بهمن را از هرگونه انحصارطلبی و رویه غیررقابتی در صنعت خودرو تبرئه کرد و رای بدوی شورای رقابت علیه گروه بهمن را رد کرد و رای قطعی به نفع گروه بهمن صادر کرد لذا با این اوصاف، عزم کروز برای تصاحب سومین صندلی هیات مدیره ایران خودرو با خرید قطعی بلوک خودرویی بانک صادرات بیش از پیش شده است.

همچنین شورای رقابت این موضوع را عنوان کرده است که جلسات شورای رقابت برای بررسی قیمت خودرو هر هفته برگزار می‌شود و به‌زودی قیمت‌های جدید خودرو‌ها اعلام خواهد شد.

خبر دیگری که بازار به آن توجه داشت خبر بودی که خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شده بود که این هفته زمانی که ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران به بانک‌های قطر منتقل شود، ۵ زندانی دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی، ایران را ترک می‌کنند و همین تعداد زندانی ایرانی بازداشت شده در آمریکا به خانه باز می‌گردند.

ایرنا هم در گزارشی مدعی شده است که تنها یک هفته پس از اجرای مصوبه جدید ارزی دولت، تقاضا و نسبت معامله به عرضه برخی محصولات پتروشیمی به کمترین میزان در یک سال گذشته رسیده که این مسئله نشان از حذف دلال دارد.

پایگاه خبری بازار سرمایه نیز اعلام کرده است که فراخوان تاسیس بورس بین‌الملل با تملک اکثریت سهام توسط اشخاص خارجی کلید خورده است و ضروریست متقاضیان واجد شرایط درخواست مکتوب خود مبنی بر اعلام آمادگی رسمی و مشارکت به عنوان موسس را در بازه زمانی ۱۱ لغایت ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ به معاونت اقتصادی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی ارسال نمایند.


بیشتر بخوانید:  یک اقتصاددان: تورم مهار نشود دلار ۵۰ هزار تومان نمی‌ماند!


همچنین نشست یک هزار و ششصد و هفتاد و دو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جاری با حضور نمایندگان ۳۵ کشور عضو این شورا در وین آغاز به کار کرد. در این نشست که تا روز جمعه ادامه دارد مسائل مختلف درباره ایمنی هسته‌ای، اجرای توافقنامه پادمان و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی آژانس در دستور کار قرار دارد. بررسی پادمان‌ها در منطقه غرب آسیا از مباحث جدیدی است که به دستور کار شورا اضافه شده است. موضوع ایران هم یکی از سرفصل‌هایی است که طبق جلسات پیشین در دستور کار شورا عنوان شده و قرار است راستی آزمایی و بازرسی فعالیت‌های اتمی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و اجرای توافقنامه پادمان بررسی شود.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

سومین روز از بازار اوراق بهادار در شهریور ماه منفی شد هر چند ارزش معاملات و شکل کندل‌ها به قدری است که نمی‌تواند روی آن حساب باز کرد و باید بازار را در روز‌های آینده دید.

در بازار روز جاری و به طور کل در این چند روزه اخیر همه مفروضات تکنیکالی پا برجا بود و بازار با منفی‌ها فرسایشی همراه شده است. منفی‌هایی که چند سالی است گریبان بازار را گرفته است. موضوع آغاز نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موضوع و خبری است که بازار پایان هفته که به عنوان پایان نشست هم تلقی می‌شود پیگیری می‌کند.

531530 799 - پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی