عمومیمقالات

چگونه زنان در تجارت رشد می کنند

چگونه زنان در تجارت رشد می کنند

عرصه جدید تجارت در حال ساخت است از تکه های بازیافت شده سقف شیشه ای.

این یک فضای دلپذیر برای زنان کارآفرین است، فضایی که در آن همکاری، اجماع و تنوع حاکم است. تعداد موسسان و مالکان زن در سالهای اخیر افزایش یافته است، همانطور که تأثیر تجارت با زنان در رأس را دارد.

زنان در تجارت: نگاهی به اعداد

گزارش سالانه ۲۰۲۲ شورای ملی کسب و کار زنان نشان داد که زنان در سال ۲۰۱۹ مالکیت ۲۰٫۹ درصد از مشاغل کارفرمایی را داشتند – رشدی ۱۶٫۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۲ – در حالی که رشد مشاغل کارفرمایی متعلق به مردان در همان زمان بود. دوره زمانی تنها ۵٫۲٪ بود. علاوه بر این، این گزارش نشان داد که مشاغل تحت مالکیت زنان “۱۰٫۸ میلیون کارگر را در سال ۲۰۱۹ استخدام کرده اند و نیروی کار خود را ۲۸٪ افزایش داده اند… بین سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۹٫”

۲۰۱۹ «گزارش وضعیت مشاغل تحت مالکیت زنان” از American Express نشان می دهد که زنان متعلق به زنان هستند کسب‌وکارها «اکنون ۴۲ درصد از کل کسب‌وکارها – نزدیک به ۱۳ میلیون – را تشکیل می‌دهند که ۹٫۴ میلیون کارگر را استخدام می‌کنند و ۱٫۹ تریلیون دلار درآمد ایجاد می‌کنند.» زنان شرکت‌های رنگین‌پوست بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ رشد ۴۳ درصدی داشته‌اند، در حالی که شرکت‌های متعلق به زنان آفریقایی آمریکایی هم بالاترین نرخ رشد (۵۰ درصد) و هم بیشترین تعداد «تجارت خالص جدید متعلق به زنان» (۴۲ درصد) را داشته‌اند. ). زنان «جانب‌آفرین» حتی رشد بیشتری نسبت به زنان کارآفرین داشتند، با نرخ رشد ۳۹ درصد در مقایسه با نرخ رشد ۲۱ درصدی کارآفرینان.

زنان مورد بررسی در “روندهای کسب و کار کوچک ۲۰۲۳» این گزارش عمدتاً به دلیل «آماده بودن برای رئیس خود بودن» (۲۸٪) و “[ناراضی] از آمریکای شرکتی” (۲۳٪) انگیزه کارآفرین شدن داشتند و تنها ۱۳٪ به دنبال تعقیب علایق خود بودند. دلایل دیگر عبارتند از “آماده نبودن برای بازنشستگی” و از دست دادن شغل قبلی آنها.

زنان در هر سنی در حال راه اندازی کسب و کار هستند. در حالی که اکثریت – کمی بیش از ۴۷٪ – طبق گزارش Guidant – نسل X هستند، هزاره ها (۱۲٫۹۲٪) و بچه های بوم (۳۹٫۶۳٪) نیز در حال ثبت نام خود هستند. و مجموعه مالکان هزاره‌ای کسب‌وکارهای کوچک در حال رشد است – فقط در سال گذشته، آنها تنها ۷٪ از نمونه نظرسنجی را تشکیل می‌دادند.

صنایع زنان در تجارت

صنايعي كه اين زنان در آن مستقر شدند در گزارش‌ها متفاوت بود. به گفته گایدانت، بیشترین تعداد مشاغل کوچک تحت مالکیت زنان در خرده فروشی (۱۸ درصد) بوده و پس از آن «غذا و رستوران» با ۱۲ درصد و «خدمات بهداشتی، زیبایی و تناسب اندام» با ۱۰ درصد قرار دارند. شورای ملی کسب و کار زنان دریافت که پنج صنعت برتر (“مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی، خدمات حرفه ای، علمی و فنی، تجارت خرده فروشی، و خدمات اداری و پشتیبانی و مدیریت زباله و اصلاح”) ۶۶٫۲٪ از مشاغل متعلق به زنان را تشکیل می دهند. و امریکن اکسپرس دریافت که خدماتی مانند «سالن‌های مو و ناخن و کسب‌وکارهای مراقبت از حیوانات خانگی» ۲۲ درصد از مشاغل متعلق به زنان را تشکیل می‌دهند، پس از آن «مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی» با ۱۵ درصد و «خدمات حرفه‌ای/علمی/فنی» با ۱۳ درصد قرار دارند. ٪.

زنان هنوز به‌عنوان صاحب مشاغل و در STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات)، کمتر حضور دارند، هر دو به عنوان کارمند و enersferaerness” target=”_blank”> و برخی از سازمان ها به دنبال کمک به تغییر آن هستند.

بتسی دوگرت، معاون روابط خارجی SCORE، که مشاوره رایگان ارائه می‌کند خدمات برای صاحبان مشاغل کوچک، از کارآفرینان زن در همه زمینه‌ها می‌خواهد بدانند که بیش از ۱۰۰۰۰ مربی داوطلب SCORE در هر مرحله از راه حمایت می‌کنند. او می‌گوید: «ما برای عمر کسب‌وکار شما اینجا هستیم،» و اضافه کرد که «همه منابع رایگان هستند زیرا با دلارهای مالیاتی شما پیش‌پرداخت می‌شوند.»

نقاط قوت سنتی زنانه برای تجارت خوب است 

کارآفرینان زن مدرن می توانند از رهبری کنند به طور سنتی نقاط قوت زنانه به اندازه همکاری و همدلی با کسانی که به عنوان چالش های روزمره زن بودن شخصی هستند. مادر شدن هم به عنوان یک رهبر و هم به عنوان یک همکار تأثیر بالقوه ای دارد. مطالعه ای که توسط WerkLabs در ۲۰۲۰ انجام شد تأثیر داشتن همکارانی که مادر نیز هستند نشان داد که «از هر سه کارمند زن با مدیران مادر، [دو نفر از هر سه] کارمند زن موافقند که مدیرشان بهره‌وری کلی تیم را افزایش می‌دهد» و ۸۱ درصد مدیران مادر «برای تشویق همکاری بین تیم ها.” نه تنها این، بلکه در محل‌های کاری که مدیرعامل آن مادر است، «۸۰ درصد از کارمندان زن گزارش می‌دهند که [تنوع و شمول] اولویت اصلی است.”

آینده پژوه، فعال محیط زیست و نویسنده پیشگام هیزل هندرسون این زمان را به عنوان یک زمان عالی برای زنان دید. کارآفرینان: «یکی از مزیت‌های زنان در حال حاضر این است که ما در بداهه‌پردازی بسیار خوب هستیم، و آموخته‌ایم که انواع و اقسام جایگاه‌ها وجود دارد، که لازم نیست یک سازمان بزرگ، قدرتمند و با سرمایه خوب باشید. برای ارائه خدمات خوب.”

هندرسون، یک رهبر فکری خودآموخته با سه دکترای افتخاری و ۹ کتاب در اعتبار خود، “در دفتر ارزیابی فناوری ایالات متحده، بنیاد ملی علوم و کمیته ملی آکادمی مهندسی در سیاست مهندسی عمومی خدمت کرد.” به وب سایت او او با اشتیاق به “ساختن آینده ای سبز، پاک و غنی از دانش”، شرکت خود را تاسیس کرد، Ethical Markets Media LLC، در سال ۲۰۰۴، زمانی که او ۷۲ سال داشت. او گفت: “خیلی لذت می برم.” ما یک شرکت رسانه ای معمولی جهانی و مبتنی بر اینترنت هستیم که از گاراژ خانه من کار می کنیم. خانه او در سنت آگوستین، فلوریدا، همچنین دارای استودیویی بود که از آن یک سریال تلویزیونی پخش کرد و آن را در مدارس بازرگانی و کتابخانه‌های عمومی در سراسر جهان توزیع کرد.

زنان در تجارت تمایل دارند به تصویر بزرگتر نگاه کنند

هندرسون که در یک خانواده مردسالار بریتانیایی بزرگ شد، متوجه شیوه اقتدارگرایانه شد پدرش با مدیریت پول، مادر باهوش و توانمندش را در خانه و کمبود پول نقد نگه می‌داشت. او بعداً با مطالعه تئوری اقتصادی، همان تفکر مردسالارانه را در متونی دید که اکثر مدیران مالی به آن تکیه می‌کردند: یعنی دید محدودی از ریسک بازار و نرخ بهره در حالی که خطرات بزرگی مانند نابرابری درآمد، تغییرات آب و هوا و کمبود آب را نادیده می‌گرفت. /p>

او به مدیران مالی آموزش داد که از دارایی‌های سوخت فسیلی رها شده دور شوند و مزایای آنچه را که او می‌نامید را درک کنند. noreferrer noopener”>تامین مالی بیومیمیک اخلاقی، شرکت خود را بر اساس اصول طبیعت اداره کنید» و در راستای بهترین منافع نه تنها سهامداران، بلکه همچنین سهامداران – کارمندان، مشتریان، جامعه و کره زمین عمل کنید. شرکت خودش، Ethical Markets Media، به عنوان یک شرکت B مسئولیت اجتماعی فعالیت می کند.

هندرسون گفت که دیدگاه جهانی به راحتی برای کارآفرینان زن ارائه می شود: “زنان همه نقاط را به هم متصل می کنند… تقریباً هر شرکتی که آینده نگر است، به همه این مسائل و چگونگی تبدیل آنها به فرصت های مثبت، معمولاً توسط یک زن هدایت می شود.”

او به زنانی که کسب‌وکارهای خود را راه‌اندازی می‌کنند، توصیه کرد: «سرمایه‌گذاری خارجی را انجام ندهید، مگر اینکه کاملاً به آن نیاز دارید»، و حتی در این صورت، «مطمئن شوید که سرمایه‌گذاران کاملاً با ارزش‌های شما همسو هستند و برنامه کسب‌وکار شما را در اهداف و مقاصد بلندمدت آن درک می‌کنند. ”

والدین بودن به نفع زنان در تجارت است 

تشکیل خانواده یک هدف طولانی مدت هدف برای بسیاری از زنان، از جمله سارا لیسی، موسس و مدیر عامل ChairmanMe. او اولین شرکت خود را، PandoMedia، یک سایت روزنامه نگاری تحقیقی که صنعت فناوری را پوشش می دهد، در سال ۲۰۱۱ راه اندازی کرد، زمانی که او در مرخصی زایمان بود از شغل خود به عنوان سردبیر ارشد در TechCrunch.

لیسی دریافت که مادر شدن او را نه تنها کارآفرین بهتری کرده، بلکه نسخه بهتری از خود نیز ساخته است. در کتاب ۲۰۱۷ او، رحم یک ویژگی است، نه یک اشکال، او می نویسد، “در درک این موضوع که داشتن مادر بودن می تواند به اندازه انکار آن در زندگی عمومی فواید زیادی به همراه داشته باشد، وجود دارد.”

این کتاب شرح می دهد که چگونه زنان “دیوار مادری” دیرینه را فرو می ریزند – اعتقاد مدیران مرد به اینکه زنان می توانند مدیران یا مادران خوبی باشند، اما نه هر دو. لسی که توسط مادری بزرگ شده بود که حرفه خود را به تعویق انداخت و معتقد بود “نمی تواند همزمان یک مادر کامل و یک معلم کامل باشد”، اعتراف می کند که او نیز برای مدت طولانی این اسطوره را قبول کرده است. با این حال، اکنون او متوجه شده است که “موفق ترین کارآفرینان تمام خود را به کار می آورند.”

مهارت های والدینی مهارت های مدیریتی هستند

او به یاد می‌آورد: «من در اتاق‌های خبر آمدم و در محیط‌های مردسالار کار می‌کردم، و هر مدیری که داشتم، زن یا مرد، با جیغ زدن مدیریت می‌کرد. “تنها پس از مادر شدنم بود که فهمیدم مدیریت مردم با فریاد زدن یک انگیزه کوتاه مدت واقعا عالی است، اما این یک انگیزه درازمدت واقعا بد و یک راه واقعا بد برای فرهنگ سازی است.

«وقتی بچه دارید، فریاد زدن و ارعاب کارساز نیست. شما نمی توانید به یک کودک ۲ ساله بگویید که اگر آموزش نبیند او را اخراج خواهید کرد.”

او معتقد است که مادر بودن ویژگی های زنانه را تقویت می کند مانند رهبری مشارکتی، همدلی، ایجاد اجماع، گوش دادن فعال و چندوظیفه ای شایسته. او می‌گوید برای رهبری مؤثر، «شما واقعاً باید یاد بگیرید که چگونه با مردم در جایی که هستند ملاقات کنید، چگونه همدل باشید، چگونه بفهمید که چه چیزی به آنها انگیزه می‌دهد، چگونه بفهمید که چرا در جایی که هستند گیر کرده‌اند، و همه را مدیریت کنید. به طور متفاوت، همان طور که شما فرزندان خود را متفاوت تربیت می کنید.»

زنان در تجارت به یکدیگر کمک می کنند

اهمیت خواهرخواندگی – “یک زن در یک زمان در مقابل یک محیط خصمانه ایستادگی می کند و همه ما از او حمایت می کنیم” – موضوعی است که در کتاب Lacy وجود دارد. در سال ۲۰۱۷، او دومین سرمایه‌گذاری خود را با نام ChairmanMe راه‌اندازی کرد، که از آن به عنوان «پلتفرمی مبتنی بر اشتراک که در آن زنان شاغل می توانند به یکدیگر کمک کنند سخت ترین مشکلاتی را که با آن روبرو هستند حل کنند.”

میل به دفاع از زنان “نامرئی” شارون هاداری، D.B.A.، رهبر فکری رهبری و کارآفرینی زنان، الهام بخش شد تا در سال ۱۹۸۸ سمت مدیر اجرایی مؤسس را در مرکز غیرانتفاعی تحقیقات کسب و کار زنان به عهده بگیرد. در آن زمان، او خاطرنشان می‌کند، کسب‌وکارهای متعلق به زنان به‌عنوان کوچک، رشد محور یا ایجاد شغل و درآمد تلقی نمی‌شوند.

تیم تحقیقاتی او، مستقر در منطقه واشنگتن دی سی، تلاش کرد تا مشخص کند که زنان برای رشد کسب و کار خود به چه چیزهایی نیاز دارند و “نشان دهند که زنان صاحب مشاغل در واقع مشاغل قابل توجهی را اداره می کنند که به اقتصاد ما کمک می کنند.” او می گوید. “در اولین بیانیه مطبوعاتی ما، رهبری این بود: “تجاری که زنان در ایالات متحده بیش از ۵۰۰ Fortune در سراسر جهان زنان را استخدام می کنند.”

این افشاگری باعث شد هاداری در برنامه صبح بخیر آمریکا شبکه ABC ظاهر شود که به نوبه خود منجر به انبوهی از تماس‌های تلفنی برای خرید گزارش تحقیقاتی که او در این برنامه ذکر کرده بود، شد. او به یاد می آورد: «شرکت ها متوجه شدند و قانونگذاران هم متوجه شدند. حلقه بعدی در این زنجیره پشتیبانی ۱ میلیارد دلار وام برای صاحبان مشاغل زن، که Wells Fargo در سال ۱۹۹۵ اعلام کرد و تا سال ۱۹۹۶ توزیع کرد.

حمایت از زنان در تجارت

در کتاب او در سال ۲۰۱۲، چگونه زنان رهبری می‌کنند، هادری با همکاری لورا هندرسون، هشت استراتژی موفقیت را که زنان می توانند برای پذیرش نقاط قوت خود، دفاع از خود و طراحی حرفه خود به کار گیرند، تشریح می کند. او می‌گوید: «امروز که به اطرافم نگاه می‌کنم، چیزی که به من الهام می‌دهد این است که زنان زیادی می‌گویند: «بله، می‌توانم!» 

مینا شاه، سابقاً یک استراتژیست عملکرد اوج و سخنران در سازمان تونی رابینز، از طریق شرکت خود اعتماد به نفس را در زنان بالغ القا می کند، جلسات مینا، یک دوره آنلاین زنده و تعاملی است که ساختار ۳ چیز [محیط زیست، پاسخگویی و ثبات] لازم برای دستیابی به هر هدفی را که دنبال می‌کنید ارائه می‌کند.

در سخنرانی TEDx خود، “چه اتفاقی می افتد وقتی زنان دیگر دروغ ها را باور نمی کنند ، سخنران انگیزشی مستقر در فلوریدا، زنان را تشویق می کند تا خود را از افسانه های جنسیتی که از جامعه و خانواده درونی کرده اند و همچنین «دروغ های صمیمی» که به خود می گویند، رها کنند. شاه می گوید: «ما در مرحله گذار هستیم. “ما به جایی می‌رسیم که می‌دانیم زن بودن اشکالی ندارد، حرف زدن خوب است، خودمان بودن اشکالی ندارد، گرفتن پست‌های رهبری اشکالی ندارد.”

شاه می‌گوید ترک تیم رابینز که بیش از چهار سال در آنجا کار کرده بود، سخت بود. او عاشق کارش بود – در حالی که در آنجا بود، احساس اعتبار می کرد و در اوج بازی خود عمل می کرد – اما صدای درونش به او می گفت که هدف دیگری برای تحقق بخشیدن به آن دارد. او در سال ۲۰۱۲ به کار خود ادامه داد و سال بعد، شرکت Mina Shah Enterprises را تأسیس کرد و با درآمد حاصل از مشاوره، سرمایه خود را تامین کرد. او می گوید: «جلسات مینا از نظر طراحی سودآور هستند. “من با افتخار می گویم که از سال اول و از آن زمان تاکنون هر سال سودآور بوده ایم.”

با این وجود، مشارکت بین هر دو جنس می تواند سودمند باشد

اما هر یک از این کارآفرینان تصدیق می‌کنند که مشارکت های تجاری زن و مرد برخی از بهترین نتایج را برای همه درگیرها ایجاد می کند.

هاداری می‌گوید: «به ویژه در مورد دسترسی به سرمایه، تا زمانی که مردان بخشی از راه‌حل نباشند، ما همچنان با چالش‌ها روبرو خواهیم بود.

لسی نقش خود را به عنوان مدیر عامل با مادر شدن پسرش، الی، و دختر، اوی، ترکیب می کند. او به شبکه سازی و ایجاد روابط با همکاران از هر دو جنس معتقد است. او می‌گوید: «اگر ۲۰ سال را صرف ایجاد روابط و اعتماد با مردان واقعاً خوب در این اکوسیستم نکرده بودم، هرگز به عنوان یک بنیان‌گذار از بلوک اولیه عبور نمی‌کردم.

در کتابش، لیسی از اندی دان، مدیر عامل سابق شرکت پوشاک مردانه Bonobos و سرمایه‌گذار اولیه در ChairmanMe نقل می‌کند که می‌گوید: «صد سال آینده به عنوان تصاحب زنان نامیده می‌شود. و منظور من از “تسخیر” “برای تپه ها بدوید، بچه ها!” منظورم این است که “زندگی شما با صعود زنان بهبود می یابد.”

شاه با هشدار نسبت به زیاده روی در مورد جنسیت، بر تقویت احترام متقابل با همه تأکید می کند. او می‌گوید: «زنانی که بر اعتماد به نفس خود، زندگی خود، نحوه ظاهر شدنشان تمرکز می‌کنند، واقعاً چیزی است که برای همه به جلو حرکت می‌کند.

هندرسون گفت: «مردان واقعاً بالغ می‌دانند که آنچه اکنون سیاره زمین به آن نیاز دارد این است که زنان در شراکت کامل باشند. “و شاید برای مدتی رهبری کنم.”

این مقاله در ابتدا در شماره تابستان ۲۰۱۹ مجله SUCCESS و به روز شده است. عکس از PeopleImages.com – Yuri A/Shutterstock

1b9cd4bda30c1a413cc917dc69019d4a?s=150&d=mp&r=g - چگونه زنان در تجارت رشد می کنند

اسمیتر نویسنده و محقق ساکن فلوریدا جنوبی است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی