عمومی

افراد باهوش عاطفی با این 5 مورد ساده زندگی می کنند قوانین

افراد باهوش عاطفی با این ۵ مورد ساده زندگی می کنند
قوانین

من در حال مطالعه بودم هوش هیجانی، توانایی درک و مدیریت احساسات، برای چندین سال. با انجام این کار، چند درس مهم یاد گرفتم.

یکی از مهم ترین درس ها این است: با وجود سال ها تحقیق و مطالعه، انجام دادن اشتباهات یکسان، بارها و بارها آسان است.

یعنی، مگر اینکه راهی برای ترک عادت پیدا کنید. تصمیم گیری دائمی بر اساس احساسات موقت.

و بهترین راه برای انجام آن چیست؟

قواعد هوش هیجانی، یعنی. اینها قوانین سخت و سریعی نیستند. آنها بیشتر شبیه اصول یا دستورالعمل ها هستند. می‌توانید از این اصول در محل کار و خانه استفاده کنید تا از قرار گرفتن در موقعیت‌هایی که نمی‌خواهید در آن باشید جلوگیری کنید. و زمانی که در موقعیت‌های پیچیده و چسبنده قرار می‌گیرید، این قوانین می‌توانند به شما کمک کنند راهی برای خروج پیدا کنید.

برای مثال پنج قانون زیر را در نظر بگیرید. از آنها برای هدایت رفتار خود استفاده کنید و خواهید دید که می توانید احساسات خود و حتی دیگران را بهتر درک و مدیریت کنید.

(اگر در این ده قانون ارزش یافتید، ممکن است به دوره کامل هوش هیجانی علاقه مند شوید – که شامل هر یک از این قوانین به همراه ده قانون دیگر است. کلاس دوره را اینجا ببینید.)

در روانشناسی، مشکل “خرس سفید” (همچنین به عنوان نظریه فرآیند طعنه آمیز شناخته می شود) می گوید که هنگامی که سعی می کنید افکار خاصی را سرکوب کنید، اغلب فرکانس آنها را افزایش می دهید. این مفهوم نام خود را برگرفته از مقاله ای صد ساله از نویسنده روسی فئودور داستایوفسکی است، که پیشنهاد کرد اگر سعی کنید به خرس قطبی سفید فکر نکنید، این تنها چیزی است که به ذهن شما خطور می کند.

بنابراین، چگونه خرس های سفید خود را تسخیر می کنید؟ شما به یک دلفین آبی نیاز دارید.

دلفین آبی یک فکر جایگزین است، چیزی که اگر خرس سفیدتان فوراً تمرکز خود را به آن تغییر دهید. به ذهن می رسد.

اگر خرس سفید شما این است که هر زمان که مجبور به ارائه سخنرانی یا صحبت عمومی هستید، فکر می کنید، “ن عصبی نشوید،” می توانید با گفتن ذهنی به خود، آن را با یک دلفین آبی جایگزین کنید: “من خیلی هیجان زده هستم. این عالی خواهد شد.”

اکنون، شما در حال مهار یک منفی بالقوه — انرژی عصبی خود — و تبدیل آن به مثبت هستید.

(خواندن اطلاعات بیشتر در مورد قانون دلفین آبی در اینجا.)

قاعده سکوت ناخوشایند

قانون سکوت ناخوشایند ساده است: وقتی با یک سوال چالش برانگیز روبرو می شوید، به جای پاسخ دادن، مکث می کنید و عمیقاً به این فکر می کنید که چگونه می خواهید پاسخ دهید.

اما این مکث کوتاهی نیست. ممکن است قبل از ارائه پاسخ، پنج، ۱۰ یا حتی ۱۵ ثانیه (یا بیشتر) وقت بگذارید. که اگر به انجام آن عادت نداشته باشید، در ابتدا احساس ناخوشایندی خواهید داشت.

این قانون عالی است. ابزار تفکر انتقادی اما خیلی بیشتر از این هم است.

وقتی با یک سوال چالش برانگیز روبرو می شوید یا تحت فشار قرار می گیرید، به راحتی از دست می دهید. احساسات خود را کنترل کنید و چیزی را بگویید که واقعاً نمی خواهید بگویید.

اما زمانی که عادت به مکث کردن پیدا می کنید. کمی قبل از پاسخ دادن، کنترل اوضاع را به دست می گیرید. به خودتان زمان می‌دهید تا به مسائل فکر کنید. اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهید و مطمئن‌تر می‌شوید که منظورتان را بیان می‌کنید، و منظورتان را بیشتر می‌کنید.

(درباره چگونگی ایلان ماسک بیشتر بخوانید و استیو جابز قانون سکوت ناخوشایند را در اینجا تمرین می کنند.)

قانون ساده دامنه

در اصطلاح مدیریت پروژه، “scope” برای توصیف جزئیات مربوط به یک کار، همراه با مقدار زمان و تلاش برای تکمیل آن استفاده می شود. همانطور که می توانید تصور کنید، چه کار بر روی یک پروژه پیچیده یا حتی یک مجموعه کوچک از وظایف، بسیار مهم است که محدوده را تعریف کنید.

بیایید بگوییم که شما به انجام کارهای بیش از حد ادامه می دهید، و فکر می کنید، “اوه، من آن را به نحوی جا می دهم.” شما فکر می کنید زمان به طور جادویی ظاهر می شود یا اینکه یک کار به نوعی خود به خود انجام می شود … 

در مقابل ، وقتی دامنه را به درستی تعریف کنید، استرس را کاهش می دهید و کمک می کنید زندگی راحت تر پیش برود.

(در مورد نحوه استفاده جف بزوس از قاعده ساده دامنه اینجا بیشتر بخوانید. )

قاعده الماس تراش

از دریافت بازخورد انتقادی لذت نمی برد. اما همه ما به آن نیاز داریم — این یکی از بهترین راه ها برای یادگیری و رشد است.

من دوست دارم بازخورد انتقادی را با یک بازخورد مقایسه کنم. الماس تازه استخراج شده آن سنگ ممکن است برای چشم غیر مسلح زشت باشد. اما پس از برش و صیقل دادن، ارزش آن مشخص است.

نقد مانند آن الماس صیقل‌نشده است: در ابتدا زشت است. اما اکثریت قریب به اتفاق مواقع، این زشتی ریشه در حقیقت دارد. و حتی اگر اینطور نباشد، باز هم می‌تواند به شما کمک کند تا پیشرفت کنید — زیرا به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از کار شما توسط دیگران داشته باشید و در صورت لزوم به شما امکان می‌دهد تا با آن سازگار شوید.

با تبدیل شدن به یک الماس تراش، می توانید از بازخورد انتقادی بیشتر بهره مند شوید. شما باید الماس خام و صیقل نخورده را بردارید و آن را به چیزی زیبا تبدیل کنید — با تبدیل آن انتقاد به یک تجربه یادگیری.

(بیشتر در مورد نحوه استفاده از قانون الماس تراش در اینجا.)

قاعده مرکزیت مجدد

تجدید کردن به معنای این است که خود (افکار و عواطفتان) را مجدداً متمرکز کنید. این امر مستلزم صرف زمان برای تأیید مجدد اهداف، ارزش‌ها و اصول کلیدی اصلی شما – حتی فهرست کردن آنها به صورت کتبی — و سپس استفاده از آنها به عنوان مرکزی برای کمک به تمرکز افکار و احساسات شما است.

این امر ضروری است زیرا سر و صدای زیادی ما را احاطه کرده است. صداهای زیادی به ما می‌گویند که چگونه باید فکر کنیم یا چه کاری باید انجام دهیم.

اما با صرف زمان لازم برای تأیید مجدد و نوشتن. آنچه برای شما  مهم است– نمی‌توانید سرعت خود را کم کنید و افکارتان را به مرکز خود بازگردانید. و روانشناسی به ما می‌آموزد که کنترل افکارمان به ما امکان می‌دهد تا اندازه‌ای بر احساساتمان کنترل کنیم.

(درباره نحوه قانون جدید کردن را در اینجا اعمال کنید.)

اینها تنها تعدادی از قوانینی هستند که شما آموخته اید، اما امیدوارم در همه آنها ارزش پیدا کنید. من روزانه از این قوانین در زندگی شخصی و حرفه ای خود استفاده می کنم. امیدوارم شما هم بتوانید همین کار را انجام دهید.

زیرا، به یاد داشته باشید: هوش هیجانی واقعاً یک سفر است، سفری که مادام العمر است.

و هیچ وقت برای شروع دیر نیست.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی