خبر

ادامه روند صعودی قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی| رشد قیمت چشمگیر طی یک هفته

ادامه روند صعودی قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی| رشد قیمت
چشمگیر طی یک هفته

به گزارش بازار؛ قیمت هر تن آلومینیوم در بورس فلزات شانگهای طی روز جمعه با ۱.۴۱ درصد افزایش به ۲۲۷۲ دلار در هر تن افزایش یافته تا این فلز اساسی بتواند برای یک هفته متوالی، سرمایه گذاران خود را به سود بیشتر برساند.

علیرغم ریزش قیمت آلومینیوم از ابتدای ماه فوریه سال جاری میلادی، قیمت این فلز از ۶ جولای افزایشی شده و در جمعه با ۲۲۷۲ دلار در هر تن معامله می شود. افزایش قیمت آلومینیوم همچنین منجر به بازگشایی خط تولید شرکت تولید آلومینیوم استان یونان چین شده که همین موضوع، منجر به افزایش امید سرمایه گذاران در بازار آلومینیوم گشته است.

در حقیقت، کاهش عرض آلومینیوم طی ماه های گذشته و رونق گرفتن بازار این فلز اساسی طی ۱۰ روز گذشته منجر به ایجاد رالی جدید قیمت در سطح جهانی و باز جذب سرمایه گذاران به بازار این فلز شده است.

علیرغم چشم انداز روشن ایجاد شده در بازار فلزات به ویژه آلومینیوم،هلدینگ های بزرگ مالی جهان میزان انتظارات خود برای افزایش نرخ رشد اقتصادی را تا حد زیادی کاهش داده اند که این موضوع می تواند زنگ خطری جدی برای بازار فلزات اساسی محسوب شود. به عنوان مثال، S&P در جدیدترین گزارش خود آورده است: ما تخمین رشد اقتصادی چین برای سال ۲۰۲۳ را از ۵.۵ درصد به ۵.۲ درصد کاهش داده ایم.

در همین حال، گلدمن ساکس نیز در تازه ترین گزارش خود، میزان رشد اقتصادی تخمینی چین را از ۶ درصد در گزارش قبلی به ۵.۴ درصد کاهش داده است. بدیهی است، در صورتیکه رشد اقتصادی چین برای ماه های آتی کمتر از میزان تخمینی بازارهای سرمایه شود، شاهد کاهش تقاضای بیشتر برای فلزات اساسی از جمله آلومینیوم خواهیم بود که این به سود بازار نیست.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی