عمومی

چگونه هوش مصنوعی بر آینده کار تأثیر می گذارد

چگونه هوش مصنوعی بر آینده کار تأثیر می گذارد

از آنجایی که پیاده سازی هوش مصنوعی در ایالات متحده در حال افزایش است، آموزش بیش از هر زمان دیگری حیاتی می شود. مدیر ارشد فناوری و محصول Aircall و یکی از بنیانگذاران، Pierre-Baptiste Béchu توضیح می دهد که چگونه هوش مصنوعی بر آینده کار تأثیر می گذارد و اقداماتی را که اکنون می توانیم برای آماده سازی انجام دهیم. توضیح می دهد.

هوش مصنوعی کانون اصلی چرخه اخبار در چند سال گذشته بوده است. ماه ها سؤالاتی از قبیل: آیا اخلاقی است؟ آیا خیلی دور گرفته شده است یا خیلی سریع؟ در مورد عنصر انسانی چطور؟

علی‌رغم این نگرانی‌ها، رقابت مداوم هوش مصنوعی بین شرکت‌های بزرگ فناوری با جریان مداوم به‌روزرسانی‌های هوش مصنوعی از بزرگترین شرکت‌های جهان همچنان داغ می‌شود. شرکت‌ها در حال رقابت برای اینکه ببینند چه کسی بر فضا تسلط خواهد داشت. به حدی که گروهی از کارشناسان هوش مصنوعی خواستار وقفه شش ماهه در توسعه سیستم هایی قوی تر از چت ربات های هوش مصنوعی که اخیراً راه اندازی شده اند مانند ChatGPT و Google Bard.

اگرچه مزایایی برای آن وجود دارد. این ابزارها، برخی احساس می‌کنند که ما فناوری را بیش از حد پیش برده‌ایم و یک قدم به حذف دخالت انسان در محیط کار نزدیک‌تر شده‌ایم. در واقع، تحقیقات اخیر نشان داد که ۴۷ درصد از کارمندان در ایالات متحده می ترسند که هوش مصنوعی جایگزین آنها شود و ۵۹ درصد نگران هستند که هوش مصنوعی با سرعت زیاد حرکت کند – که نشان می دهد ما نیازی به مکث نداریم. توسعه در هوش مصنوعی؛ ما نیاز به تسریع در آموزش و پرورش داریم.

علی‌رغم نگرانی‌ها، هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که محیط کار مدرن را متحول کند و فشار را کاهش دهد. از نیروی کار پراکنده و فرسوده – به ویژه تیم های رو به مشتری که فرسودگی شغلی برای آنها چالش بزرگی است. اگر به طور ایمن و اخلاقی به کار گرفته شود، ابزاری است که می‌توانیم برای آسان‌تر کردن زندگی نیروی کار، کوتاه‌تر کردن زمان چرخه و کاهش تلاش‌های ضروری کارگران از آن استفاده کنیم. ترس کارکنان باید با اطمینان از این که بدانند با وجود هوش مصنوعی پایین نمی‌آیند، بلکه با نبود آن به فرصت تبدیل می‌شوند. اکثر کارگران در ایالات متحده انتظار دارند که هوش مصنوعی ارزشی را در کل ارائه دهد و با آموزش مناسب لازم، ۷۳ درصد از کارمندان معتقدند که منجر به عملکرد فروش و رشد درآمد بیشتر خواهد شد.< /p>

اختلال بزرگ

وقتی همه‌گیری COVID-19 در سال ۲۰۲۰ کشور را درنوردید، محیط معمولی محل کار همانطور که می‌دانستیم برای همیشه تغییر کرد.

موقعیت‌های دوردست و ترکیبی به یک هنجار جدید تبدیل شدند، زیرا کارگران از رفت‌وآمدهای روزمره خود به اداره به کار از خانه تبدیل شدند. به دلیل تعطیلی و کمبود در سراسر زنجیره تامین و با توقف تجارت بین المللی، مشاغل به طور ناگهانی کاهش یافت. وضعیت به حدی وخیم بود که اختلالات زنجیره تامین شاهد یک ۶۷ درصد افزایش در سال ۲۰۲۰، در حالی که بخش های خاصی تأثیر این اختلال را حتی بیشتر احساس می کنند. صنایع در همه جا آسیب می دیدند.

در همان زمان، تعداد شرکت هایی که به کار از راه دور روی آوردند، همچنان در حال افزایش بود که منجر به افزایش تقاضا برای کارمندان و افزایش سریع تعداد متقاضیان کار بدون توجه به مرزهای جغرافیایی شد. از آن زمان، تعادل زندگی کاری به اولویت شماره یک برای داوطلبانی تبدیل شده است که به دنبال شغل با ۷۶ درصد از هزاره ها می گویند که برای انعطاف بیشتر از پرداخت هزینه صرف نظر می کنند.

در حالی که شرکت ها می توانند از مزایای متعددی از تیم های راه دور و توزیع شده مانند داشتن یک تیم در سطح جهانی بهره ببرند. نیروی کار متنوع، مدیریت نیروی کار پراکنده چالش های خاص خود را دارد. برای مثال، توانایی برقراری ارتباط موثر در حالی که در مناطق زمانی مختلف پراکنده هستید، یکی از پیچیدگی‌هایی است که منجر به افزایش استرس برای کارمندان و مشتریان می‌شود، اگر احساس کنند به خوبی به هم متصل نیستند.

این قطع ارتباط برای تیم‌هایی که در حال حاضر در خط مقدم هستند، مضر است. امروزه، ۶۷ درصد از مشتریان نه تنها خواهان پاسخ‌های سریع هستند، بلکه می‌خواهند احساس کنند شنیده شده و ارزشمند هستند، که منجر به افزایش تقاضا برای ارتباطات بسیار شخصی و واجد شرایط می‌شود. با توجه به اینکه نیروی کار بیش از هر زمان دیگری تقسیم بندی را تجربه می کند، ارتباطات کارآمد و قابل اعتماد برای رشد و بقای شرکت ها حیاتی است.

از آنجایی که عدم اطمینان در اقتصاد ادامه دارد، هوش مصنوعی یک عامل رشد اصلی برای شرکت ها خواهد بود. این به حذف زمانی که تیم‌های رودررو مشتری برای کارهای اداری صرف می‌کنند کمک می‌کند و پهنای باند بیشتری برای تمرکز بر روابط کیفی با مشتریان و مشتریان می‌گذارد.

دموکراسی‌سازی دسترسی به هوش مصنوعی

کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​در موقعیت مناسبی قرار دارند تا از مزایای یک محل کار مجهز به هوش مصنوعی بهره ببرند. متأسفانه، علیرغم اینکه ستون فقرات اقتصاد ما هستند، با کسب و کارهای کوچک به تنهایی ۴۴ درصد از فعالیت های اقتصادی ایالات متحده، معمولاً در مورد اینکه چگونه پذیرش هوش مصنوعی پتانسیل یکسانی برای دگرگونی دارد، بحث و گفتگو وجود ندارد. نیروی کار SMB، در مقایسه با غول‌های فناوری امروزی.

به‌عنوان مثال، تیم‌های روبه‌روی مشتریان در SMB‌ها به‌ویژه در برابر افزایش تقاضا و انتظارات مشتریان آسیب‌پذیر هستند، زیرا جهان همچنان توزیع شده است. این تیم‌ها همچنین اغلب زمان زیادی را صرف کارهای وقت‌گیر و پیش پا افتاده می‌کنند که می‌توان آن‌ها را به راحتی با یک راه‌حل هوش مصنوعی خودکار کرد و زمان بیشتری برای ایجاد ارتباطات عمیق‌تر با مشتریانشان در اختیارشان گذاشت. با این حال، در همان زمان، SMB ها با موانع منحصر به فردی برای پیاده سازی هوش مصنوعی روبرو هستند که توسط همتایان بزرگتر خود دیده نمی شوند. برای مثال، ۵۷ درصد از SMB های ایالات متحده فاقد زیرساخت های فناوری مناسب و مجموعه مهارت برای پیاده سازی موثر هوش مصنوعی هستند.

از آنجایی که این نگرانی در نیروی کار و دسترسی به موارد سودمند موج می زند. تأثیرات هوش مصنوعی محدود است، کارمندان باید بدانند که هوش مصنوعی در اطراف است تا به عنوان شریک تعاملات انسانی عمل کند و نه جایگزین. هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که با کاهش زمان صرف شده برای کارهای تکراری و وقت گیر، توانمندسازی محیط کار را متحول کند و به کارمندان اجازه دهد بر روی فعالیت های با ارزش بالاتر تمرکز کنند. پیاده سازی هوش مصنوعی در حال حاضر یک پیروزی بزرگ برای SMB ها است، زیرا آنها را چابک و سازنده نگه می دارد و در عین حال سیگنال واضحی را برای کارمندان ارسال می کند – ما به شما اعتماد داریم و می خواهیم شما را با ابزارهای لازم برای موفقیت توانمند کنید.

بعدی چیست؟

۶۶ درصد از SMB های ایالات متحده تأیید کردند که در ۱۲ ماه آینده روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری خواهند کرد و این امر به عنوان پیشرفت ادامه می‌دهد، شرکت‌های بیشتری در هر اندازه‌ای شروع به روی آوردن به هوش مصنوعی خواهند کرد تا نیروی کار امروزی را تقویت کنند.

اما قبل از اینکه بتوان با موفقیت پتانسیل ابزارهای هوش مصنوعی را به حداکثر رساند، ابتدا مهم است که سوال بپرسید و در مورد فناوری که قصد پیاده سازی آن را دارید یاد بگیرید. در مجموع ۶۱ درصد از کارمندان در ایالات متحده فکر می کنند که درک درستی از آنچه که هوش مصنوعی می تواند انجام دهد وجود ندارد و تأکید می کند که آموزش برای موفقیت بسیار مهم است و به شرکت ها کمک می کند تا به طور کامل از فناوری خود استفاده کنند. در نوک انگشتان خود داشته باشند. کارمندان باید در هر مرحله از سفر خود در مورد هوش مصنوعی آموزش ببینند. این نه تنها باعث می‌شود پیاده‌سازی انتقالی روان‌تر شود، بلکه کارمندان را قادر می‌سازد تا از هوش مصنوعی به‌عنوان یک دارایی استفاده کنند، به‌جای چیزی که از آن بترسند.

در مرحله بعد، سازمان‌ها باید مکان‌های هوش مصنوعی شرکت خود را شناسایی کنند. موثرترین خواهد بود و نحوه استقرار ایمن و اخلاقی آن. با تعیین این پیش‌اجرا، شرکت‌ها می‌توانند بازی حدس‌زنی را که اغلب با پیاده‌سازی فناوری جدید همراه است، حذف کنند.

طی چند سال گذشته، کسب‌وکارها با چالش‌های متعددی از چالش‌های اقتصادی گرفته تا کمبود نیروی کار مواجه شده‌اند و برای بسیاری از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای کمک به عبور از این بادهای مخالف و باقی ماندن در مسیر ثابت رشد استفاده خواهد شد. در حالی که آینده کار نامشخص است، چیزی که ما به طور قطع می دانیم این است که یکپارچه سازی هوش مصنوعی برای همگام شدن با رقبا و جلوتر ماندن از منحنی، بدون توجه به صنعت، ضروری است.

* * * * *

نوشته شده توسط Pierre-Baptiste Béchu، مدیر ارشد فناوری و محصول و یکی از بنیانگذاران، Aircall

Pierre-Baptiste به Aircall به عنوان یکی از بنیانگذاران در سال ۲۰۱۴، اولین نسخه از باطن و زیرساخت راه حل را از ابتدا ساخت. تحت رهبری او، تیم خدمات Aircall را در سراسر جهان با تمرکز قوی بر قابلیت اطمینان، کیفیت صدا و امنیت اجرا می کند. پیر باپتیست دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی از Ecole Centrale de Lyon و مدرک کارشناسی ارشد در روانشناسی صنعتی و سازمانی از دانشگاه Lumière Lyon 2 است.


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی